Knight heeft ze daar gisteren weer allemaal brommer rijles gegeven! Niet slecht voor het eerst op een dikke brommer en meteen winnen.
De rest zal wel al weer bibberen voor de overige dagen
Knight wint met Super enduro 2-cylinder klasse Erzberg
Moderator: ghulst
En met wat voor tijd... Is een nieuw record op de proloog Niet normaal met wat voor een gemiddelde snelheid ze daar naar boven vliegen.mech schreef:Knight heeft ze daar gisteren weer allemaal brommer rijles gegeven! Niet slecht voor het eerst op een dikke brommer en meteen winnen.
De rest zal wel al weer bibberen voor de overige dagen
http://www.erzberg.at/__C1256EFC003F8A8 ... se2006.pdf
linkje naar de uitslag van Konings klasse.
En vandaag en morgen even duimen voor Guy, Dave en Gino die weer hun best gaan doen om een goede tijd te rijden bij de Proloog.
Hoi allemaal
ik heb vandaag nog kontakt gehad met Guy.
Hij was gisteren 560ste en Gino had lek gereden.
Het weer is daar ook niet goed. het regent daar ook en het heeft daar van de nacht hevige gestormd. van zodra dat ik nog iets hoor van Guy dan zal ik het met jullie delen.
ik heb vandaag nog kontakt gehad met Guy.
Hij was gisteren 560ste en Gino had lek gereden.
Het weer is daar ook niet goed. het regent daar ook en het heeft daar van de nacht hevige gestormd. van zodra dat ik nog iets hoor van Guy dan zal ik het met jullie delen.
Even off topic
Dave S , ken jij Gert G ook ? die woont ook in Maasmechelen en die rijdt met een WR450.
Dave S , ken jij Gert G ook ? die woont ook in Maasmechelen en die rijdt met een WR450.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Hoi Adje
ik ken Gert g niet. Ik rij heir in de buurt niet veel meer. om dat ik niemand niet meer heb om mee samen te rijden. vroeger waren we met 3 man om te rijden zondags. maar die hebben geen moto meer.
ga ook altijd met Guy rijden. we rijden samen de bmbs.
ik ken Gert g niet. Ik rij heir in de buurt niet veel meer. om dat ik niemand niet meer heb om mee samen te rijden. vroeger waren we met 3 man om te rijden zondags. maar die hebben geen moto meer.
ga ook altijd met Guy rijden. we rijden samen de bmbs.
Knight wint ook de hare scramble. 2e trailrijder op gasgas, weet de naam niet. Cyril Despres wordt 3e.
Volle bak regen daar en volgens Knight was het dit jaar makkelijker dan vorig jaar.
Pastrana is in ieder geval wel gefinished dit jaar, op ongeveer 1 uur achterstand. McGrath was toen nog onderweg...
Volle bak regen daar en volgens Knight was het dit jaar makkelijker dan vorig jaar.
Pastrana is in ieder geval wel gefinished dit jaar, op ongeveer 1 uur achterstand. McGrath was toen nog onderweg...
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Het blijven natuurlijk mietjes, die amerikanenmech schreef:Pastrana is in ieder geval wel gefinished dit jaar, op ongeveer 1 uur achterstand. McGrath was toen nog onderweg...
het is echt "killing"
Ik geloof niet dat ik genoeg kerel ben om daar aan mee te doen
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Zo van deze morgen (29/5) terug in Belgenland.
Dit jaar heeft het een teleurstellende rodeo geweest.
Omdat ik in de editie 2005 tijdens de proloog slechts een topsnelheid haalde van 135 km/u, had ik de gearing van mijn ktm wat langer gemaakt. Dit in de veronderstelling dat dit m'n topsnelheid ten goede zou komen.
In Belgie trekt de motor deze gearing probleemloos rond, in Oostenrijk blijkt dit dus een probleem te zijn.
Blijkbaar speelt de hoogte waar we op rijden een niet te onderschatten rol.
Heb nog gepraat met iemand en die zijn WRF450 klokte af op 105 km/u
In alle geval de eerste proloog kon ik niet naar 6de enkel 5de bleek mogelijk. Met een top van maar 125 km/u was ik echt teleurgesteld.
Van vrijdag op zaterdag hebben we dan een storm gehad, met als resultaat dat de camping 's morgens meer op een stort leek (overal kapotgewaaide tenten) mensen die 's nachts vertrokken waren wegens geen slaapplaats meer.
Toch nog de gearing terug veranderd naar de settings van 2005 maar dat bleek een maat voor niets.
Terwijl tijdens de 2de proloog m'n top merkbaar hoger lag was het door het water dat van de berg kwam erg tricky om een goede tijd neer te zetten.
Deze proloog was ondanks een hogere topsnelheid 4 sec trager dan de eerste run.
(ter vergelijking 10sec geeft ongeveer 100 plaatsen achteruit)
Dit gaf als resultaat dat ik slechts vanop de 9de startrij kon vertrekken
De hare scramble zelf was door deze slechte start positie eigenlijk een flop
Op elke helling was het aanschuiven en wachten totdat je ergens een goede positie kon bereiken en er niemand in de weg lag om je lijn te rijden.
2.5 uur heb ik nodig gehad om de groeve uit te rijden en de wasserleitung te bereiken. Bij editie 2005 was dit ong. een uur.
