Ben 't ff kwijt....
Had al een tijdje last dat m'n WR koud ontzettend lastig aan te trappen is. Vooral geen choke gebruiken, eerder nog de extra lucht-klep. Na ettelijke malen trappen wilde 'ie dan altijd wel aanslaan en dan bleef ie altijd zonder problemen draaien, ook weer zonder at de choke nodig is, ook bij koud weer.
Bij warm blok helemaal geen problemen met starten en ook het oppakken bij gasgeven is 100%
Soms wel bij het op hogere snelheden gas dichtdraaien dat er nogal 'ns een knal klinkt (naverbranding?).
Maar toen ik net de stationair-schroef controleerde bleek deze een slag of 4 à 5 uitgedraaid te staan
Zal dat misschien de oorzaak van de ellende geweest zijn? Heb 'm nu weer helemaal ingedraaid en dan bijna 1,5 slag uit (volgens het WPH).
Arnaud.
Stationair-schroef problemen...?
Moderator: ghulst
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Dit is geen stationair schroef maar een benzine schroef.
Deze regelt de benzine die door de stationair sproeier gaat.
Hoe meer je die uitdraait hoe meer benzine dat je hem geeft en hoe verder je die indraait hoe minder benzine.
Deze schroef mag nooit verder dan 2.5 slagen uitgedraait zijn omdat die er dan wel eens uit wil trillen.
Als je de motor koud wil starten moet je maar eens 2 of 3 keer je gashendel open en dicht draaien en daarna zonder gas te geven starten want dan spuit de acceleratiepomp wat benzine rechtstreeks de cilinder in zodat die wat beter start bij een koude motor.
Deze regelt de benzine die door de stationair sproeier gaat.
Hoe meer je die uitdraait hoe meer benzine dat je hem geeft en hoe verder je die indraait hoe minder benzine.
Deze schroef mag nooit verder dan 2.5 slagen uitgedraait zijn omdat die er dan wel eens uit wil trillen.
Als je de motor koud wil starten moet je maar eens 2 of 3 keer je gashendel open en dicht draaien en daarna zonder gas te geven starten want dan spuit de acceleratiepomp wat benzine rechtstreeks de cilinder in zodat die wat beter start bij een koude motor.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma mar 13, 2006 18:46
- Locatie: dedemsvaart
komt dat kanllen niet door dat je te weinig demper vulling in de uitlaat hebt. ja ik weet dat is niet jou probleem ma togArnaud schreef:Ben 't ff kwijt....
Had al een tijdje last dat m'n WR koud ontzettend lastig aan te trappen is. Vooral geen choke gebruiken, eerder nog de extra lucht-klep. Na ettelijke malen trappen wilde 'ie dan altijd wel aanslaan en dan bleef ie altijd zonder problemen draaien, ook weer zonder at de choke nodig is, ook bij koud weer.
Bij warm blok helemaal geen problemen met starten en ook het oppakken bij gasgeven is 100%
Soms wel bij het op hogere snelheden gas dichtdraaien dat er nogal 'ns een knal klinkt (naverbranding?).
Maar toen ik net de stationair-schroef controleerde bleek deze een slag of 4 à 5 uitgedraaid te staan
Zal dat misschien de oorzaak van de ellende geweest zijn? Heb 'm nu weer helemaal ingedraaid en dan bijna 1,5 slag uit (volgens het WPH).
Arnaud.
goeten niels
Hai Niels,
Nou, het probleem is opgelost door het (laten ) afstellen van de carburateur; hij bleek veel te arm te staan.
(koud) starten gaat nu een heel stuk beter !
Bedankt,
Arnaud.
*PS dat van die demper-vulling kan best wel waar zijn, want ik heb pas gezien dat de vulling die ik er zelf een tijd terug in had gedaan weer grotendeels was 'verdwenen'....
Nou, het probleem is opgelost door het (laten ) afstellen van de carburateur; hij bleek veel te arm te staan.
(koud) starten gaat nu een heel stuk beter !
Bedankt,
Arnaud.
*PS dat van die demper-vulling kan best wel waar zijn, want ik heb pas gezien dat de vulling die ik er zelf een tijd terug in had gedaan weer grotendeels was 'verdwenen'....
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl