Beste mensen.
Ik had reeds in een topic hieronder deze vraag gesteld maar schijnbaar is dat topic dood.
Bij deze dus een eigen topicje.
Ik ben dus een nieuwe dr rijder en heb afgelopen week een Dr750 bj '90 gekocht.
En nu vraag ik me het volgende af..
Volgens de vorige eigenaar kan ik ongeveer 200 km rijden voordat ik weer langs de zalmpomp mag.
Volgens mij klopt dat niet helemaal aangezien ik vroeger een transalp had met een stuk kleinere tank, en daar kon ik al ongeveer 150 km mee rijden voor ik de knip kon trekken.
Is er iemand die mij hier wat duidelijkheid over kan verschaffen ?
Groetjes Freubel.
Dr750 hoeveel km op 1 tank ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
ik kan als ik rustig rij+-380 km op een tank(27liter)rijden
gem verbruik 1op14
swinters zakt dat tot +-1op11a12 met korte stukjes rijden(25km)
zomers ook wel eens 1op17 gehaald
gem verbruik 1op14
swinters zakt dat tot +-1op11a12 met korte stukjes rijden(25km)
zomers ook wel eens 1op17 gehaald
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk
als ik echt tot het laatste drupje ga...............
dan haal ik tussen de 300 - 500 km op een tank
300 = off road gebruik
500 = heeeel rustig rijden op de snelweg
dan ga ik uit van een helemaal volgetankte big tot het randje volgedruppeld= 29L
verder is bouwjaar '90 een 800cc
dus het zal een '89er zijn die verkocht is in '90
(witte tank met blauwe of oranje snavel en blok in de kleur etc.)
'88 is 750 trommelrem achter
'89 is 750 schijfrem achter
vaak is als je er +/- 20L in kunt tanken als hij leeg is de benz. pomp stuk of niet goed aangesloten
dan haal ik tussen de 300 - 500 km op een tank
300 = off road gebruik
500 = heeeel rustig rijden op de snelweg
dan ga ik uit van een helemaal volgetankte big tot het randje volgedruppeld= 29L
verder is bouwjaar '90 een 800cc
dus het zal een '89er zijn die verkocht is in '90
(witte tank met blauwe of oranje snavel en blok in de kleur etc.)
'88 is 750 trommelrem achter
'89 is 750 schijfrem achter
vaak is als je er +/- 20L in kunt tanken als hij leeg is de benz. pomp stuk of niet goed aangesloten
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Ah ok hartelijk dank voor de hulp.
Het is in dat geval een '89 met schijfrem en op kenteken gezet in '90.
De vorige eigenaar brabbelde ook iets over
Kunnen jullie mss ook een indicatie geven wat een grote beurt ongeveer kost ?
Ik zag ergens op het forum ook een dr met een dubbele koplamp.
Is dit een kant en klaar soort Dakar kuipje of "het betere doe het zelf werk" ?
Wauw ik denk dat ik wel een half miljoen vragen heb
Ik heb ook even een fotootje geschoten voor de nieuwsgierigen onder ons.
http://213.73.225.107/dr750.jpg (56k alert)![Rollende ogen/Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
http://213.73.225.107/dr750[1].jpg en nummer 2
Het is in dat geval een '89 met schijfrem en op kenteken gezet in '90.
De vorige eigenaar brabbelde ook iets over
Hij heeft dus altijd maar 1 tank leeg gereden blijkbaar.de rechter tank is wss reserve
Kunnen jullie mss ook een indicatie geven wat een grote beurt ongeveer kost ?
Ik zag ergens op het forum ook een dr met een dubbele koplamp.
Is dit een kant en klaar soort Dakar kuipje of "het betere doe het zelf werk" ?
