Dat geldt ook voor Henno van Bergeijk. Henno doet gewoon zijn eigen ding. In het donker rijden vindt hij machtig en als ’t niet meer gaat, pakt hij af en toe zijn rust. Marokko vond hij redelijk eenvoudig, maar de laatste twee dagen waren zwaar. "Maar," zegt Henno, "even bestaat niet in de Dakar. Je rijdt niet even een paar honderd kilometer verbinding als je een hele dag al een special gereden hebt. Dat is wel van Amsterdam naar Groningen midden in de nacht, met veel kou en soms scherpe bochten. "
Henno was vrijdagnacht om 12 uur binnen. Zijn XT doet ’t nog steeds fantastisch. "Het gaat lekker, maar het is wel heel gevaarlijk. Ik kan me geen fouten veroorloven, want ik moet alles zelf doen. Het mooie is, dat je er echt midden in zit. Voor de kick haal ik af en toe een auto of truck in. Maar omdat ik achteraan rij, zijn de sporen wel helemaal kapot gereden. Ik wist niet dat die fesh-fesh (poederstof) putten zo groot en diep konden zijn. Soms ga ik dan naast het spoor rijden. Helemaal alleen, urenlang. Fantastisch! Met iets meer slaap zou ik er noch echt van kunnen genieten ook. Wat me wel opvalt, is dat er zoveel uitvallers zijn door het vele stof dat de auto’s en vrachtwagens opgooien. Dat maakt het voor ons niet makkelijker
bron;http://www.passion4wheels.nl/index.php? ... Itemid=224
de grootste held van dakar
Moderator: ghulst
Een man met z'n XT.
Dakar zoals dakar bedoelt is, zonder team, gewoon alleen en rijden.
Vandaag wordt ook weer een latertje voor hem, want hij zit nog middenin de stage.
Een echte bikkel. Afzien en doorgaan en dat met zo'n heerlijke XT.
Dakar zoals dakar bedoelt is, zonder team, gewoon alleen en rijden.
Vandaag wordt ook weer een latertje voor hem, want hij zit nog middenin de stage.
Een echte bikkel. Afzien en doorgaan en dat met zo'n heerlijke XT.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: di sep 21, 2004 15:11
- Locatie: ferwert (noord friesland)
- Contacteer:
Volgens de live tracking staat ie al 3 uur bij CP3, dat is toch wel erg lang..,
Die tracking moet je een beetje met een korrel zout nemen. de no 25 (Jeroen Ramon) is al in de einduitslag opgenomen (65e) maar moet volgens de iritrack nog 144 km special rijden... Ik vertrouw er maar niet teveel op, anders kan ik niet slapen.
Henno wilde eerst zo meedoen, maar dat mocht niet van GreenPeace. Daar schrikken de zebra's van zeiden ze
Henno wilde eerst zo meedoen, maar dat mocht niet van GreenPeace. Daar schrikken de zebra's van zeiden ze
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Helemaal geen etappe, eerbetoon aan Caldecott
ik kan vandaag geen gegevensvinden dus ik vrees het ergste
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: di sep 21, 2004 15:11
- Locatie: ferwert (noord friesland)
- Contacteer:
Bij Cyril despres staat ook no information.
Als je Henno/despres aanklikt en dan op CP1 drukt komt er wel een tijd, maar er staat dan dat Henno daar pas om ± 18:30 was, Despres al om 14 uur ofzo. Dat is wel een groot verschil.
Als je Henno/despres aanklikt en dan op CP1 drukt komt er wel een tijd, maar er staat dan dat Henno daar pas om ± 18:30 was, Despres al om 14 uur ofzo. Dat is wel een groot verschil.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ze reden vandaag helemaal niet uit respect voor de overleden rijder!!
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: di sep 21, 2004 15:11
- Locatie: ferwert (noord friesland)
- Contacteer:
Ze reden de route wel maar de tijd telt niet mee.
Er reed nog een "echte" motor mee, een Fransman met een XT660 Tenere. Maar die haalde helaas Spanje niet eens (#70)
hij is inderdaad vanmorgen weer gestart
Hij wordt nu elke dag even genoemd op RTL7, en gisteren was ie zelfs in beeld. Nog even en dan gaan ze hem ook vragen stellen ...
Hij staat nog steeds laatste met 14.5 uur achterstand op de een na laatste. (en bij na 60 uur op de nummer 1). Nou ja, hij staat bij de eerste 100
In de Telegraaf stond dat toen Henk Knuiman eergisteren net zijn ontbijt binnen had, Henno kwam binnenrijden van de etappe.....
