Het lezen van een andere topic bracht mij tot het idee om onze eigen rij ervaring eens samen te brengen.
Zo ervaar ik dikwijls de volgende problemen:
Bij het stijl afdalen en ondertussen tussen bomen laveren, achterrem, voorrem? De voeten en benen zijn oa nodig voor het evenwicht, maar dan is de achterrem vrij.
Glibberige modderpaden, weg glijden vooraan, de voorrem lijkt me niet slim, traag rijden is ook al nie het beste, maar wat doen we dan best
Bochten werk, in de bocht kijken of door de bocht kijken? Als je die motocrossers de bochten ziet nemen vraag je je toch af hoe die mannen het steeds bocht na bocht er goed vanaf brengen.
Met mijn TT600R zie ik me dit nog niet snel nadoen.
Weten jullie de oplossingen, laat het weten aub. Ik denk dat er velen iets van zullen opsteken.
Kijk en rij voorzichtig met pit
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: di apr 20, 2004 19:30
- Locatie: aalter
- Contacteer:
Tyger of the "off" Road.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
bij stijl afdalen nooit de voeten aan de grond,
ik tenminste niet....
laat hem lekker afremmend op de motor naar beneden rijden....
en voeten op de stepjes.....
soms iets bij remmen....
en sturen,
en bochten nemen....
altijd door de bocht heen kijken naar het punt waar je naartoe wilt,
dat is vooral te merken bij wegmotoren,
probeer maar eens uit een rotonde te komen,
en pak een punt op de weg....
automatisch ga je daar ook overheen.....
maar ook met een auto,
vaak gebeuren er ongelukken met glad weer,modderige weg,
er staat slechts 1 boom in de gehel berm,
en toch presteren ze om daar net hard tegaan te rijden,
komt omdat men naar de boom kijkt....
dus kijk naar het punt waar je naartoe wilt....
ik tenminste niet....
laat hem lekker afremmend op de motor naar beneden rijden....
en voeten op de stepjes.....
soms iets bij remmen....
en sturen,
en bochten nemen....
altijd door de bocht heen kijken naar het punt waar je naartoe wilt,
dat is vooral te merken bij wegmotoren,
probeer maar eens uit een rotonde te komen,
en pak een punt op de weg....
automatisch ga je daar ook overheen.....
maar ook met een auto,
vaak gebeuren er ongelukken met glad weer,modderige weg,
er staat slechts 1 boom in de gehel berm,
en toch presteren ze om daar net hard tegaan te rijden,
komt omdat men naar de boom kijkt....
dus kijk naar het punt waar je naartoe wilt....
Bochtenwerk is vooral veel oefenen, en ben er ook nog niet de snelste in, maar door de bocht kijken is idd een hele goeie, maar wat ook heel belangrijk is, is die motor plat durven te leggen en het gas erop te houden. En durven die achterkant uit te laten breken. Sommige bochten waar ik veel grip heb ga ik ongeveer op de zijkant van m'n tank zitten, voet naar buiten laten steken voor stabiliteit, en je motor het werk te laten doen. Maar elke bocht is toch weer anders.tygercoene schreef:
Bochten werk, in de bocht kijken of door de bocht kijken? Als je die motocrossers de bochten ziet nemen vraag je je toch af hoe die mannen het steeds bocht na bocht er goed vanaf brengen.
Met mijn TT600R zie ik me dit nog niet snel nadoen.
Mar goed, ik ben ook geen zware TTR gewend maar een licht 250cc cross machientje