Na de mirakeleuze verdwijning van mijn account, het vervolg van mijn prb effe laten weten...
Ik heb dus olie op mijn luchtfilter gedaan(volgens de regels vd kunst) en hem terug enkele keren proberen starten. draaide mooi op choque maar zonder viel hij stil. Mijn ralenti dan hoger ingesteld en hij draaide redelijk, klein toerke gemaakt en draaide zo goed als perfect. De dag erna ben ik gaan rijden en ondertussen al 300km gereden, zonder problemen.
Nu wil ik graag de oorzaak weten.
Volgens mij stond mijn carbu niet meer goed afgesteld, doordat hij gemakkelijker lucht aantrok door de droge luchtfilter, en hij oorspronkelijk afgesteld stond op een natte luchtfilter.
Ik begrijp alleen niet dat de symptomen zo langzaam opkomen, en zo langzaam weer weggaan, na het inoliën van de filter(moest ik er volledig naast zitte, let me know please)
Alvast bedankt voor de vorige reacties
Flip
TT600r prob. is solved
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Het is ook wat beter om het filter uit te laten "dampen", anders heb je in het begin een rijker mengsel, doordat het filter dichter is en er veel brandbare stof opgesnoven wordt. (er van uitgaande dat je luchtfilter olie gebruikt)
En natuurlijk goed uitknijpen ( niet wringen!)
En natuurlijk goed uitknijpen ( niet wringen!)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
het probleem was er enkel toen de luchtfilter droog was, dus dan kan je niets uitknijpen(laten drogen na uitwassen met dreft en warm water)gassen schreef:Niet goed uitgeknepen waarschijnlijk.
Btw, gebruik je luchtfilterolie?
Ik heb daarna luchtfilterolie(valvoline) opgedaan, en na een tijd draaide hij terug zoals ervoor.
Ik weet zeker dat ik niet te veel(en zeker niet te weinig) olie op heb gedaan, na een paar dagen filterkas trug open, en geen olie dat er uitgelopen was, hij houdt dus alles vast.