Te koop aangeboden: Teraflex I & II banden, brede Amerikaanse banden met lange noppen, DOT goedgekeurd tot 150 km/u.
We sparen orders op tot 10 banden en importeren dan gezamenlijk. Prijs n.t.b.
http://www.intercotire.com/site53.php
Noppy
Bandenactie Teraflex I & II
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik wil er wel eentje afnemen
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Hoi Max,
De Teraflex I zou direct passen; die is 140 breed. Met de Teraflex II ga je gegarandeert problemen krijgen.
Vriendje van me heeft die geprobeerd op een WRF, past dus niet zonder het bijsnijden van de noppen aan de kettingzijde.
Als je dat niet erg vindt dan kan het!
Rij je wel eens op motorcrossbanen? Dan zou ik toch zeker voor de Tera I gaan en niet voor de type II, anders krijg je wellicht balansproblemen in de lucht en op remknippen.
Noppy
De Teraflex I zou direct passen; die is 140 breed. Met de Teraflex II ga je gegarandeert problemen krijgen.
Vriendje van me heeft die geprobeerd op een WRF, past dus niet zonder het bijsnijden van de noppen aan de kettingzijde.
Als je dat niet erg vindt dan kan het!
Rij je wel eens op motorcrossbanen? Dan zou ik toch zeker voor de Tera I gaan en niet voor de type II, anders krijg je wellicht balansproblemen in de lucht en op remknippen.
Noppy
Ik heb wel interesse in goedgekeurde banden voor offroad ritten, met lange noppen, maar waarom deze? Hoe verhouden deze zich tot de BF Goodrich Cross&go banden?
Enig idee van de prijs?
Enig idee van de prijs?
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
@mmrizio: deze banden zijn DOT maar niet FIM goedgekeurd!
Dus mocht een offroad met een enduro samenvallen, dan kunnen er extra keuringseisen gesteld worden aan je 'off-road motor' nl FIM-goedgekeurde banden. Maar ja, dat geldt ook indien je met MX-banden rijdt.
En nee, ik heb nog geen idee van de prijs, maar verwacht iig onder de 100€.
Noppy
Dus mocht een offroad met een enduro samenvallen, dan kunnen er extra keuringseisen gesteld worden aan je 'off-road motor' nl FIM-goedgekeurde banden. Maar ja, dat geldt ook indien je met MX-banden rijdt.
En nee, ik heb nog geen idee van de prijs, maar verwacht iig onder de 100€.
Noppy
Oei oei,Noppy schreef:
En nee, ik heb nog geen idee van de prijs, maar verwacht iig onder de 100€.
het wordt tijd dat ik nog eens iets doe met banden....
Vorig jaar de Cross&Go aangeboden voor iets rond de 40 € (achterband)
En Michelin Enduro FIM rond de 65 €
Ik vind het te duur , Noppy, voor een onbekend merk.
Jo VdB
Ach die Teraflex II wil ik gewoon wel eens proberen, al was het maar omdat er niet veel banden zijn in 18" voor zware fietsen.
Een Desert is ook niet alles, en is ook 120 Euro.
Een Desert is ook niet alles, en is ook 120 Euro.
Hey Jo!Jo VdB schreef:Oei oei,Noppy schreef:
En nee, ik heb nog geen idee van de prijs, maar verwacht iig onder de 100€.
het wordt tijd dat ik nog eens iets doe met banden....
Vorig jaar de Cross&Go aangeboden voor iets rond de 40 € (achterband)
En Michelin Enduro FIM rond de 65 €
Jo VdB
Ik had jouw oude mail er ook al bij gezocht en stond weer versteld van de prijzen. Ik ben benieuwd waar Noppy mee komt, maar als jij weer in actie komt is dat ook niet verkeerd.
Het probleem is voor een deel dat de bandenmafia in Nederland de boel behoorlijk onder controle heeft. Pas sinds kort komt het internet-bestellen van banden uit Dld. een beetje op gang.
Laatst gewijzigd door mmrizio op di jun 28, 2005 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Bij offroad ritten is DOT keur toch voldoende? Alleen als je een keertje met de eendags licenties mee wil rijden wordt het lastig... of zie ik dat verkeerd?Noppy schreef:@mmrizio: deze banden zijn DOT maar niet FIM goedgekeurd!
Dus mocht een offroad met een enduro samenvallen, dan kunnen er extra keuringseisen gesteld worden aan je 'off-road motor' nl FIM-goedgekeurde banden. Maar ja, dat geldt ook indien je met MX-banden rijdt.
Noppy
En met MX banden ben je volgens mij alleen op de crossbaan welkom.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
UIT HET KNMV Off-Road reglementmmrizio schreef:Bij offroad ritten is DOT keur toch voldoende? Alleen als je een keertje met de eendags licenties mee wil rijden wordt het lastig... of zie ik dat verkeerd?Noppy schreef:@mmrizio: deze banden zijn DOT maar niet FIM goedgekeurd!