Wauw ik denk dat ik wel een half miljoen vragen heb
![Verward/Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ik heb ook even een fotootje geschoten voor de nieuwsgierigen onder ons.
http://213.73.225.107/dr750.jpg (56k alert)
![Rollende ogen/Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
http://213.73.225.107/dr750[1].jpg en nummer 2
http://www.hessler-motorsport.de/shop/i ... 777d9bd50b
dubbele koplampen = semi zelf freubelwerkje
zie bovenstaande link
en hier klikken voor jouw foto's op downloadebel formaat
![Afbeelding](http://img248.imageshack.us/img248/6861/dr750freubel22re.th.jpg)
ziet er goed uit
maar dit zijn idd de kleuren van een '90er 800 (volgens mij )
dubbele koplampen = semi zelf freubelwerkje
![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
en hier klikken voor jouw foto's op downloadebel formaat
![Afbeelding](http://img248.imageshack.us/img248/8522/dr750freubel19jz.th.jpg)
![Afbeelding](http://img248.imageshack.us/img248/6861/dr750freubel22re.th.jpg)
ziet er goed uit
![Woow/Woow :woow:](./images/smilies/woow.gif)
Laatst gewijzigd door BIG88 op za nov 19, 2005 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Nou ik heb even uit ellende het kenteken bewijs erbij gepakt.
Merk: Suzuki
Type: Dr 750 s
Framenummer sr41a108437
Cyl inh: 727 cm3
Datum eerste toelating: 28-02-90
Echter er staat ook een stempeltje op het documentje waarop staat 29 maart 1996.
Dus het is een 750 uit '90 ondanks dat ze gemaakt zijn tot '89
Jaartje in een showroom gestaan mss ? of een import ?
Maar dan kloppen toch de kleuren niet
Raar gevalletje dus...
Kosten grote beurt anyone ?
Merk: Suzuki
Type: Dr 750 s
Framenummer sr41a108437
Cyl inh: 727 cm3
Datum eerste toelating: 28-02-90
Echter er staat ook een stempeltje op het documentje waarop staat 29 maart 1996.
Dus het is een 750 uit '90 ondanks dat ze gemaakt zijn tot '89
![Geschokt/Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jaartje in een showroom gestaan mss ? of een import ?
Maar dan kloppen toch de kleuren niet
![Verward/Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Raar gevalletje dus...
Kosten grote beurt anyone ?
het stempeltje betekend dat hij 29mrt'96 is genaturaliseerd tot nederlander
datum eerste toelating is de dag dat hij op kenteken is gezet
(hier of buitenland)
verder weet ik niet waar sr41a allemaal gevoerd word,maar in ieder geval in NL
in Duitsland is het sr41b
en ach die kleuren is een kwestie van wat onderdelen overzetten dus dat zegt niet veel
de mijne bestaat na een aanrijding , diverse val en stuiter partijen en zo'n 150.000 km uit de onderdelen van 3 big's![Rollende ogen/Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
datum eerste toelating is de dag dat hij op kenteken is gezet
(hier of buitenland)
verder weet ik niet waar sr41a allemaal gevoerd word,maar in ieder geval in NL
in Duitsland is het sr41b
en ach die kleuren is een kwestie van wat onderdelen overzetten dus dat zegt niet veel
de mijne bestaat na een aanrijding , diverse val en stuiter partijen en zo'n 150.000 km uit de onderdelen van 3 big's
![Rollende ogen/Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Ahh ok dan zal het wel een andere import fiets zijn.
Als ik naar zijn kilometerstand kijk (27.500) lijkt het zinloos overzetten van onderdelen mij een onnodig iets, tenzij hij natuurlijk in elkaar heeft gezeten.
Al moet ik wel bekennen dat ik geen flauw idee heb hoe zo'n fiets "hoort" te rijden of welke geluiden hij wel of niet hoort te maken.
Ik heb a) nooit een 1 cillinder gehad b) al 10 jaar geen motor gereden en c) weinig technische ervaring.
Dit deel van het forum lijk trouwens een beetje uitgestorven, of is het altijd al zo rustig geweest ?
Groetjes Freubel
Als ik naar zijn kilometerstand kijk (27.500) lijkt het zinloos overzetten van onderdelen mij een onnodig iets, tenzij hij natuurlijk in elkaar heeft gezeten.
Al moet ik wel bekennen dat ik geen flauw idee heb hoe zo'n fiets "hoort" te rijden of welke geluiden hij wel of niet hoort te maken.
Ik heb a) nooit een 1 cillinder gehad b) al 10 jaar geen motor gereden en c) weinig technische ervaring.
Dit deel van het forum lijk trouwens een beetje uitgestorven, of is het altijd al zo rustig geweest ?
Groetjes Freubel
Het is hier altijd gezellig rustig op dit forum, maar er is momenteel best een fanatiek groepje van een stuk of tien DR-big mannetjes. Een groter en fanatieker forum is www.dr-big.de, maar dit is wel in het duits.
