Zoals de attente lezer inmiddels begrepen heeft zit ik niet zo ver van Marokko en een kennis wil van het voorjaar met mij mee die kant op. Hij heeft een eigen bus en zou, om de kosten te drukken en niet alleen te reizen, graag 1 of 2 man meenemen.
In principe gaat het om een dikke week, maar zowel ik als hij zijn redelijk vrij in het indelen van onze tijd, dus zowel het exacte tijdstip als het aantal dagen is redelijk fexibel. Ik kan alleen de eerste twee weken van april niet en na mei kan het knap warm worden.
Wat info:
Aan papieren heb je alleen een geldig paspoort, kentekenbewijs op jouw naam en een geldige goene kaart nodig.
Ook over inentingen hoef je niet moeilijk te doen, maar het is wel héél sterk aan te bevelen dat je tegen Tetanus beschermd bent.
Verder:
In principe zoveel mogelijk onverhard, maar wel zoveel mogelijk over wegen en paden. Zowel verharding als duinen willen we proberen te vermijden. Ik beschik over een gedetailleerde route, maar dat is geen wet van Meden en Perzen. Ook een bestemming ligt niet vast, maar als er ergens een bedoeïenenmeisjes-markt is, rijden we daar beslist voor om
Verder willen we licht reizen, dus is de trip basic en overnachten in bivac of lokaal.
Dat je de fiets op een dergelijke trip moet voorbereiden spreekt voor zich, maar een PD-outfit is overkill. Met een XR400 t/m KTM Adventure is het prima te doen en met all-road tot hardcross heb je goed rubber. Wel heb je voldoende brandstofvoorraad nodig, maar dat kan natuurlijk ook in twee jerry-cans, net als water gewoon in flessen kan
Wat het gaat kosten: de trip op zich niet veel. Marokko is buiten de betrede paden erg goedkoop en het pontveer goed 100 Euro (Málaga). De reis hierheen?
Maarreh... als je goedkoop wil/moet, kun je beter via Neckerman een hotelaanbieding nemen, want zo'n motoravontuur kost gewoon geld.
Voor de goede orde: ik ben géén reisleider, ben géén organisator en wil wél graag zelf van de lol genieten. Kortom: wil best wat regelen en voorbereiden c.q. uitzoeken omdat ik dichterbij zit en onderweg helpt een elk een ieder en omgekeerd, maar je moet uiteraard wel zelf je broek op kunnen houden.
Als je écht geïnteresseerd bent mail me dan, opdat ik je n.a.w. van de man met de bus kan doorgeven.
Saludos!
Marokko?!
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Huertecilla,
ben al enkele jaren niet meer in marokko geweest, maar toen (1995) had je als nederlander wel een visum nodig. er is een consulaat in malaga, duurt wel een halve dag.
er ging toen trouwens een boot vanuit tarifa naar tanger waardoor je veel tijd en stress kon besparen. eenmaal daags vertrek met hooguit 20 autos
erop.
let wel op in de steden, politie is echt willekeurig. in geval van twijfel altijd geld bieden, maar niet teveel.
ten cuidado.
ben al enkele jaren niet meer in marokko geweest, maar toen (1995) had je als nederlander wel een visum nodig. er is een consulaat in malaga, duurt wel een halve dag.
er ging toen trouwens een boot vanuit tarifa naar tanger waardoor je veel tijd en stress kon besparen. eenmaal daags vertrek met hooguit 20 autos
erop.
let wel op in de steden, politie is echt willekeurig. in geval van twijfel altijd geld bieden, maar niet teveel.
ten cuidado.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
-
- Contacteer:
Bedankt voor de reactei Pruur:
- anno nu geen visum nodig
- gaan verschillende boten, maar vanuit Málaga een heel comfie nachtboot
- stéden???? Die willen we mijden en daarom is varen op Melilla véél slimmer; 1. dat is nog Spaans en 2. daarachter is het vrijwel gelijk platte land.
Voor vertrek wip ik nog even bij Miloud, een Marokkaanse kennis die me een beetje uitspraak bijbrengt, langs voor 'het laatste nieuws' en verder heb ik een Koran bij me....
- anno nu geen visum nodig
- gaan verschillende boten, maar vanuit Málaga een heel comfie nachtboot
- stéden???? Die willen we mijden en daarom is varen op Melilla véél slimmer; 1. dat is nog Spaans en 2. daarachter is het vrijwel gelijk platte land.
Voor vertrek wip ik nog even bij Miloud, een Marokkaanse kennis die me een beetje uitspraak bijbrengt, langs voor 'het laatste nieuws' en verder heb ik een Koran bij me....
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.