Pagina 1 van 2

welke motorfiets?

Geplaatst: vr nov 18, 2005 21:32
door hornet911
Ik zet dit berichtje bij techniek omdat dit toch over de techniek van een bepaalde motorfiets gaat.

Heb al een berichtje over dit ond. op alroadmaniacs geplaatst. Ik zal me even verduidelijken:

Zoals enkelen onder jullie weten heb ik een RM (x) van 2002. Bedoeling volgend jaar is om enkele buitenlandse trips te doen (reeds drie gepland). Dit in combinatie met mijn belgische endurobalades rond mijn woonplaats.

Zoals alle Nederlanders hier (en ook belgen natuurlijk :lol: :lol: ) wil ik mijn hobby (lees passie) zo goedkoop ALS mogelijk beoefenen (lees wederom= moet een beetje binnen de perken blijven :wink: ).

Nu is mijn RM met zijn niet bestaande chassisnummer (tis een puur cross) en zijn niet werkende lichten EN zijn te kleine actieradius niet echt geschikt om buitenlandse vreemde oorden mee te verkennen. Voor de enduro's in de buurt is hij echter perfect (ZEKER qua rijgedrag mmmmmmm love it!!!!!!!!) (voel me ook niet op mijn gemak om ermee op de baan rond te rijden, uiteindelijk is hij niet in orde!)

Ik heb al enkele malen een georganiseerde enduro willen meerijden, maar heb schrik dat ik niet door de keuring zou geraken met mijn puur cross.

Een grotere tank voor de RM is al een goede stap, maar de andere problemen blijven bestaan.

Ik neig persoonlijk naar de DRZ400 2006 door zijn min of meer breed inzetbaar karakter, goede prestaties EN vooral ook zijn relatief lage prijs.

Tis mijn eerste 2T en ik vind dat geweldig 8)

Uiteindelijk heb ik het allemaal wel al gezegd, maar zijn er mensen die mij iets anders kunnen aanraden en zo ja, waarom?? (vb. wr250, 2T ENDURO met grote tank :wink: , wr450, XR400 .....????)

Bedankt om mijn gelul te lezen :wink: 8)

Geplaatst: za nov 19, 2005 19:01
door Klx300R
xr400, is een van de betrouwbaarste,zuinigste en meest kilometervretende machine. is²wel vre lomp maar is kweste van gewoon worden

Geplaatst: za nov 19, 2005 19:14
door Noppy
Hoi Hornet,

Je weet natuurlijk al wat ik ga antwoorden. Maar dan heb je 't mis. Wil je trouwens nieuw of gebruikt gaan kopen?

Indien je verre oorden ook verlaten oorden zijn, dan zou mijn persoonlijke voorkeur uitgaan naar een onderhoudsarm bulletproof motorblok.

Je zult ook bagage moeten kunnen vervoeren dus een motorfiets waarvoor een subframe verkrijgbaar is, zou prettig zijn.

Verder moeten er nog grote tanks opkomen voor de vergrote actieradius.

Dan komen in aanmerking:
- De Honda XR400
- De BMW F650 Dakar
- De DRZ 400S
- De Husky 610 Enduro, gemixed met wat SM-onderdelen voor het subframe.

Goedkoop? Dan vallen de BMW en de Husky helaas af, tenzij je tweedehands wilt kopen.

Nieuw? Dan valt de Honda af.

Ik persoonlijk ben erg gecharmeerd van de Husky; dat zou wel eens mijn volgende dual sport motor kunnen worden.

Afbeelding

In de USA zijn ze helemaal weg van de Husky en vele DRZ-eigenaren willen precies dít model Husky kopen!

Noppy

Geplaatst: za nov 19, 2005 22:44
door erwindob
Nee maar, Noppy.

Ik dacht nog bij het lezen van de vraag: Het eerste antwoord gaat van Noppy komen. En dan natuurlijk met de gebruikelijke lofzang over een DRZ.

Maar nee, je bent tweeden EN je hebt het licht gezien :idea:

Mooi he, zo'n Huskie.

Verder is een XR inderdaad ook erg fijn (ik heb em nog steeds en hij gaat niet weg voor rally rijden) maar toch vooral heel veel anders dan een moderne razende vierklepper

Een F650 zou ik niemand aanraden voor offroad gebruik wegens teveel plastic dat duur is en stuk kan en met veel teveel boutjes vast zit.
teveel kilo's
teveel zit "in" de motor

En XR650 ontbreekt nog in je lijstje. (als de wat zwaardere types mee mogen doen maar dat raad ik je niet aan voor de Belgische enduro ballades)

Geplaatst: zo nov 20, 2005 15:49
door Sjokske
erwindob schreef:Nee maar, Noppy.......................