Wil je meer Bigs live zien en kijken of die Big van jou een beetje normaal loopt dan kun je altijd op onze meeting komen. Zie www.drbigclubholland.nl
Die dubbele koplamp kun je scoren op http://www.dr-big-shop.de/. Ik dacht dat ie een kleine 100 euro kost.
Mijn grote beurt kostte toen inclusief nieuwe banden, ketting en tandwielen 680 euro. (Dus trek daar een kleine 300 euro af zonder nieuwe banden, ketting en tandwielen)
Groeten,
Bas
Wil je meer Bigs live zien en kijken of die Big van jou een beetje normaal loopt dan kun je altijd op onze meeting komen. Zie www.drbigclubholland.nl
Die dubbele koplamp kun je scoren op http://www.dr-big-shop.de/. Ik dacht dat ie een kleine 100 euro kost.
Mijn grote beurt kostte toen inclusief nieuwe banden, ketting en tandwielen 680 euro. (Dus trek daar een kleine 300 euro af zonder nieuwe banden, ketting en tandwielen)
Groeten,
Bas
Dit gaat een schok voor je worden maar de DRBIG is niet echt een bestseller geweest in NL in de 10 jaar dat ie verkocht is hier.Freubel schreef:.....Dit deel van het forum lijk trouwens een beetje uitgestorven, of is het altijd al zo rustig geweest ?.....
We kennen ( met jou erbij ) nu ongeveer 10 nederlandse DRBIGrijders en alle 10 zitten ze op dit forum.
Als je het van die kant bekijkt vind ik dat we ( na een tijdelijke inkakfase ) de laatste tijd best actief zijn hiero.
We hebben geen bestuur dus als je wat wilt organiseren kan je een topic openen en dan is de gemiddelde opkomst toch wel 50% van het totale ledenbestand en daar kunnen veel clubs nog een puntje aan zuigen
![Knipoog/Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tussen 1-1-06 en 19-05-06 wilde ik voor de BIGclub nog een ( of 2 ) allroadritje(s) organiseren zodat we allemaal genoeg ervaring opgedaan hebben om tijdens de internationale meeting de allroadrit kunnen rijden als je dat zou willen.
Maar voor een leuke asfaltbochtenrit rond Volendam of een Amsterdamse allroadrit over de wallen kan je me ook bellen hoor !
![Vrolijk/Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Groeten,
LEO
Grinnik ik had idd wel verwacht dat er wat meer dan 10 waren
Maar wat die rit betreft in de omgeving hier, dan kan ik gerust wel eens bekijken (als ik weer wat meer vertrouwen in het rijden heb)
Voorlopig is de big iig weer uit de running, het begon vanmorgen al met wat moeilijk starten.
Toen hij eindelijk liep snel gaan rijden, valt het kreng 2 kilometer verder weer uit terwijl ik voor het stoplicht sta.
En er zit gelijk geen leven meer in, accu is goed (koplamp dimt niet eens tijdens starten) ik hoor alleen een klikje rechts ergens en verder gebeurt er nada als ik de startknop indruk.
Zekering onder het zadel is heel (15 amp) en verder kan ik er nix van zeggen.
Vanmiddag maar even een afspraak gemaakt voor een grote beurt en het euvel opsporen, wat blijkt....16 december ben ik de 1ste
Nah gaan we tot die tijd maar weer met de snorscooter naar mijn werk (snif snif)
Groetjes Freubel
![Geschokt/Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Maar wat die rit betreft in de omgeving hier, dan kan ik gerust wel eens bekijken (als ik weer wat meer vertrouwen in het rijden heb)
Voorlopig is de big iig weer uit de running, het begon vanmorgen al met wat moeilijk starten.
Toen hij eindelijk liep snel gaan rijden, valt het kreng 2 kilometer verder weer uit terwijl ik voor het stoplicht sta.
En er zit gelijk geen leven meer in, accu is goed (koplamp dimt niet eens tijdens starten) ik hoor alleen een klikje rechts ergens en verder gebeurt er nada als ik de startknop indruk.
Zekering onder het zadel is heel (15 amp) en verder kan ik er nix van zeggen.
