welke bandenkeuze enduro

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
johanb

wie heeft er tips voor endurobanden. wat zijn goede banden, welke bandendruk. het is voor een honda cr 250.

johan
Joop

johanb schreef:wie heeft er tips voor endurobanden. wat zijn goede banden, welke bandendruk. het is voor een honda cr 250.

johan
Wat ga je doen enduro's of alleen OTR rijden :?:
johanb

hallo joop,

alleen off road. gebruik nu nog cross banden. deze zijn binnenkort aan vervanging toe.

johan
vleugelmoer

heej

Als je geld te veel hebt dan kun je gaan voor de Michelin :Enduro comp. 3 dit vindt ik persoonlijk een zeer fijne band, met name de voorband in verband met de op zij stande nopjes voor max. grip. PRIJS : €+/- 100 achterband € 90 voorband

Wil je wat goedkoper maar wel een enduro/off the road goed gekeurde band neem dan BF GOODRICH CROSSENGO kosten €50.- achterband en €30 voorband. Goede enduro/cross band. ik rij 3/4 jaar met een setje banden zowel off the road als cross en het bevalt mij reuze goed. Voorband is bijna net zo goed als de michelin, de achterband is ook super met name in het zware zand.

succes
Joop

johanb schreef:hallo joop,
alleen off road. gebruik nu nog cross banden. deze zijn binnenkort aan vervanging toe.johan
Als je alleen OTR rijdt dan zou ik de Trackmaster kopen, dit is een crossband met een DOT nummer, dus goedgekeurd voor de OTR, echter niet voor de enduro. Het voordeel van de Trackmaster is de nophoogte van 18 mm (hetzelfde als een crossband) :D terwijl de enduro banden maar een nophoogte van 13 mm mogen hebben :(
Noppy

...en als je de stenen uit de akkers wilt trekken, dan neem je een Teraflex II, verkrijgbaar in 17 en 18", 4 CM nophoogte, DOT-goedgekeurd dus mag op de weg.

Slijtage: je kunt er 5.000 km mee doen versus 500 voor een Michelin ECIV.

De zijwangen zijn dusdanig stijf, dat je ze met 0 bar kunt rijden (heb ik zelf al mogen ervaren). Groed grip in zand, modder en scheurt niet bij stenen.

Perfect bij hillclimbs en doet de Michelin Enduro Competition IV verschrompelen:

Afbeelding

Deze band moet je standaard rond de 0.7 bar rijden. In de woestijn met rotsen 0.8 bar, absoluut niet hoger. Op de snelweg bij snelheden rond 150 km/u of hoger 1.0 bar.

Noppy
:toost:
tygercoene
Contacteer:

Ik ben eens gaan zoeken op internet en idd ze spreken hier over 40mm nop hoogte.

Als ik de foto's bekijk zou je dat niet direct zeggen.

Dit lijkt me toch verschrikkelijk hoog !!!
Tyger of the "off" Road.
Noppy

Ze slijten wel weer terug hoor; bij zo'n 3.500 km zijn ze halverwege, dus dan kan je er nog wel zon 1.000 bijzetten.

Ik heb ze onlangs 'gesiped' omdat ik nog erg veel profiel over had en ik onder nul ging rijden met wat opgevroren dauw op het asfalt (WBR).

Dat heb ik ook gedaan mijn mijn keiharde Michelin Desert voorband en moet zeggen dat dat zeer goed beviel.

Voor meer info kijk op www.sipers.nl

Grx,

Noppy
tygercoene
Contacteer:

Manne, mijn band die ik liggen heb is niet oké voor de huidige moddersporen.

Het is dus de moment om zo'n Teraflex II eens te testen op mijn TT600

Waar kan ik die nu kopen? Of kan ik deze ergens via internet bestellen?

alle info is welkom.
Tyger of the "off" Road.
gassen

Heb je wel voldoende PeeKaas voor zo'n band? Als de band echt zo'n grip heeft raak je ook de drift kwijt of je moet korter gaan gearen.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
speedphreax

gassen schreef:Heb je wel voldoende PeeKaas voor zo'n band? Als de band echt zo'n grip heeft raak je ook de drift kwijt of je moet korter gaan gearen.
Valt wel mee hoor... Ik rij er al een tijdje mee en heb daar geen last van. Zoals altijd hebben een hoop lui langs de zijlijn commentaar en advies maar geen praktijkervaring :D

Noppy heeft zo'n band op zijn DRZ en dat gaat ook prima.
u4eake

Maar waar kun je dat ding nou krijgen ? Op internet vind ik er zo direct niets over...
RMX250 '98
Noppy

Je hebt een PB!

Noppy
Noppy

Geen provisie, wél enthousiast over het product.

De bonus die ik krijg is een bonus in natura (net als elke andere Tera-gebruiker); ik heb mijn bandenbudget kunnen halveren middels de Teraflex;-)

Nop
Plaats reactie