lekkende cabaratuer
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he biggers, m,n linker carabateur lekt aan de boven kant van de vlotter kamer maar niet op het overloop pijpje. denk dat de paking van de vlotter kamer lekt maar weet dat niet zeker... heb laatst m,n lucht schroef afgesteld en deze wel geheel in gedraait maar met een bit houder en niet met een schroefen draaier dus er is niet veel kracht op gezet, kan het mischien daar door komen? en is het een kurken paking of een o-ring die de vlotter kamer afsluit? in de hoop op goede tips groeten zappa
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op ma jun 19, 2006 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he big88, ben jij soms de Dr-BIG dokter van nl? bij de motor zaak en op internet werd mij verteld dat het waarschijnlijk de o-ring van de float valve seat [leuk dat engels en duits waarom is er zo weinig in nl? heb koppijn na 2 uur internetten! ] heb jij hier ervaring mee, en weet je of ik deze kan vervangen zonder de carbarateurs te demonteren? ben fietsenmaker en vrij handig maar als ik naar fotos kijk hangt het naaldje los aan de vlotter... wordt volgens mij een priegel drama.. op je foto een mooi setje, mischien wijzer om deze helemaal te monteren.. maar ik ben helaas geen motor monteur.. en blijf liever af van de dingen die nog werken zo dat ik het niet verkloot. nog een vraagje weet jij of de maat van de o-ring 7x1.5 mm is bij de types na '92 dit is de maat van het oude type met de choke op de carb. kan helaas geen foto's van het nieuwe type vinden.. moet helaas binnen kort aan de slag op de stoep want het druppelt elke dag erger.. mijn dank is zo en zo groot voor alle hulp en info zie je bij de mei meeting.. gr zappa
ik ben geen echte dokter big,maar door mijn aangeboren voorzichtigheid
gaat bij mij wel zo'n beetje alles stuk wat er stuk kan (incl.mijn eigen botten)
als die o-ring lekt , dan lekt hij binnen de vlotterkamer en zou het dus uit de overloop moeten komen
maar....ik heb wel de carbs van mijn 88er 750 met choke op de carb en 89er 800 met choke op het stuur open gehad en die hebben dezelfde maat want ik heb de afsluiters van de 750 in de 800 gezet wegens lekken (overlopen) uit het pijpje
en dit zonder ze er af te halen,maar het is dan wel gepriegel op de cm²
de 750 rijd nu toch niet met een kromme vork en achterframe en de rest ..............
mijn vrouw heeft een 93er maar die gaat nooit stuk want zij is wel voorzichtig en rijd geen 20.000km per jaar
dus daar heb ik nog geen sleutel ervaring mee,buiten normaal onderhoud
http://www.dr-big-shop.de/dit is ook alles wat ik kan vinden
P.S.als je het benz.kraantje dicht doet voor je helemaal thuis bent blijft de stoep schoon

gaat bij mij wel zo'n beetje alles stuk wat er stuk kan (incl.mijn eigen botten)
als die o-ring lekt , dan lekt hij binnen de vlotterkamer en zou het dus uit de overloop moeten komen
maar....ik heb wel de carbs van mijn 88er 750 met choke op de carb en 89er 800 met choke op het stuur open gehad en die hebben dezelfde maat want ik heb de afsluiters van de 750 in de 800 gezet wegens lekken (overlopen) uit het pijpje
en dit zonder ze er af te halen,maar het is dan wel gepriegel op de cm²
de 750 rijd nu toch niet met een kromme vork en achterframe en de rest ..............

mijn vrouw heeft een 93er maar die gaat nooit stuk want zij is wel voorzichtig en rijd geen 20.000km per jaar
dus daar heb ik nog geen sleutel ervaring mee,buiten normaal onderhoud

P.S.als je het benz.kraantje dicht doet voor je helemaal thuis bent blijft de stoep schoon
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he big88, ben dus niet de enige.. heb nog een voorvork staan, de staanders zijn wel krom... en nog een voor naaf... had m'n big 3 maanden
heb de o-ringen en vlotter pakkingen besteld+lucht-olie-bezinefilters en linker blok pakking.. bij de 2de motor zaak werd ook gezegd dat het inderdaad de o-ring is en dat die dan niet op de overloop lekt en dat de balanceer ketting beter elke 3000km kan spannen.. ga hem maar een grote beurt geven.. volledige syntetische olie erin kleppen stellen en balanceer ketting spannen. heb daar nog een vraagje over, schijnt dat als je linkerblok kap er af haalt er wat tandwielen van de startmotor mee kunnen komen, kan alleen geen schema vinden hoe het weer in elkaar moet.. heb jij die? vast wel
gr zappa en hou em heel..


-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
zie je wel, jij bent de DR-dokter
bedankt ga ma of dins maar eens lekker de stoep vervuilen, hoop maar dat het droog is.. gr zappa

-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
yes, alles gelukt... viel 100% mee. vorige eigenaar was goed voor m,n BIG.. lekken doet ie niet meer, was inderdaad de o-ring
minder was de regen die de HELE TIJD VIEL
en dat stroom snoertje klem zetten tussen de carter helft was ook niet slim
ps heb nog geen bevestiging voor de meeting
heeft iemand deze al wel gehad? gr zappa