De wasserleitung zelf (helling met 80 meter niveau verschil en op het laatst zo steil dat je met moeite het voorwiel aan de grond kan houden) was toen al herschapen in een slagveld.
Waar je moest maken dat je traktie en snelheid had was een modderig stuk. Naar de top toe lagen her en der moto’s en piloten die terug naar beneden moesten.
Tijdens m’n 5de poging ben ik dan lelijk ten val gekomen, rechter zijde ziet goed blauw en m’n rechter elleboog is bijna 2 maal de normale omvang.
Volgend jaar beter hoop ik. Met de juiste settings van de carburator moet het mogelijk zijn om sneller te gaan tijdens de proloog en meer vooraan te starten.
Maar dat zien we dan wel weer (nu eerst m’n wonden likken)
Dit jaar heeft het een teleurstellende rodeo geweest.
Omdat ik in de editie 2005 tijdens de proloog slechts een topsnelheid haalde van 135 km/u, had ik de gearing van mijn ktm wat langer gemaakt. Dit in de veronderstelling dat dit m'n topsnelheid ten goede zou komen.
In Belgie trekt de motor deze gearing probleemloos rond, in Oostenrijk blijkt dit dus een probleem te zijn.
Blijkbaar speelt de hoogte waar we op rijden een niet te onderschatten rol.
Heb nog gepraat met iemand en die zijn WRF450 klokte af op 105 km/u
In alle geval de eerste proloog kon ik niet naar 6de enkel 5de bleek mogelijk. Met een top van maar 125 km/u was ik echt teleurgesteld.
Van vrijdag op zaterdag hebben we dan een storm gehad, met als resultaat dat de camping 's morgens meer op een stort leek (overal kapotgewaaide tenten) mensen die 's nachts vertrokken waren wegens geen slaapplaats meer.
Toch nog de gearing terug veranderd naar de settings van 2005 maar dat bleek een maat voor niets.
Terwijl tijdens de 2de proloog m'n top merkbaar hoger lag was het door het water dat van de berg kwam erg tricky om een goede tijd neer te zetten.
Deze proloog was ondanks een hogere topsnelheid 4 sec trager dan de eerste run.
(ter vergelijking 10sec geeft ongeveer 100 plaatsen achteruit)
Dit gaf als resultaat dat ik slechts vanop de 9de startrij kon vertrekken
De hare scramble zelf was door deze slechte start positie eigenlijk een flop
Op elke helling was het aanschuiven en wachten totdat je ergens een goede positie kon bereiken en er niemand in de weg lag om je lijn te rijden.
2.5 uur heb ik nodig gehad om de groeve uit te rijden en de wasserleitung te bereiken. Bij editie 2005 was dit ong. een uur.
De wasserleitung zelf (helling met 80 meter niveau verschil en op het laatst zo steil dat je met moeite het voorwiel aan de grond kan houden) was toen al herschapen in een slagveld.
Waar je moest maken dat je traktie en snelheid had was een modderig stuk. Naar de top toe lagen her en der moto’s en piloten die terug naar beneden moesten.
Tijdens m’n 5de poging ben ik dan lelijk ten val gekomen, rechter zijde ziet goed blauw en m’n rechter elleboog is bijna 2 maal de normale omvang.
Volgend jaar beter hoop ik. Met de juiste settings van de carburator moet het mogelijk zijn om sneller te gaan tijdens de proloog en meer vooraan te starten.
Maar dat zien we dan wel weer (nu eerst m’n wonden likken)
Daar sluit ik me helemaal bij aan, Guillaume.Guillaume schreef:Mooi verhaal! Petje af!
Hoe dan ook, of je nu eerste of laatste wordt, een bikkel ben je al als je eraan begint volgens mij!
Chapeau Guyke...... en meer geluk volgend jaar.
Ps:rijden er daar ook 125tjes mee
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik kan me alleen maar bij Guillaume en Huskie aansluiten. Succes met herstellen!
In de uitslag van de proloog staan er verschillende, maar aan hun tijden te zien lijken ze me wat te traag. In de uitslag van zondag (hare scramble) lijkt er geen voor te komen.huskie schreef:Ps:rijden er daar ook 125tjes mee
Highlights Erzberg 2006 vind je dankzij de Oosterijkse televisie op deze url: http://users.pandora.be/gcenduro/_layout/movies.htm
geweldig om te zien en respect voor de deelnemers
Ik heb deze van het BMW forum geleend http://users.pandora.be/gcenduro/movies/erzberg.html maar hij staat er al op....excuses
Laatst gewijzigd door STTEVE op di jun 13, 2006 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
euh.... die staat 4 reply's hoger ook al... door Guyke #316 gepost vermits het op zijn site staatSTTEVE schreef:Van het BMW forum geleend http://users.pandora.be/gcenduro/movies/erzberg.html
Montesa Cota 315R
oeps..... sorryEstivie schreef:euh.... die staat 4 reply's hoger ook al... door Guyke #316 gepost vermits het op zijn site staatSTTEVE schreef:Van het BMW forum geleend http://users.pandora.be/gcenduro/movies/erzberg.html
In het huidig nummer van MotorRijder Magazine staat er een artikel over de Erzberg 2006
http://www.motorrijder.be/editie.asp?editie=328
Allemaal kopen dus
http://www.motorrijder.be/editie.asp?editie=328
Allemaal kopen dus
Montesa Cota 315R