Ik heb mijn TTR verruild voor een WR400F. Nu snap ik ook waarom de WR4 zoveel lichter is, achter de koplamp zie ik enkel maar een stekker naar de koplamp gaan, en een stekker naar de dodemansknop. Bij de TTR zat een hele spagetti van draadjes, stekkertjes en lampjes.
Op de TTR had ik mijn roadbook kastje op de bedrading van de koplamp aangesloten, maar dat lijkt me bij een WRF een niet mogelijk.
Hoe krijg ik dat voor elkaar??
WR400F met electrisch roadbook
Moderator: ghulst
Kabeltje vanaf de accu pakken. Kan die gelijk afgezekerd worden.
Ik rij zelf met een Yzf400 waar standaard geen accu op zit. Ik heb zelf daar een accuutje ingebouwd (voor oa GPS, achterlicht, ed), afgezekerd en met een wip-schakelaartje op de luchtfilter-kast om alles in/uit te schakelen.
Ik rij zelf met een Yzf400 waar standaard geen accu op zit. Ik heb zelf daar een accuutje ingebouwd (voor oa GPS, achterlicht, ed), afgezekerd en met een wip-schakelaartje op de luchtfilter-kast om alles in/uit te schakelen.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Hoe heb je die accu aangesloten?? Mijn WR heeft ook geen accu.
Toch wel, die accu op de XR. Net zoiets als Ger denk ik.
Ik heb wel m'n IMO maar nooit een elec. roadbook op de XR gehad zonder accu. Dat wil niet zeggen dat dat niet zou kunnen trouwens maar ik wilde graag ook zonder draaiende motor de kmstand weten, in het roadbook kunnen heen en weer draaien en de GPS van spanning voorzien.
Ik weet niet of een WR koplamp op wissel of gelijkspanning werkt, voor een roadbook is gelijkspanning nodig (en voor een accu te laden al helemaal).
Een klein accuutje (1,2Ah) uit de hobbywinkel is niet zo zwaar en kan zelfs op z'n kop gemonteerd
Ik heb wel m'n IMO maar nooit een elec. roadbook op de XR gehad zonder accu. Dat wil niet zeggen dat dat niet zou kunnen trouwens maar ik wilde graag ook zonder draaiende motor de kmstand weten, in het roadbook kunnen heen en weer draaien en de GPS van spanning voorzien.
Ik weet niet of een WR koplamp op wissel of gelijkspanning werkt, voor een roadbook is gelijkspanning nodig (en voor een accu te laden al helemaal).
Een klein accuutje (1,2Ah) uit de hobbywinkel is niet zo zwaar en kan zelfs op z'n kop gemonteerd
Zelfde probleem heb ik met een KTM gehad. Als je gelijkstroom op je fiets hebt is het makkelijk. Wel een diode gebruiken om te voorkomen dat de accu leeg kan trekken.STTEVE schreef:Hoe heb je die accu aangesloten?? Mijn WR heeft ook geen accu.
Op mijn '93 KTM had ik toen helaas wisselspanning. De ingreep wordt dan wel omslachtig. Nodig is een regelaar/omvormer (van wissel- naar gelijkstroom en het voltage op 12V houden), een diode, een condensator, een zekering en een accu. De accu was een geltype, slechts 1.1.Ah. (in elke elektronica zaak te koop, wordt oa voor alarmsystemen gebruikt) Ik heb hier de tripmaster, roadbook en GPS aan 'gehangen'.
Ik heb dit eigenlijk gewoon gekopieerd van een bedradingsschema van een ander model KTM die dit allemaal al standaard had........
slecht weer bestaat niet, wel slechte kleding....
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo jul 18, 2004 20:48
- Locatie: stedendriehoek
Idd , met een diode ertussen gaat het prima , ik heb nagenoeg hetzelfde gedaan als erwindob ( ofwel van hem afgekeken ) en moet zeggen werkt perfekt , roadboek en gps erop , achterlicht misscien ook een optie ( led`s) en ik wil een leeslampje in of boven mijn roadbookkastje hebben , wie heeft ideen??
Rwin jij wel zeker?
Rwin jij wel zeker?
Bombardier , gaan met die banaan.
Haha,
heel toevallig wel ja.
Ik had bedacht om boven de schakelaars in m'n voorbouw een ledje te hangen om ze een beetje sfeervol te verlichten.
Dit jaar wil ik overigens m'n accu niet alleen gebruiken voor de instrumenten maar ook voor pieken in de afname van de verlichting. Goeie reden om die diode maar weg te laten en eigenlijk vraag ik me ook af waar dan je accu op leeg zou moeten lopen (als de verlichting uit is natuurlijk)
Aangezien d'r zowieso een aan/uit tussen komt denk ik dan ook dat ik zonder diode ga doen. De max spanning uit de dynamo is toch niet meer dan een accu mag hebben lijkt me zo.
Je achterlicht (XR400) is trouwens wisselstroom. Het remlicht wel gelijkstroom. Ik wil het achterlicht op op gelijk gaan zetten, heb immers al een mooi LED licht van gemaakt en dat brandt erg flauw op wissel.
't wordt trouwens wel eens tijd de plaatjes van de voorbereiding weer online te zetten.
heel toevallig wel ja.
Ik had bedacht om boven de schakelaars in m'n voorbouw een ledje te hangen om ze een beetje sfeervol te verlichten.
Dit jaar wil ik overigens m'n accu niet alleen gebruiken voor de instrumenten maar ook voor pieken in de afname van de verlichting. Goeie reden om die diode maar weg te laten en eigenlijk vraag ik me ook af waar dan je accu op leeg zou moeten lopen (als de verlichting uit is natuurlijk)
Aangezien d'r zowieso een aan/uit tussen komt denk ik dan ook dat ik zonder diode ga doen. De max spanning uit de dynamo is toch niet meer dan een accu mag hebben lijkt me zo.
Je achterlicht (XR400) is trouwens wisselstroom. Het remlicht wel gelijkstroom. Ik wil het achterlicht op op gelijk gaan zetten, heb immers al een mooi LED licht van gemaakt en dat brandt erg flauw op wissel.
't wordt trouwens wel eens tijd de plaatjes van de voorbereiding weer online te zetten.
Klopt, inderdaad een klein 12V accuutje uit de hobby-winkel. Van een plaat een accu-bakje gebogen, zodat deze netjes in de luchtfilter-kast hangt en met vier boutjes het zaakje vastgezet. Tevens achterlicht/remlicht en voorlicht (zaten van die halogeentjes in) vervangen door led-lampjes (vanwege stroom verbruik). De accu houd het ongeveer 20 uur vol zonder bij te laden. En aangezien ik geen Paris-Dakar rijd is dat ruim voldoende.erwindob schreef:Toch wel, die accu op de XR. Net zoiets als Ger denk ik.
De aansluiting van de GPS is tevens de aansluiting voor de oplader, zodat ik niet het zadel eraf hoef te halen. (Wat eigenlijk toch gebeurt, aangezien ik de filter na een dagje rijden controleer en indien nodig vervang of schoonmaak).
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....