de slag van het gasgeven
Moderator: ghulst
u ziet hier mijn gashandel. ik merk echter alleen dat ik vaak net niet vol gas geeft, ik geef zeg maar net wat meer dan driekwart gas. om vol gas te geven is die polsbeweging net iets te ver (hoef niet over de pakken, maar je pols/arm houding is dan nie tmeer fijn, en dus doe je dat automatisch niet).
is hier misschien nog iets aan te doen? dat deze gashendel je slag al verkort weet ik. maar het is kennelijk niet genoeg
of moet ik gewoon niet zeuren en die pols verder doordraaien?
overgens merk ik het niet echt qua vermogen. maar af en toe valt het me op dat ik niet vol gas geef...
verstand op nul en nadenken
MAAR NIET TE VEEL, ANDERS HEB JE EEN NOG VEEL GROTER PROBLEEM, NL DAT HET GAS NIET HELEMAAL DICHT GAATGery400 schreef:het gashendel iets meer naar voor draaien op het stuur
Gery
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
mss een gas levier plaatsen zoals op de quads
wr250f.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Leg deze maar eens uit.Gery400 schreef:het gashendel iets meer naar voor draaien op het stuur
Gery
Volgens mij moet je gewoon je gashandle overgrippen dus met je elleboog omhoog en met rechte pols beetpakken
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
leg eens uit, hierma verander je namelijk niet de lengte van de slag mee...Gery400 schreef:het gashendel iets meer naar voor draaien op het stuur
Gery
al heb je hem op de kop zitten, dan maakt die nog steeds zelfde slag.
trouwens nog iets, ik zie deze gashendels op vele andere crossers zitten, maar daar hoor ik niks over... ligt dat dan echt aan mij?
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: di sep 21, 2004 15:11
- Locatie: ferwert (noord friesland)
- Contacteer:
Ik heb het ook vaak, dan heb ik net niet volgas, gewoon je pols iets meer naar voren draaien als je minder gas hebt.barry! schreef:leg eens uit, hierma verander je namelijk niet de lengte van de slag mee...Gery400 schreef:het gashendel iets meer naar voor draaien op het stuur
Gery
al heb je hem op de kop zitten, dan maakt die nog steeds zelfde slag.
trouwens nog iets, ik zie deze gashendels op vele andere crossers zitten, maar daar hoor ik niks over... ligt dat dan echt aan mij?
pols meer naar voren draaien of het
gashendel iets naar voren draaien op het stuur
het effect is hetzelfde
het vergt wel enige gewenning
Gery
gashendel iets naar voren draaien op het stuur
het effect is hetzelfde
het vergt wel enige gewenning
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Gashandel iets naar voren draaien?
Dat gaat echt niet helpen, de slag blijft even lang. Je kunt:
- overpakken
- pols iets meer naar voren draaien voordat je je gashandel vastpak
- snelgas monteren
Meer mogelijkheden zie ik effe niet...
Dat gaat echt niet helpen, de slag blijft even lang. Je kunt:
- overpakken
- pols iets meer naar voren draaien voordat je je gashandel vastpak
- snelgas monteren
Meer mogelijkheden zie ik effe niet...
een 525 kopen helpt ook. Dat volgas heb je niet vaak nodig
Beste werkt om i.d.d. je gashendel wat verder te pakken. Dat ie als je pols "neutraal" is al wat openstaat. Helpt meteen om je armen hoog te houden.
Heeft maar een nadeel... gaat het effe mis en "hang" je aan het stuur dan krijg je het gas niet dicht. Al een paar scary moments meegemaakt
Beste werkt om i.d.d. je gashendel wat verder te pakken. Dat ie als je pols "neutraal" is al wat openstaat. Helpt meteen om je armen hoog te houden.
Heeft maar een nadeel... gaat het effe mis en "hang" je aan het stuur dan krijg je het gas niet dicht. Al een paar scary moments meegemaakt
smurf.
Het viel me trouwens op bij de tweetakten die ik weleens bereden hebt dat als je eenmaal in de powerband zat het verschil in vermogen tussen half gas en volgas maar erg weinig was.
maar het voelt gewoon niet leuk als de aanslag van het gas te ver zit, dat snap ik.
maar het voelt gewoon niet leuk als de aanslag van het gas te ver zit, dat snap ik.
ja juist, eenmaal in mijn powerband merk ik er dus niet veel van, driekwart of volgas... maar op gevoel wil ik toch het liefst gewoon vol gas geven...
maar met handvat verpakken zal ik eens op letten als ik weer ga crossen
bedankt voor de reacties iedergeval!
maar met handvat verpakken zal ik eens op letten als ik weer ga crossen
bedankt voor de reacties iedergeval!
verstand op nul en nadenken