probleem stationair toerental

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Lennaart
Contacteer:

Hallo,

Ik heb een Husqvarna 125cr en deze heeft een eigenaardig probleem dat ik niet kan oplossen. Enfin, ik zou nie weten hoe ik het moet doen.
Het probleem is het volgende. Als de motor warm is gedraaid dan blijft het stationair toerental nie het zelfde. Als ik de gas loslaat dan draait de motor eerst normaal maar na een tijd gaat hij plots iets trager draaien. Dit gebeurt 4 keer en dan draait de motor te traag om in beweging te blijven en valt hij stil.
Een vriend van me zei dat ik mijn ralenti hoger moest zetten maar die helpt niet. Nu blijft hij wel wat langer draaien maar uiteinelijk valt hij nog stil.

Weet er iemand wat er scheelt en hoe ik dit kan oplossen?

Werner
Rudy
Contacteer:

Heb hem zelf zo gezet dat ie net niet stationair loopt (slaat ie teminste af als je op je %^& ga), ff aan stationair schroefie draaien en hij loopt prachtig stationair (nooit probems mee gehad eigelijk) maargoed..
Maar het zou goed kunnen komen door vervuiling(teveel te rustig laten lopen kan 125 niet zo best tegen) , slecht afgestelt enz enz..

http://members.lycos.nl/rudywillemsen0/ ... /index.htm

verhaaltje van mij zelf hoe je cabr af moet stellen :mrgreen:
Zot
Contacteer:

Het luchtmengsel met behulp van de luchtmengsel schroef goed afstellen en je bent klaar.

Ro
Afbeelding
Plaats reactie