Dus mocht een offroad met een enduro samenvallen, dan kunnen er extra keuringseisen gesteld worden aan je 'off-road motor' nl FIM-goedgekeurde banden. Maar ja, dat geldt ook indien je met MX-banden rijdt.
Noppy
En met MX banden ben je volgens mij alleen op de crossbaan welkom.
Artikel 14
Elke deelnemende motor dient te voldoen aan de bepalingen in het Voertuigreglement. Dit geldt in het bijzonder ook
voor de banden die van het type Enduro moeten zijn of van het type dat toegelaten is voor verkeer op de openbare
weg. Crossbanden zijn dus niet toegestaan.
Kentekenplaten moeten voldoen aan de wettelijke eisen.
Volgens het KNMV enduro reglement mogen je noppen max 13 mm hoog zijn
Volgens mij kan je wel meerijden met deze mega-noppen. ik zou een container laten komen Noppy. Bij de eerstvolgende off-road rit ben je los ...
Over bestellen in Dlnd: Ik heb laatst bij MopetReifen.de besteld.
goedkoop goede banden, 2 toto 3 banden voor 10 euro samen opgestuurd, levering was binnen 2 dagen na betaling aan huis. perfect vind ik zelf.
Ik wil best wat voor service in de bandenzaak betalen, maar als ik in Nederland banden koop gaat het grootste deel van de winst naar de bandenmaffia en niet naar de dealer die mij service verleent. Voor de prijs waarvoor je ze zelf in Dlnd kan bestellen kan de dealer ze hier niet eens netto krijgen!
goedkoop goede banden, 2 toto 3 banden voor 10 euro samen opgestuurd, levering was binnen 2 dagen na betaling aan huis. perfect vind ik zelf.
Ik wil best wat voor service in de bandenzaak betalen, maar als ik in Nederland banden koop gaat het grootste deel van de winst naar de bandenmaffia en niet naar de dealer die mij service verleent. Voor de prijs waarvoor je ze zelf in Dlnd kan bestellen kan de dealer ze hier niet eens netto krijgen!
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo dec 22, 2004 18:15
- Locatie: Helvoirt
heb je er een foto van? is mischien makkelijk om te kijken naar het noppen patroon en dergelijke
fuck the police
zie link bovenaan, eerste posting.2stroke confusion schreef:heb je er een foto van? is mischien makkelijk om te kijken naar het noppen patroon en dergelijke
Heb mijn achterband (Pirelli MTR 02 160/60-17=SUMOband)ook in Duitsland besteld.Retegoedkoop,en inderdaad een prijs waar de Nederlandse dealer ze niet voor kan inkopen.Opsturen kost ook geen drol en of je nou 1 of 3 banden op laat sturen,tis inderdaad allemaal 8 euro.
Kijk maar eens bij KTM Sommer.
Kijk maar eens bij KTM Sommer.
White Knuckle Tight!!!
idd via Sommer gaat het ook, alleen Sommer besteld ze ook gewoon via internet met jouw als afleveringsadres en zet er dan een kleine marge op voor de administratie.
kijk maar eens bij http://mopedreifen.de/V2/splash2/fs2_splash2.html en dan 'online shop'; vervolgens gewoon op maat zoeken, niet op motortype.
MTR02 is er nog in 2 types, een H en een W model (allebei uitloop overigens, die wordt niet meer gemaakt). H type kost 106 euro bij hun.
Heeft trouwens erg weinig noppen hoor (voor dit forum )!!
grts
kijk maar eens bij http://mopedreifen.de/V2/splash2/fs2_splash2.html en dan 'online shop'; vervolgens gewoon op maat zoeken, niet op motortype.
MTR02 is er nog in 2 types, een H en een W model (allebei uitloop overigens, die wordt niet meer gemaakt). H type kost 106 euro bij hun.
Heeft trouwens erg weinig noppen hoor (voor dit forum )!!
grts
Ach,na 10 jaar noppenbanden werd het weer eens tijd voor wat anders.Dr_Bean schreef: Heeft trouwens erg weinig noppen hoor (voor dit forum )!!
grts
Maar supermotard rijden is echt de hooligan uithangen hoor.Echt crossen op de weg,heerlijk.Niks geen enge boswachters of overspannen wandelaars meer.
De Pirelli kostte trouwens 100 euro bij Sommer.
White Knuckle Tight!!!