In de Telegraaf stond dat toen Henk Knuiman eergisteren net zijn ontbijt binnen had, Henno kwam binnenrijden van de etappe.....
Als ik het mag geloven dan pakt Henno goed z'n rust onderweg als het wat te gek wordt. Misschien is dat wel een perfecte taktiek om als prive rijder dakar te kunnen halen. Die duinen kosten natuurlijk onmenselijk veel energie als je dat niet gewent bent en dan is je rust pakken waarschijnlijk verstandiger als dood gaan doordat je de hele tijd blijft sjouwen. Jammer dat je eigenlijk zo weinig echte info krijgt vanuit de achterhoude van de karavaan. Iedereen is top 10 gefocust.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
11:22 - bike
Early this morning 1h20 – The Dakar on a 500 XT
Henno Van Bergeik has a goal of driving his old Yamaha 500 XT all the way to Dakar. The project is slowly starting to become true but the Dutch rider that receives a warm welcome at the ‘bike trunks’ is exhausted. “I refused to go into the broom-wagon truck quite a few times yesterday but I’m really tired. To get here, I had to stop at least 3 or 4 times to sleep on the liaison course. Today I stopped in a farm where I even had food and took a shower. That’s why I’m so late. Now, I have to take care of the engine and change the oil and filters.”
Early this morning 1h20 – The Dakar on a 500 XT
Henno Van Bergeik has a goal of driving his old Yamaha 500 XT all the way to Dakar. The project is slowly starting to become true but the Dutch rider that receives a warm welcome at the ‘bike trunks’ is exhausted. “I refused to go into the broom-wagon truck quite a few times yesterday but I’m really tired. To get here, I had to stop at least 3 or 4 times to sleep on the liaison course. Today I stopped in a farm where I even had food and took a shower. That’s why I’m so late. Now, I have to take care of the engine and change the oil and filters.”
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
overgenomen van www.passion4wheels.nl
Henno is ook zo iemand. We waren hem even kwijt, maar hij is nog steeds in de race. Henk Vercoelen maakte eerder in de rally een grapje over iemand die lang onderweg was. Zo van “jij haalt je geld er wel uit.”
Nou, als iemand zijn geld eruit haalt is het Henno. Ongelooflijk, wat Henno allemaal meegemaakt heeft. De loodzware etappe van maandag, finishte hij pas dinsdagochtend om 8 uur. Uren lang in het donker rijden. Tussen allerlei verlaten motoren en auto’s door. Een Zuid-Afrikaan kwam te staan met een kapotte caburateur op zijn KTM 660. Hij ging lopen op zoek naar een 660, om daar een andere carburateur te vinden. Om twee uur s’nachts gaf hij het op. “Ik heb het in ieder geval geprobeerd” had hij nog tegen Henno gezegd. Henno is zo moe, dat hij af en toe gewoon moet slapen. Zonder te sleutelen begint hij aan de geneutraliseerde proef. Door benzine problemen, moet hij terug naar Kiffa. Dan begint hij pas om twee uur s’middags eigenlijk echt aan de proef. Die echt niet makkelijk was, met veel diepe sporen tussen de bomen en struiken door. Henno stopt weer af en toe om wat bij te slapen. In het donker rijdt hij zonder licht. Alleen als de motor veel toeren maakt, werkt ’t licht. Zijn kilometerstand springt zonder stroom op nul. Probeer dan maar eens uit te vinden waar je bent in het roadbook. Dat trouwens ook de ene keer wel, en de andere keer niet werkt.
Als hij denkt een stuk af te snijden, komt tussen heel grote rotsen terecht. Met de moed der wanhoop vecht Henno zich erdoor. De bezemwagen geeft hem de richting aan die hij moet volgen, en zo komt hij toch weer verder……Om vijf uur komt hij binnen. Nog een uurtje sleutelen, en een uurtje slapen, en hij mag weer aan de volgende proef beginnen. Vandaag om half twee komt hij bij de finish aan. Dan heeft hij nog ruim de tijd om naar Bamako te rijden. Maar eerst gaat hij nog even ergens onder een boom liggen. Met zijn motor dwingt hij veel respect af bij de andere motorrijders. De meeste begrijpen er niets van, hoe het kan dat hij nog steeds mee doet.
Henno zelf is de nuchterheid zelve. Hij blijft maar doorgaan. Als hij hoort hoe vroeg er morgen weer gestart moet worden, is hij niet blij. Het is te hopen dat hij vanavond nog een paar uurtjes kan slapen. Morgen wacht hem en alle anderen weer een loodzware dag...
