Advies gevraagd bij aanschaf OPGELOST!!

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Poldernoppen
Berichten: 16
Lid geworden op: za okt 29, 2005 22:33
Locatie: Biddinghuizen

Ik rijd sinds anderhalf jaar off road ritten en all road riitten (roadbook-ritten). Ik ben maar eens begonnen met een Honda XL500R uit 1982 en die doet het goed. Ik weet inmiddels wat vallen en optillen is (daar wordt een mens moe van). Nu zit ik te dubben wat een goede volgende stap is; mijn interesse gaat uit naar bovenstaande drie types. Van de XR 250 en de XR 600 heb ik de specificaties boven water gekregen, maar van de CR 250 nog niet (met uitzondering van type 2006, maar die zit boven mijn budget). Heeft iemand de specificaties van een CR 250 uit de jaren negentig? Ik bedoel dan met name vermogen, koppel en gewicht.
Graag jullie advies/ervaringen/waarschuwingen.
Alvast hartelijk dank!
Laatst gewijzigd door Poldernoppen op di sep 26, 2006 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Van asfalt slijten je noppen zo hard......
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Voor roadbookritten zou ik voor een viertakt gaan, goed doseerbaar, redelijk makkelijk stil te houden (en stinkt een stuk minder). Je komt meestal ook een stuk verder op een tank.

Wil je juist zwaardere off the road/enduro ritten gaan rijden en wil je bakken met vermogen en een laag gewicht, tja ... :lol:
Zeeuwse Klei
Berichten: 198
Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
Locatie: 's-Heerenhoek

Ik heb met een CR 250 gereden (heb hem 2 maandjes gehad) van 91.

Wat me vooral opviel in vergelijk met mijn 4T (Suz DR 650, eigenlijk geen vergelijk) is dat je er strontmoe op wordt en dat de motor veel meer van de berijder vergt. De motor neemt ivm de DR veel minder oneffenheden op en laat dat meer aan de berijder over. Wel is het net een brommer, gooien, smijten en gaan, net speelgoed.

Verbruik? Op asfalt zoop dat kreng 1:10 dus met een 8 litertankje erop ongeveer 80 km max. Heb eens 53 km op een tank gedaan toen ie stilviel...
Dat was eigenlijk ook de reden dat ik hem heb weggedaan, want de actieradius was me te klein. Ook zijn ze vaak een minder graag geziene gast bij roadbookritten binnen NL.

Vermogen zo rond de 45 pk, gewicht iets van 90-95 kg. Koppel is maar matig ivm die dikke 4T ploffer, is erg wennen, al went het best snel.
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

het is niet helemaal antwoord op de vraag maar er bestaat ook een XR400 4T dat is misschien een mooie middenweg.
# 442
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Koppeling en krukaslagers van een CR250 zijn niet echt geschikt voor straatgebruik. Daar is het te fragiel voor. Als dat ook een beetje de bedoeling is, dan raad ik een CR250 dus af.

Mijn ervaring met de CR250 is, dat bij bovenstaand gebruik, de onkosten snel vervelend beginnen te worden.
Poldernoppen
Berichten: 16
Lid geworden op: za okt 29, 2005 22:33
Locatie: Biddinghuizen

Mensen, bedankt voor jullie advies; ik heb onlangs een XR600R gekocht, uit 1988. Ik weet niet wat me overkomt als je van een XL500R komt.
Een monsterlijk koppel en het gedrag in het terrein is fabelachtig. Voorlopig kan ik hiermee aardig uit de voeten lijkt me.
Van asfalt slijten je noppen zo hard......
Plaats reactie