Hallo,
CAGIVA WMX CROSSERS ZIJN DIE ER NOG? JA DIE ZIJN ER NOG.
Ik ben een ontzettend grote liefhebber van Cagiva WMX crossers.
Cagiva was in de jaren tachtig succesvol in de motorcross.
Rijders als o.a. Dave Strijbos,Pekka Vehkonen, Corrado Maddi hebben in
die tijd grote successen geboekt met deze motoren.
Jongeren onder ons zeggen deze namen misschien niets of weinig, maar ouderen weten wel wie ik bedoel.
Zowel Pekka Vehkonen (1985) als Dava Strijbos ( 1986) zijn met deze machines wereldkampioen geworden in de 125 cc klasse.
Echter eind jaren tachtig is Cagiva gestopt met het produceren van crossers.
Dit heb ik zeer betreurd in die tijd want ik vond en vind het nog steeds zeer mooie crossers.
Jammer genoeg zijn er een hoop van deze crossers op de sloop terecht gekomen, of ze staan nu ergens bij een boer in de schuur.
Gelukkig heb ik 2 van deze crossers kunnen behoeden voor de sloop.
Ik ben dan ook in het bezit van een complete 86 er model en ik ben nu bezig met het restaureren van een 85 er.
Beide machines zijn 125 cc.
Het is zeer moeilijk om aan onderdelen te komen voor deze machines.
Langs deze weg wil ik dan ook een beroep op een ieder doen die iets heeft of weet waar nog onderdelen of evt (in) complete crossers staan of liggen, dit aan mij laten weten.
Tevens ben ik begonnen met het verzamelen van alles wat maar over Cagiva WMX gaat.
Daarbij bedoel ik dan ook alles van stickers tot kleding tot onderdelen etc.
Heb je iets wat over Cagiva WMX gaat of heb je evt een adres van iemand die nog artikelen etc heeft van Cagiva laat het me dan weten.
Misschien is er wel iemand bereid om bij de cross vereniging waar je lid van bent, een soort van oproep wil doen aan leden die misschien nog wel spullen etc heeft of weet waar nog wat is.
Heb je evt ook interesse in deze machines laat het dan weten, misschien kunnen we onderling wel informatie uit wisselen.
Met vriendelijke groet,
Casper
WIE HELP MIJ DE CAGIVA WMX CROSSERS IN ERE HOUDEN
Moderator: ghulst
Hallo Casper,
Ik heb zelf sinds een kleine twee maanden een wmx 250 van 89 gekocht en ben deze momenteel aan het restaureren,
ik heb al diverse onderdelen in de wereld via Ebay gekocht, maar ook ik ben net als jij opzoek naar onderdelen.
Casper als jij iets weet voor spullen van een 250 van 88 of 89 hou ik mij zeer aanbevolen.
met vr gr Werner Soerewijn Velserbroek.
Ik heb zelf sinds een kleine twee maanden een wmx 250 van 89 gekocht en ben deze momenteel aan het restaureren,
ik heb al diverse onderdelen in de wereld via Ebay gekocht, maar ook ik ben net als jij opzoek naar onderdelen.
Casper als jij iets weet voor spullen van een 250 van 88 of 89 hou ik mij zeer aanbevolen.
met vr gr Werner Soerewijn Velserbroek.