bandenspanning

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Klx300R

hey,
had zondag men banden wat opgepompt tot 1.5kg, maar nu stond die moto zo driftig als wat, banden spannig verlaagd tot 8-900gram en was 100x keer beter.
Nu zou ik graag van jullie weten tussen welke spanningen jullie zitten voor bv harde ondergrond,zachte ondergron,drek,zand...
alvast bedankt
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Rudy
Contacteer:

Is al eens een topic over geweest :lol: , ik rij zelf altijd rond de 0,7-0,8bar.
Noppy

Ik rij met de Teraflex II achter met 0.7 bar en een bandenklem, vóór rij ik met een Michelin Enduro Competition op 1.0 bar en een bandenklem. Ik heb ook voor wel eens met 0.7 bar gereden en dat gaat maar nét goed, ik voel hem toch nog te veel 'doorslaan' naar mijn zin.

Achter had ik een heavy duty binnenband, maar die heb ik er uitgegooit en vervangen met een normale band.

Vandaag heeft de Teraflex me weer eens 'gered'. Ik kwam uit de stuiken gereden, een klein heuveltje van 30 cm en daarachter zand, dacht ik. Al springend kwam ik neer in drijfzand en zat voor en achter zo diep, dat ik gewoon kon afstappen en de motor stond uit zich zelf rechtop. Daarna kon ik mijn benen niet meer bewegen :)

Ik stond tot aan de rand van mijn laarzen, in mijn eentje, langs de A2, al schemerend, op de rand van een bouwterrein, eenzaam en verlaten. De wielen totaan de naven.

Ondanks het bekende risico dat hij zich achter in gaat graven heb ik hem met mijn hand in zijn 4e versnelling gezet, ontkoppeld en vól gas gegeven, en tegelijkertijd duwen.

De Teraflex duwde de voorband met 1 cm per seconde door de modder en daarna kon ik mijn benen op vaste ondergrond krijgen. Een U-bochtje door de brandnetels (daar heb je altijd wel grip) en toen weer terug door de bosjes, bramenstrengen en vervolgens het diepe bouwzand.

Heerlijk! Bijna weer 2 liter water opgeslobberd. Aan de westkant van de A2 liggen er ter hoogte van Maarssen van die prachtige zwarte heuvels, waar je leuke hillclimbs kunt doen. Het zijn er een stuk of 7 achter elkaar, die telkens steiler lijken te worden. Ideaal voor de beginnende hillclimber, zoals moi.

Groetjes,

Nop
:toost:
TTT

0.8 .. 1 bar in het zand.

1.5 bar voor en 1.2 bar achter op de rotsen.
smurf.
nupke

1.0 bar zowel voor als achter
Jo VdB

Als je mousses hebt, mag je niet antwoorden zeker :wink:

Jo VdB
mxrider#28

Voor 0.8 bar

Achter 1 bar

Ik rij alleen op circuits.
Rachez

Noppy schreef: Heerlijk! Bijna weer 2 liter water opgeslobberd. Aan de westkant van de A2 liggen er ter hoogte van Maarssen van die prachtige zwarte heuvels, waar je leuke hillclimbs kunt doen.....
Hé, die ken ik :D . Die zijn idd leuk.. Denk alleen dat ze niet lang meer liggen.

0.8 - 1 bar voor - achter.
Plaats reactie