Maar nee, je bent tweeden EN je hebt het licht gezien :idea:
Zo'n 610'er Huskie vind ik er met dat vele plastic toch ook een aardig stukkie zwaarder uitzien dan bv. een 510TE :idea:

Geplaatst: ma nov 21, 2005 15:01
door Noppy
Is ook een stukkie zwaarder, maar hij is dan ook niet voor de crossbaan bedoeld. Meer langeafstands enduro's, (Amerikaanse) woestijnraces en zo.

Het is een motor met een langere slag, wel een HC zuiger, maar veel onderhoudsarmer dan jouw TE510 of TE450.

Hij weegt ongeveer even zwaar als mijn DRZ, maar heeft wel 25% meer PK' s!

Noppy

Geplaatst: ma nov 21, 2005 15:14
door hornet911
Noppy schreef:Is ook een stukkie zwaarder, maar hij is dan ook niet voor de crossbaan bedoeld. Meer langeafstands enduro's, (Amerikaanse) woestijnraces en zo.

Het is een motor met een langere slag, wel een HC zuiger, maar veel onderhoudsarmer dan jouw TE510 of TE450.

Hij weegt ongeveer even zwaar als mijn DRZ, maar heeft wel 25% meer PK' s!

Noppy
Er is hier iemand verliefd :lol: :lol: :D

Geplaatst: di nov 22, 2005 13:51
door Sjokske
Noppy schreef: Hij weegt ongeveer even zwaar als mijn DRZ, maar heeft wel 25% meer PK' s!
Noppy
Is toch niet zoveel tegenover meer dan anderhalve keer de CeeCee'tjes !

Geplaatst: di jan 24, 2006 14:18
door hornet911
voila, na veel te lang gepalaver is de nieuwe besteld! :wink:

Geplaatst: di jan 24, 2006 14:37
door Joop
hornet911 schreef:voila, na veel te lang gepalaver is de nieuwe besteld! :wink:
En wat is er nu besteld :?: :?:

Geplaatst: di jan 24, 2006 15:08
door hornet911
Joop schreef:
hornet911 schreef:voila, na veel te lang gepalaver is de nieuwe besteld! :wink:
En wat is er nu besteld :?: :?:
wr250f 2005....

Geplaatst: di jan 24, 2006 15:51
door Sanne
Hornet,

Advies vragen en dan vervolgens kopen wat niet geadviseerd is.....
Beetje jammer..
Ik had voor een WR450 gepleit.
Veel meer vermogen en niet eens zoveel kilo's meer. Maar hoe ga je straks de spullen meenemen?

Groeten,
Sanne

Geplaatst: di jan 24, 2006 16:11
door Joop
Sanne schreef:Advies vragen en dan vervolgens kopen wat niet geadviseerd is.....
Groeten,
Sanne
Het had wel een Nederlander kunnen zijn :)

Geplaatst: di jan 24, 2006 17:15
door hornet911
Sanne schreef:Hornet,

Advies vragen en dan vervolgens kopen wat niet geadviseerd is.....
Beetje jammer..
Ik had voor een WR450 gepleit.
Veel meer vermogen en niet eens zoveel kilo's meer. Maar hoe ga je straks de spullen meenemen?

Groeten,
Sanne
:shock: Sanne, vind je reaktie beetje raar, net of ik het hier gegeven advies niet zou respecteren!!

Vermogen van de WR 450 vind ik niet nodig, daar kan ik de kleine foutjes teveel mee wegsteken. Iets wat me zéér veel aanspreekt is mijn rijtechniek steeds verbeteren (logisch als rijschoolinstructeur moto) en ik ben er van overtuigd dat dit met de WR250 zeer goed zal gaan.

De hele polemiek rond de goedkeuringen van de suzuki's heeft me doen afzien van een aankoop daarvan....Prijs van een DRZ is trouwens 100 € meer dan een WR hier in België, terwijl de wr toch een pak moderner is..... Ze hebben beiden hun voor- en nadelen natuurlijk....

Mijn dealer is sponsor van jeroen ramon en is ook bezeten door enduro. Ik ken hem al jaren en weet dat hij beter dan wie ook kan raadgeven over de yamaha offroad modellen, hij kent ze nl. vanbinnen en vanbuiten :lol:

Voor buitenlandse trips neem ik steeds de aanhangwagen, dus koffers of zo heb ik niet nodig! Een rugzakje altijd al voldoende geweest.....

