Honda CR 500 in de problemen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
De kraai vliegt weer rond
Berichten: 53
Lid geworden op: do mei 26, 2005 18:32
Locatie: Gilze

Vanmiddag weeste rijden, maar moeten stoppen door heel raar geluid uit het blok.
Ik schakelde over naar z'n 5 en de koppeling begon te slippen.
Dus ik stoppen en in z'n vrij zetten kwam er weer dat rare geluid.
Ik heb nu het blok eruit gehaald, maar nog geen tijd gehad om hem uit elkaar te halen.
Weet iemand wat dit kan zijn, of heb je ongeveer hetzelfde meegemaakt, deel mij aub de gedachten en geweten.
Gr. en bedankt.
Is er niemand die me wil sponsoren???
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Het zal wel met de koppeling te maken hebben :wink:

Zou kunnen dat er iets is losgelopen wat tegen het koppelingshuis aanloopt.

Ik heb dan geen honda, maar bij mijn KTM is ooit eens de as van de schakelveer blokkering losgelopen en begon tegen de achterkant van het koppelingshuis te drukken.
In de 5 slipte de koppeling en ik moest steeds mijn kabel wat losser stellen.
Maw het koppelingshuis werd steeds verder naar buiten gedrukt en met name in de 5, waar het meeste koppel nodig is, merkte ik dat de koppeling slipte.

succes
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
pantah81
Berichten: 84
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 22:10
Locatie: wielsbeke,belgië

Wss moer van de koppelingsklok die losgekomen is
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Slippende koppeling betekent dus dat er ruimte tussen de platen is ontstaan.

Zou een gebroken plaat kunnen zijn, maar ook afname van de kracht van de drukveren.

Daarnaast zou een verkeerde olie na een poosje rijden een verandering aan de koppeling teweeg kunnen brengen.

Als de borgmoer los zou komen, dan zou hij juist niet willen ontkoppelen en dat geldt ook voor een ingeslagen huis, dus daar denk ik persoonlijk niet aan.

Kortom: alles even bij langs lopen en laat het even weten.
adde
Berichten: 211
Lid geworden op: di mar 01, 2005 15:24
Locatie: omgeving eindhoven

heb ook ongeveer zoiets aan de hand gehad met yzf

bij overschakelen naar 5e sloeg hij over in het blok net alsof de koppeling af en toe slipte, hierbij een hakkelend geluid

oorzaak was een tandwiel van de versnelling waar een stukje afgebroken was, enkele tandwielen zijn vervangen en het probleem was opgelost
De kraai vliegt weer rond
Berichten: 53
Lid geworden op: do mei 26, 2005 18:32
Locatie: Gilze

Ik heb het blok opengemaakt, maar daarbij wel het kopplingshuis onbruikbaar gemaakt.
Nadat ik de platen eruit had gehaald, wou ik met een grote schroevendraaier de busjes tegehouden, en dan met sleutel 27 en een hamer de bout laten schrikken.
Dat schrikken lukte heel goed, niet bij de bout, maar wel bij mij.
Inmiddels is er wel vanaf.
Vanavond maar even de tandwielen inspectere.
Ik hou jullie op de hoogte.


Heeft trouwens iemand ervaring met die bout van het koppelingshuis? (Voor de volgende keer.)
Greetz.
Is er niemand die me wil sponsoren???
De kraai vliegt weer rond
Berichten: 53
Lid geworden op: do mei 26, 2005 18:32
Locatie: Gilze

Ik heb gisteren de versnellingsbak uit elkaar gehaald, en de vork die de 5de tandwiel vasthoud was krom geslagen, ws door te wild schakelen.
Daardoor is de 5de tandwiel over de 4de gaan lopen, en heeft em niet meer volledig gepakt, maar erover geschaafd.
Daardoor zijn de tandjes die dus in elkaar moeten vallen gaan schuiven over elkaar heen.
Vanavond onderdelen halen.
Hopelijk krijg ik de versnellingsbak nog in elkaar. Haha.
GR.
Is er niemand die me wil sponsoren???
Plaats reactie