Henno is ook zo iemand. We waren hem even kwijt, maar hij is nog steeds in de race. Henk Vercoelen maakte eerder in de rally een grapje over iemand die lang onderweg was. Zo van “jij haalt je geld er wel uit.”
Nou, als iemand zijn geld eruit haalt is het Henno. Ongelooflijk, wat Henno allemaal meegemaakt heeft. De loodzware etappe van maandag, finishte hij pas dinsdagochtend om 8 uur. Uren lang in het donker rijden. Tussen allerlei verlaten motoren en auto’s door. Een Zuid-Afrikaan kwam te staan met een kapotte caburateur op zijn KTM 660. Hij ging lopen op zoek naar een 660, om daar een andere carburateur te vinden. Om twee uur s’nachts gaf hij het op. “Ik heb het in ieder geval geprobeerd” had hij nog tegen Henno gezegd. Henno is zo moe, dat hij af en toe gewoon moet slapen. Zonder te sleutelen begint hij aan de geneutraliseerde proef. Door benzine problemen, moet hij terug naar Kiffa. Dan begint hij pas om twee uur s’middags eigenlijk echt aan de proef. Die echt niet makkelijk was, met veel diepe sporen tussen de bomen en struiken door. Henno stopt weer af en toe om wat bij te slapen. In het donker rijdt hij zonder licht. Alleen als de motor veel toeren maakt, werkt ’t licht. Zijn kilometerstand springt zonder stroom op nul. Probeer dan maar eens uit te vinden waar je bent in het roadbook. Dat trouwens ook de ene keer wel, en de andere keer niet werkt.
Als hij denkt een stuk af te snijden, komt tussen heel grote rotsen terecht. Met de moed der wanhoop vecht Henno zich erdoor. De bezemwagen geeft hem de richting aan die hij moet volgen, en zo komt hij toch weer verder……Om vijf uur komt hij binnen. Nog een uurtje sleutelen, en een uurtje slapen, en hij mag weer aan de volgende proef beginnen. Vandaag om half twee komt hij bij de finish aan. Dan heeft hij nog ruim de tijd om naar Bamako te rijden. Maar eerst gaat hij nog even ergens onder een boom liggen. Met zijn motor dwingt hij veel respect af bij de andere motorrijders. De meeste begrijpen er niets van, hoe het kan dat hij nog steeds mee doet.
Henno zelf is de nuchterheid zelve. Hij blijft maar doorgaan. Als hij hoort hoe vroeg er morgen weer gestart moet worden, is hij niet blij. Het is te hopen dat hij vanavond nog een paar uurtjes kan slapen. Morgen wacht hem en alle anderen weer een loodzware dag...
Wat een bikkel eersteklas! Zulk soort jongens heb ik veel meer respect voor dan 1 of andere fabrieksrijder die 's avonds aan komt en lekker eet en op bed gaat.STTEVE schreef:overgenomen van www.passion4wheels.nl
Henno is ook zo iemand. We waren hem even kwijt, maar hij is nog steeds in de race. Henk Vercoelen maakte eerder in de rally een grapje over iemand die lang onderweg was. Zo van “jij haalt je geld er wel uit.”
Nou, als iemand zijn geld eruit haalt is het Henno. Ongelooflijk, wat Henno allemaal meegemaakt heeft. De loodzware etappe van maandag, finishte hij pas dinsdagochtend om 8 uur. Uren lang in het donker rijden. Tussen allerlei verlaten motoren en auto’s door. Een Zuid-Afrikaan kwam te staan met een kapotte caburateur op zijn KTM 660. Hij ging lopen op zoek naar een 660, om daar een andere carburateur te vinden. Om twee uur s’nachts gaf hij het op. “Ik heb het in ieder geval geprobeerd” had hij nog tegen Henno gezegd. Henno is zo moe, dat hij af en toe gewoon moet slapen. Zonder te sleutelen begint hij aan de geneutraliseerde proef. Door benzine problemen, moet hij terug naar Kiffa. Dan begint hij pas om twee uur s’middags eigenlijk echt aan de proef. Die echt niet makkelijk was, met veel diepe sporen tussen de bomen en struiken door. Henno stopt weer af en toe om wat bij te slapen. In het donker rijdt hij zonder licht. Alleen als de motor veel toeren maakt, werkt ’t licht. Zijn kilometerstand springt zonder stroom op nul. Probeer dan maar eens uit te vinden waar je bent in het roadbook. Dat trouwens ook de ene keer wel, en de andere keer niet werkt.
Als hij denkt een stuk af te snijden, komt tussen heel grote rotsen terecht. Met de moed der wanhoop vecht Henno zich erdoor. De bezemwagen geeft hem de richting aan die hij moet volgen, en zo komt hij toch weer verder……Om vijf uur komt hij binnen. Nog een uurtje sleutelen, en een uurtje slapen, en hij mag weer aan de volgende proef beginnen. Vandaag om half twee komt hij bij de finish aan. Dan heeft hij nog ruim de tijd om naar Bamako te rijden. Maar eerst gaat hij nog even ergens onder een boom liggen. Met zijn motor dwingt hij veel respect af bij de andere motorrijders. De meeste begrijpen er niets van, hoe het kan dat hij nog steeds mee doet.
Henno zelf is de nuchterheid zelve. Hij blijft maar doorgaan. Als hij hoort hoe vroeg er morgen weer gestart moet worden, is hij niet blij. Het is te hopen dat hij vanavond nog een paar uurtjes kan slapen. Morgen wacht hem en alle anderen weer een loodzware dag...
En als je er dan waarschijnlijk ook nog vanuit gaat dat zo'n fabrieksrijder het hele jaar betaalde (conditie) traning heeft en misschien zo iemand als Henno een baan heeft van 8 tot 5 en de rest van de tijd gebruik maakt om te sleutelen en conditietraining en ook nog eens al z'n centen in de sport steekt. Maar ik weet niet of dit bij Henno ook het geval is, maar wel bij een paar prive rijders denk ik...
Echt absolute toppers!
[quote="Guillaume Wat een bikkel eersteklas! Zulk soort jongens heb ik veel meer respect voor dan 1 of andere fabrieksrijder die 's avonds aan komt en lekker eet en op bed gaat.
En als je er dan waarschijnlijk ook nog vanuit gaat dat zo'n fabrieksrijder het hele jaar betaalde (conditie) traning heeft en misschien zo iemand als Henno een baan heeft van 8 tot 5 en de rest van de tijd gebruik maakt om te sleutelen en conditietraining en ook nog eens al z'n centen in de sport steekt. Maar ik weet niet of dit bij Henno ook het geval is, maar wel bij een paar prive rijders denk ik...
Echt absolute toppers! [/quote]
Henno is ondernemer www.hennocarcasting.nl en is dus flexibel in het indelen van zijn uren.
Hij kent XT's van binnen en van buiten Hij heeft ook een XR650, maar toen ik vroeg waarom hij met een XT500 ging en niet met die Honda zei hij "die haalt het niet..."
Vandaag is een marathon etappe, dachty ik, maar Henno's Dakar is een grote marathonetappe.
En als je er dan waarschijnlijk ook nog vanuit gaat dat zo'n fabrieksrijder het hele jaar betaalde (conditie) traning heeft en misschien zo iemand als Henno een baan heeft van 8 tot 5 en de rest van de tijd gebruik maakt om te sleutelen en conditietraining en ook nog eens al z'n centen in de sport steekt. Maar ik weet niet of dit bij Henno ook het geval is, maar wel bij een paar prive rijders denk ik...
Echt absolute toppers! [/quote]
Henno is ondernemer www.hennocarcasting.nl en is dus flexibel in het indelen van zijn uren.
Hij kent XT's van binnen en van buiten Hij heeft ook een XR650, maar toen ik vroeg waarom hij met een XT500 ging en niet met die Honda zei hij "die haalt het niet..."
Vandaag is een marathon etappe, dachty ik, maar Henno's Dakar is een grote marathonetappe.
Zo'n oprechte uitspraak moet je benutten. Dus volgend jaar gaan we met z'n allen op een "oude" XT.STTEVE schreef: Hij heeft ook een XR650, maar toen ik vroeg waarom hij met een XT500 ging en niet met die Honda zei hij "die haalt het niet..."
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
10:14:00 ► Early this morning 0h20 –
Henno Van Bergeik is one of the attractions of the rally and a star among the privateers. The Dutchman left Lisbon on an old Yamaha 500 XT, and has since then been used to long nights working on his bike. But his dream of making it to Dakar is slowly coming true. His stay in Labé was slightly different from the previous bivouacs. “I’ve just finished the work that I was supposed to do. It’s perfect. It’s the first time that I’ll be able to rest a little." (www.dakar.com)
Henno Van Bergeik is one of the attractions of the rally and a star among the privateers. The Dutchman left Lisbon on an old Yamaha 500 XT, and has since then been used to long nights working on his bike. But his dream of making it to Dakar is slowly coming true. His stay in Labé was slightly different from the previous bivouacs. “I’ve just finished the work that I was supposed to do. It’s perfect. It’s the first time that I’ll be able to rest a little." (www.dakar.com)