Iedereen alvast bedankt voor het advies!!

Greetzzzz, Villard

Geplaatst: di jan 24, 2006 21:51
door huskie
Wat kost een WR250F in belgie?

Geplaatst: di jan 24, 2006 22:58
door hornet911
7800 € officiële prijs voor het model 2006....Model 2005 6950 officiële yamaha prijs.....Ik heb er nog wat afgepeuterd......

Je kan ze zelfs voor 6100 krijgen....crossen.be

Geplaatst: wo jan 25, 2006 00:30
door STTEVE
Sanne schreef:Hornet,

Advies vragen en dan vervolgens kopen wat niet geadviseerd is.....
Beetje jammer..
Ik had voor een WR450 gepleit.
Veel meer vermogen en niet eens zoveel kilo's meer.
Groeten,
Sanne
Ik denk dat Hornet met een wr250 beter af is op die gladde belgische Ardennenpaadjes ...

Geplaatst: wo jan 25, 2006 10:10
door huskie
Hornett, ondanks dat je niet naar "ons" geluisterd hebt, :evil:
Toch heeeel erg gefeliciteerd met je WRetje.
Wij verwachten een test tussen jouw en Helen, zeer binnenkort. :toost:

Geplaatst: wo jan 25, 2006 10:22
door STTEVE
huskie schreef: Wij verwachten een test tussen jouw en Helen, zeer binnenkort. :toost:


Hornet is vast een aardige vent, maar mijn stem gaat bij voorbaat al naar Helen.

Geplaatst: wo jan 25, 2006 11:19
door Helen
STTEVE schreef:
huskie schreef: Wij verwachten een test tussen jouw en Helen, zeer binnenkort. :toost:


Hornet is vast een aardige vent, maar mijn stem gaat bij voorbaat al naar Helen.
Dankje dankje :oops:
Hornet heeft een prima keuze gemaakt, een tweeënhalf viertaktje is heerlijk om te rijden. Het merk had hij nog wel mis, maar allez, de kleur was al half goed.

Geplaatst: wo jan 25, 2006 11:44
door hornet911
Helen schreef:
STTEVE schreef:
huskie schreef: Wij verwachten een test tussen jouw en Helen, zeer binnenkort. :toost:


Hornet is vast een aardige vent, maar mijn stem gaat bij voorbaat al naar Helen.
Dankje dankje :oops:
Hornet heeft een prima keuze gemaakt, een tweeënhalf viertaktje is heerlijk om te rijden. Het merk had hij nog wel mis, maar allez, de kleur was al half goed.
is louter praktisch bekeken hoor, er is nu éénmaal een goede yamaha dealer in de buurt........Vind de husqy trouwens wel strakker, maar hij is natuurlijk wel trager :silly: :D :D :zwaaien:

Geplaatst: wo jan 25, 2006 14:17
door Helen
hornet911 schreef:Vind de husqy trouwens wel strakker, maar hij is natuurlijk wel trager :silly: :D :D :zwaaien:
Ja, da's waar. Gezien ikzelf zoveel sneller ben, kan mijn Husqy me niet altijd volgen, en ben ik hem weleens té ver voor, en de zwaartekracht doet de rest... :lol:

Geplaatst: di jan 31, 2006 21:31
door hornet911
15 km op de teller...... Eerste indruk: gaat niet vooruit OP HET ASFALT en is pokkelicht.... Ik kan niet geloven dat ik hiermee ooit harder kan gaan dan met een 450.... Kort stukje offroad gedaan en moet wel zeggen dat hij ENORM makkelijk te berijden valt in het veld!!! En daar is waar we hem gaan gebruiken!!! :lol: :wink: 8)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: di jan 31, 2006 22:08
door gassen
hornet911 schreef:15 km op de teller...... Eerste indruk: gaat niet vooruit en is pokkelicht....
gramaticale/spellings fout: HEEFT pokkenlicht :P

Rechterpols zal nu wat minder vermoeid raken (2 standen) 8)

succes :wink:

Geplaatst: di jan 31, 2006 23:18
door Jo VdB
hornet911 schreef: Ik kan niet geloven dat ik hiermee ooit harder kan gaan dan met een 450
Ik geloof dat ook niet :twisted:

Jo VdB (ik heb wschl mijn 520 nodig ter compensatie van andere dingen :wink: )