Beste forummers,
Ik ben zojuist terug van mijn beste vakantie ever. Samen met een vriend van mij en onze partners zijn wij naar de Algarve (Portugal) getogen. We hebben via Sunweb een luxe accomodatie geboekt voor weinig, in Lagos.
De reden van deze bestemming was endurorijden in de Algarve. Dit naar aanleiding van de goede ervaringen van Arnaud die hij op dit forum met ons deelde.
De tweede en de vierde dag van onze 6 daagse vakantie hebben we met Adriaan Seunke (onze gids van Algarve Offroad (http://www.algarve-offroad.com) vele offroad kilometers gemaakt. We hebben alle ingrediënten voor geschoteld gekregen! Adriaan past zijn route aan het niveau van de deelnemers aan. Ik kan jullie melden dat het tempo (voor mij) op een gegeven moment behoorlijk hoog lag. Adriaan had nog genoeg over.
We kregen van alles voor geschoteld. Steile klimmen, dito afdalingen, oversteken van riviertjes, kruipdoor sluipdoor, snelle zandwegen, bochtige bergweggetjes, trail-achtige stukken over rotsen, kortom te veel om op te noemen. Adriaan schuwt zijn materiaal niet. "Als je de uitdaging aandurft, dan mag je hem aangaan"moet zijn motto volgens mij zijn. Moet zeggen dan zijn motoren prima in orde zijn.
Ik heb metname cross ervaring en wat offroadritten gedaan, maar dit is echt geweldig en voor ieder niveau. Van beginnende rijder tot ervaren endurorijder (of crosser met een motorrijbewijs) kun je daar wat leren en natuurlijk genieten. Minimale vereiste is wel dat je een motorfiets goed moet kunnen beheersen. Je hoeft wat dat betreft dus ook niet bang te zijn dat er toeristen mee rijden.
's ochtend om 9.00 uur werden we bij het hotel opgehaald. om 9.45 zaten we op de motor. Tussendoor een keer koffie gedronken en heerlijk geluncht aan de kust van de atlantische oceaan en omstreeks 18.00 uur kom je weer terug bij de uitvalbasis van Algarve Offroad. Afhankelijk van het tempo heb je dan zo'n 140 tot 160 km gereden waarvan slechts 1 of 2 km over het asfalt!
Het uitzicht is steeds prachtig hoewel je je ogen goed op de weg moet houden. Een klein foutje kan je duur komen te staan. Dat maakt het meteen zo fantastisch. Je moet de hele dag geconcentreerd blijven.
Met het gevoel een flinke prestatie te hebben geleverd zet je je Ktm weer netjes op de wasplaats neer.
Ik heb er veel van genoten en zeker veel rijtechnieken opgedaan.
Ik zou zeggen, dit moeten jullie een keer gedaan hebben. Volgens mij zocht Arnaud nog reisgenoten!
Algarve Offroad was FANTASTISCH!
Moderator: ghulst
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Hai Fox-kid, nou volgens mij heb je 't aardig naar je zin gehad onder de aktieve leiding van Adriaan...Fox-kid schreef:Ik zou zeggen, dit moeten jullie een keer gedaan hebben. Volgens mij zocht Arnaud nog reisgenoten!
Je bent net zo enthousiast als ik vorig jaar was na 5 dagen
Inderdaad, Adriaan kent de omgeving op z'n duimpje, heeft zelf behoorlijk wat in z'n mars en stimuleert je zelf de uitdaging aan te gaan. Daarnaast rijdt 'ie met prima materiaal (ja, ik weet 't, het is niet blauw, maar toch... ).
Zoals ik in het andere topic al aangaf, heb ik momenteel geboekt met 2 man en Adriaan gaf aan dat er verder nog geen aanmeldingen zijn in die week (3 - 8 september).
Met jouw enthousiaste verhaal moeten er wel meer gegadigden zijn
Arnaud.
*PS verwacht natuurlijk wel wat fotootjes...
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Eentje ?............ Ik zie er wel een stuk of zes (vliegen)mxyves schreef:Bijgaand een prachtige foto van Fox-Kid!
Knap (kunst en) vliegwerk
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Aha, ik zie dat je het befaamde cross-circuit met iets meer snelheid hebt gereden dan ik, vorig jaar...
Zag ze toen ook bijna vliegen...
Mooi stukje knip & plakwerk!
Zag ze toen ook bijna vliegen...
Mooi stukje knip & plakwerk!
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Dit was een van de vele foto's die Adriaan gemaakt heeft. Aan het einde van de twee dagen kregen wij een CD-rom mee met daarop 240 foto's!!! Adriaan had een heel fijn cameraatje bij zich waarmee hij meerdere foto's (scherp!!) achter elkaar kan nemen. MXyves is hiermee driftig aan het knippen en plakken gegaan (waarvoor dank!) Op de site van Adriaan staan veel foto's van ons offroad avontuur.
Inderdaad zijn het geen Yamaha's maar ik moet zeggen dat die KTM's ook erg goed sturen.
Hieronder een linkje naar de fotogalerij van Adriaan. MXyves (met dat prachtige retropak) en ik (in het zwartgrijs met blauwe helm) zijn te bewonderen in dit album dat 59 foto's bevat.
http://www.algarve-offroad.com/gallery/week-18?page
Een eindje verderop in die serie kom je inderdaad de foto's van de crossbaan tegen. We hebben overigens maar een half uurthje daar gereden en zijn toen weer fijn de weide wereld in getrokken. De hele reeks geeft een goed beeld van het hele gebeuren. Selecteer het album en zet hem rechtsbovenin op diashow en ga lekker achterover leunen en geniet van ons avontuur!
Inderdaad zijn het geen Yamaha's maar ik moet zeggen dat die KTM's ook erg goed sturen.
Hieronder een linkje naar de fotogalerij van Adriaan. MXyves (met dat prachtige retropak) en ik (in het zwartgrijs met blauwe helm) zijn te bewonderen in dit album dat 59 foto's bevat.
http://www.algarve-offroad.com/gallery/week-18?page
Een eindje verderop in die serie kom je inderdaad de foto's van de crossbaan tegen. We hebben overigens maar een half uurthje daar gereden en zijn toen weer fijn de weide wereld in getrokken. De hele reeks geeft een goed beeld van het hele gebeuren. Selecteer het album en zet hem rechtsbovenin op diashow en ga lekker achterover leunen en geniet van ons avontuur!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R