onderhoud, wat wel en niet?

Links, nieuwtjes, verhalen en andere informatie over rallies en races als Dakar etc.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Die snelle jongens krjigen volgens mij om de drie dagen een gereviseerd blok in het frame.

Hoe zit het met die mannen die prive rijden. Wat doen die allemaal om de eindstreep te halen qua techniek?

Hoe lang doen ze met een zuiger bijvoorbeeld. (als zij de hele Dakar op 1 zuiger uitrijden dan laat ik de mijne nog 2 jaar zitten!)

Hoe vaak andere olie? Etc.

Elke avond een nieuw bandje?

Wat ik ervan begrijp is dat die wat langzamee jongens ook nog eens alles zelf doen en daarvoor minder tijd hebben, simpelweg omdat ze zo laat binnen komen (maar hopen dat ze een looplampje mogen lenen). Helaas besteden ze daar op RTL 7 weing tot geen aandacht aan. Wel vragen ze om de haverklap of men het wel naar zijn zin heeft!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Ik verwacht dat de minder snelle mensen met behoorlijke standaard motoren rijden, en dus niet zo idioot veel onderhoud nodig hebben (iig grof onderhoud zoals complete blokken vervangen etc).

Al verwacht ik niet dat er echt iemand is die met een complete std wr450 meerijd :lol:.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Fox-kid, ben het helemaal met je eens dat vooral RTL veel betere tv zou kunnen maken als ze wat meer mensen met liefde voor de ralley zouden meenemen. Die Alard Kalff is een leuke jongen maar heeft de balle verstand van tv maken.
Ipv van al die onzin zouden ze wat meer van het nachtelijk onderhoud moeten uitzenden. Moet toch geen probleem zijn ze lopen immers met een camera op hun nek rond in dat kamp. Slechte regie....dat is het.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Bij RTL gaat het alleen om de Euro's. Bart Franssen moest afgelopen jaar 5000,- euro betalen voor 5 minuten aan interviews tijdens de uitzendingen. Wat natuurlijk weer belangrijk is voor zijn sponsors. Die mannen die prive rijden zonder ondersteuning hebben het al niet breed dus die gaan zeker niet aan RTL betalen.
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Erg jammer inderdaad, dat ze dat gebeuren in het bivak niet laten zien en verder ook niet op de techniek in gaan.
Er zijn vast jongens geweest die nog flink moesten sleutelen om de volgende ochtend weer te kunnen starten. Laat dat zien en schijn ze bij met die cameralamp.

Met die moderne tracking tools hadden ze de wekker kunnen zetten om bijvoorbeeld van Bergeijk op zijn XT met de camera in het Bivak op te vangen.

Als ze dan ook nog eens geld vragen voor die interviews dan is dat toch werkelijk niet te geloven!! En dan betaal je vor zo'n interview die 5000 euro, vragen ze steeds: Vermaak je je een beetje?? en zeggen ze steeds: "ook dit is DAKAR".



Maar goed,

Hoe zit het met de slijtage en onderhoud? Zouden ze het uithouden met 1 zuigertje? Iedere dag de banden vervangen? Ketting en tandwielen om de drie dagen?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Bluto
Berichten: 113
Lid geworden op: do nov 18, 2004 18:29
Locatie: Helmond

Koen's keuze,ook al zo'n fiasco... :evil:
White Knuckle Tight!!!
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

huskie schreef:Fox-kid, ben het helemaal met je eens dat vooral RTL veel betere tv zou kunnen maken als ze wat meer mensen met liefde voor de ralley zouden meenemen. Die Alard Kalff is een leuke jongen maar heeft de balle verstand van tv maken.
Ipv van al die onzin zouden ze wat meer van het nachtelijk onderhoud moeten uitzenden. Moet toch geen probleem zijn ze lopen immers met een camera op hun nek rond in dat kamp. Slechte regie....dat is het.
Ik denk dat je alard niet moet onderschatten (puur als rijder gezien, heeft erg leuk gereden in de autosport!!!!) alleen gaat het gewoon puur om het geld helaas....
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

naar mijn weten steken ze na elke etappe op de motorfietsen nieuwe banden. (bij de prof teams he)
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Plaats reactie