Vanmiddag maar even een afspraak gemaakt voor een grote beurt en het euvel opsporen, wat blijkt....16 december ben ik de 1ste
![Kwaadaardig of Boos/Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Nah gaan we tot die tijd maar weer met de snorscooter naar mijn werk (snif snif)
Groetjes Freubel
goh,dat zou dan een ritje in de buurt zijn
hier in de buurt offroad ??eerder offsloot haha![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
hier in de buurt offroad ??eerder offsloot haha
![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk
ik denk dat je met een 1/2 uurtje twiske omploegen meer politie op de been krijgt als met de gemiddelde liquidatie in deze buurt ![Kwaadaardig of Boos/Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
ik heb trouwens in amsterdam al 2 biggers aangesproken buiten de club
maar die willen ook niks met clubs of zo
gewoon woon-werk verkeer en als hij stuk is hup naar de dealer er mee
dus geen gezellig gedoe rondom de big voor deze 2![Verward/Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Kwaadaardig of Boos/Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
ik heb trouwens in amsterdam al 2 biggers aangesproken buiten de club
maar die willen ook niks met clubs of zo
gewoon woon-werk verkeer en als hij stuk is hup naar de dealer er mee
dus geen gezellig gedoe rondom de big voor deze 2
![Verward/Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Laatst gewijzigd door BIG88 op za nov 19, 2005 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
ik was eens samen met een paar teneré's , een africa twin , en een ktm op het terrein van de hsl lijn aan het spelen
werden we opgespoord met een helicopter en aangehouden door 3 politie auto's
dat alles voor 6 motors in een enorme zandbak waar een kudde olifanten nog niets stuk kon maken
dus wat als je in het twiske gaat spelen,dat geeft echte schade
werden we opgespoord met een helicopter en aangehouden door 3 politie auto's
dat alles voor 6 motors in een enorme zandbak waar een kudde olifanten nog niets stuk kon maken
dus wat als je in het twiske gaat spelen,dat geeft echte schade
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Hier heeft trouwens niemand ervaring mee ?Voorlopig is de big iig weer uit de running, het begon vanmorgen al met wat moeilijk starten.
Toen hij eindelijk liep snel gaan rijden, valt het kreng 2 kilometer verder weer uit terwijl ik voor het stoplicht sta.
En er zit gelijk geen leven meer in, accu is goed (koplamp dimt niet eens tijdens starten) ik hoor alleen een klikje rechts ergens en verder gebeurt er nada als ik de startknop indruk.
Zekering onder het zadel is heel (15 amp) en verder kan ik er nix van zeggen.
Zit er een kleppenligter op een 800S?
Op mijn 750 sprong die niet altijd terug en daardoor sloeg de motor niet aan.
Je kunt hem dan ook handmatig terug duwen als dit het euvel is. Dus je vinger op het schuifje en wanneer je hem start duw je het schuifje terug. Bij mij start die dan gewoon.
Misschien dat iemand dit uit kan leggen in een betere technische omschrijving.
Groeten,
Bas
Op mijn 750 sprong die niet altijd terug en daardoor sloeg de motor niet aan.
Je kunt hem dan ook handmatig terug duwen als dit het euvel is. Dus je vinger op het schuifje en wanneer je hem start duw je het schuifje terug. Bij mij start die dan gewoon.
Misschien dat iemand dit uit kan leggen in een betere technische omschrijving.
Groeten,
Bas
klinkt alsof er geen spanning op je startmotor komt
dat word gewoon meten waar de stroom stopt
de tik zou van het start relais kunnen komen en die zit achter je accu
dat zou betekenen dat je probleem in de daadwerkelijke startstroom zit
dikke kabel accu + >> relais >> startmotor
het gebeurd vaak bij oudere motoren dat je op een gegeven moment alle kontakten moet nalopen/reinigen
dat word gewoon meten waar de stroom stopt
de tik zou van het start relais kunnen komen en die zit achter je accu
dat zou betekenen dat je probleem in de daadwerkelijke startstroom zit
dikke kabel accu + >> relais >> startmotor
het gebeurd vaak bij oudere motoren dat je op een gegeven moment alle kontakten moet nalopen/reinigen
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Wat die dubbele koplamp betreft. Ik heb er zo'n een. Tis het betere knutselwerk. Die dubbele lamp zelf is een standaard die je zo links en rechts wel op internet vind. Wordt overigens ook in de meeste Dakar motoren gebruikt!
Als je wilt kan ik je wat fotoos mailen.
Oene
Als je wilt kan ik je wat fotoos mailen.
Oene