IK haal mijn banden bij Quickly in Beveren (bij Antwerpen). Scherpe prijzen en service met eenmmrizio schreef: Het probleem is voor een deel dat de bandenmafia in Nederland de boel behoorlijk onder controle heeft. Pas sinds kort komt het internet-bestellen van banden uit Dld. een beetje op gang.
smurf.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo dec 22, 2004 18:15
- Locatie: Helvoirt
die 2e versie past zeker niet in de achterbrug van een gewone 250cc crosser of wel?
fuck the police
@2stroke: ik denk dat je met de Teraflex II of een andere (bredere) achterbrug moet inbouwen óf de band moet bijsnijden. Sorry!
Optie 1 betekent dus feitelijk dat je een andere motorfiets zou moeten kopen. Lijkt me geen haalbare kaart om ff een bandje uit te testen
Waarom probeer je niet gewoon Type I?
Grx,
Noppy
Optie 1 betekent dus feitelijk dat je een andere motorfiets zou moeten kopen. Lijkt me geen haalbare kaart om ff een bandje uit te testen
Waarom probeer je niet gewoon Type I?
Grx,
Noppy
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo dec 22, 2004 18:15
- Locatie: Helvoirt
zou gouw ik weer een motor heb bestel ik zo'n tera 1 bij je ik wil wel eens kijken of het verschil maakt op de crossbaan
fuck the police
noppy,
klopt het dat de prijzen bepaald worden door de inkoop prijs en de transport kosten?
En hoe meer banden in 1 transport hoe goedkoper?
Indien zo: kan je eens prijzen maken voor T1 en T2 bij een zending van bijv. 10, 20 en 50 banden. Dan hebben we tenminste een idee wat de prijs gaat zijn.
Voor mij lijkt me een terraflex 1 ook wel wat. Is niet zo heel lomp, stuurt waarschijnlijk beter.
klopt het dat de prijzen bepaald worden door de inkoop prijs en de transport kosten?
En hoe meer banden in 1 transport hoe goedkoper?
Indien zo: kan je eens prijzen maken voor T1 en T2 bij een zending van bijv. 10, 20 en 50 banden. Dan hebben we tenminste een idee wat de prijs gaat zijn.
Voor mij lijkt me een terraflex 1 ook wel wat. Is niet zo heel lomp, stuurt waarschijnlijk beter.
smurf.
Style 2 is volledig ongeschikt om te crossen, dit is een te brede en te lompe band en je motor zal voor geen meter meer sturen Deze band is volgens mij alleen geschikt voor bijv. de dikke KTM 2 cylinders of een BMW HP en daar is hij ook voor bedoeld denk ik. De style 1 lijkt qua wel profiel wel op de Trackmaster dit is ook een band met een cross profiel en een nophoogte van 18 mm met een DOT nummer, dus goedgekeurd voor de openbare weg en toegestaan op de offroad ritten, echter niet voor enduro Wat is de nophoogte van de style 1 band
Joop tot hieraantoe ben ik met je eens. Hij is lomp in de zin dat hij zwaarder is dan een standaard enduroband. De doelgroep is dan misschien ook meer de allroad- en de woestijnrijders, die voor een flink deel over asfalt rijden, weinig tot nooit sprongen maken, wel door de modderputten moeten, vaak te zwaar zijn in verhouding tot hun tractie.Joop schreef:Style 2 is volledig ongeschikt om te crossen, dit is een te brede en te lompe band
Helaas verschillen we op dit punt van mening. Ik vind hem juist lekkerder sturen dan ooit: de omtrek is zo'n 10% groter dan mijn Michelin Enduro Competition IV en daardoor staat de balhoofdhoek iets steiler. Hierdoor gaat hij juist beter en sneller sturen!! (Niet voor kleine mannetjes/vrouwtjes;-)en je motor zal voor geen meter meer sturen Deze band is volgens mij alleen geschikt voor bijv. de dikke KTM 2 cylinders of een BMW HP en daar is hij ook voor bedoeld denk ik.
In het zeer rulle zand is dit waarschijnlijk onrustiger, maar dat compenseer ik met een goede stuurdemper. Samenvattend, mijn DRZ heeft nog nooit zo lekker gestuurd, zowel on- als off-road. Zelfs de zitpositie is verbeterd; die lijkt nu meer op de geometrie van de E-serie, voorzien van Reiger-dempers.
De type I is ongeveer 30% lichter dan de Type II en komt daarmee in dezelfde gewichtsklasse als de Enduro Competition. Over de slijtage weet ik nog niets.De style 1 lijkt qua wel profiel wel op de Trackmaster dit is ook een band met een cross profiel en een nophoogte van 18 mm met een DOT nummer, dus goedgekeurd voor de openbare weg en toegestaan op de offroad ritten, echter niet voor enduro Wat is de nophoogte van de style 1 band
Ik zal dat van die nophoogte ff voor je navraqen, OK?
Take care,
Noppy