Hoi Zandhappers,
Ik ben op zoek naar een wiel- binnenlagertrekker.
Heeft iemand er één in de verkoop?
Of weet je een goed en goedkoop adres?
Groet Patrick
Wiel- binnenlagertrekker gevraagd
Moderator: ghulst
Goedkoop alternatief:
Keilbout vastdraaien in binnenring en met een pen vanaf de andere zijde het lager met bout eruit tikken
succes
wim
Keilbout vastdraaien in binnenring en met een pen vanaf de andere zijde het lager met bout eruit tikken
succes
wim
Ik sla mijn lagers er zelfs zonder keilbout uit.
Gewoon de opvul bus opzij duwen en dan met een lange drevel vanaf rechts door de naaf linkerlager eruit tikken.(rammen ) en visaversa.
Gewoon de opvul bus opzij duwen en dan met een lange drevel vanaf rechts door de naaf linkerlager eruit tikken.(rammen ) en visaversa.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Hoi,
ik heb lagertrekkers van bij www.kukko.de , doch deze zijn niet het ideale instrument voor wiellagers.
Meestal is er te weinig of geen spel tussen het lager en de pas-bus om de doorn van de lagertrekker achter te krijgen.
Bovenstaande manier is goed. Nog betere is het om met bv. een verfstripper de naaf goed te verwarmen, zodanig dat de lager er vlotjes uitgaat.
Dit geld ook voor het monteren van een lager. Op voorhand de naaf goed warmmaken, en het ijskoude lager erin. Om het lager erin te trekken, heb ik op een lange draadstang een passtuk laten draaien, zodanig dat de lager er correct ingetrokken wordt)
Verwarmen van de naaf is belangrijk bij de meeste moto's, omdat het meestal om een perspassing gaat.
Jo VdB
ik heb lagertrekkers van bij www.kukko.de , doch deze zijn niet het ideale instrument voor wiellagers.
Meestal is er te weinig of geen spel tussen het lager en de pas-bus om de doorn van de lagertrekker achter te krijgen.
Bovenstaande manier is goed. Nog betere is het om met bv. een verfstripper de naaf goed te verwarmen, zodanig dat de lager er vlotjes uitgaat.
Dit geld ook voor het monteren van een lager. Op voorhand de naaf goed warmmaken, en het ijskoude lager erin. Om het lager erin te trekken, heb ik op een lange draadstang een passtuk laten draaien, zodanig dat de lager er correct ingetrokken wordt)
Verwarmen van de naaf is belangrijk bij de meeste moto's, omdat het meestal om een perspassing gaat.
Jo VdB