Haai,
na een 15tal jaren motorrijden op de weg ben ik tot de constatatie gekomen dat het huidige wegennet met al zijn kapotgereden en kapotgevrozen beton enorm veel weg heeft van een off-road parcours. Met als resultaat dat ik mijn XJR buiten gesmeten heb en een R80GS heb aangekocht. Die heb ik voorzien van handbeschermers, een hoog spatbord en op de extra set wielen zitten TKC 80's.
Hiermee heb ik vorige week een drietal dagen een WR250 proberen volgen. In hartje Vogezen. In een halve meter sneeuw. Dat ging trouwens probleemloos, we zaten immers beide tot onze achteras vast en de wielen slipten als gek door.
Nu, in de namiddag van de derde dag was deze jongen zijn rekker af vanwege de 230 kg die getemd moest worden. Begon zich de vraag op te dringen of ik niet beter een lichtere enduro zou aanschaffen. Met als gevolg dat ik nu dit hier zit te typen en al wat rond gesnuisterd heb naar een TT600RE.
Ziezo, nu weten jullie weeral een beetje meer zie.
Newby
Moderator: ghulst
Haring,
daar noem je ook wat zeg! De Vogezen, de helft van de tijd sneeuw en de andere helft split. Wel de hele tijd lekker eten en drinken!
Wil je rijzen of wil je sporten?
By ze way, welkom op dit aanbiddelijke forum!
daar noem je ook wat zeg! De Vogezen, de helft van de tijd sneeuw en de andere helft split. Wel de hele tijd lekker eten en drinken!
Wil je rijzen of wil je sporten?
By ze way, welkom op dit aanbiddelijke forum!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Weet niet genoeg van Yammies, maar dik kans dat je daarna weer lichter wilt, dus moet je misschien doorpakken en meteen voor een 400cc Enduro gaan.
Ja kan natuurlijk ook je GS wat verder modificeren. Dit is die van mij tijdens de laatste Enduro de Condroz:
Veel ijs die dag. Ging best vond ik
En het mooie rustige koppel en het lage zwaartepunt van een R80 is in dat soort omstandigheden niet te versmaden vind ik. Veel prettiger dan een 1-cyl. Wel wat meer kg natuurlijk
Hier staat iemand met een TTR600 achter me te zweten op zijn kickstarter
Na dat gezien te hebben zou ik sowieso voor een E-versie gaan. Kicken is mij te uitputtend, zeker in moeilijke omstandigheden.
Was een mooi verhaal van jou en Hornet op het forum van de GSklup
GS GJ
Ja kan natuurlijk ook je GS wat verder modificeren. Dit is die van mij tijdens de laatste Enduro de Condroz:
Veel ijs die dag. Ging best vond ik
En het mooie rustige koppel en het lage zwaartepunt van een R80 is in dat soort omstandigheden niet te versmaden vind ik. Veel prettiger dan een 1-cyl. Wel wat meer kg natuurlijk
Hier staat iemand met een TTR600 achter me te zweten op zijn kickstarter
Na dat gezien te hebben zou ik sowieso voor een E-versie gaan. Kicken is mij te uitputtend, zeker in moeilijke omstandigheden.
Was een mooi verhaal van jou en Hornet op het forum van de GSklup
GS GJ
Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!
Welkom