de slag van het gasgeven

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Afbeelding

u ziet hier mijn gashandel. ik merk echter alleen dat ik vaak net niet vol gas geeft, ik geef zeg maar net wat meer dan driekwart gas. om vol gas te geven is die polsbeweging net iets te ver (hoef niet over de pakken, maar je pols/arm houding is dan nie tmeer fijn, en dus doe je dat automatisch niet).
is hier misschien nog iets aan te doen? dat deze gashendel je slag al verkort weet ik. maar het is kennelijk niet genoeg :?

of moet ik gewoon niet zeuren en die pols verder doordraaien? :)
overgens merk ik het niet echt qua vermogen. maar af en toe valt het me op dat ik niet vol gas geef...
verstand op nul en nadenken
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

het gashendel iets meer naar voor draaien op het stuur

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Je denkt echt dat dat uitmaakt? :?
STTEVE
Berichten: 1204
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Gery400 schreef:het gashendel iets meer naar voor draaien op het stuur

Gery
MAAR NIET TE VEEL, ANDERS HEB JE EEN NOG VEEL GROTER PROBLEEM, NL DAT HET GAS NIET HELEMAAL DICHT GAAT
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

De houding van je hand en arm kan ook helpen. De gashendel verder naar voren vastpakken bedoel ik. Dat hebben ze mij toch eens verteld en het helpt wel.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Gebruikersavatar
dennis blue magic
Berichten: 62
Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
Locatie: haacht (b)

:idea: mss een gas levier plaatsen zoals op de quads 8)
wr250f.
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Gery400 schreef:het gashendel iets meer naar voor draaien op het stuur

Gery
Leg deze maar eens uit.

Volgens mij moet je gewoon je gashandle overgrippen dus met je elleboog omhoog en met rechte pols beetpakken
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Gery400 schreef:het gashendel iets meer naar voor draaien op het stuur

Gery
leg eens uit, hierma verander je namelijk niet de lengte van de slag mee...

al heb je hem op de kop zitten, dan maakt die nog steeds zelfde slag.

trouwens nog iets, ik zie deze gashendels op vele andere crossers zitten, maar daar hoor ik niks over... ligt dat dan echt aan mij? :?
verstand op nul en nadenken
YZ 80 DAVID
Berichten: 111
Lid geworden op: di sep 21, 2004 15:11
Locatie: ferwert (noord friesland)
Contacteer:

barry! schreef:
Gery400 schreef:het gashendel iets meer naar voor draaien op het stuur

Gery
leg eens uit, hierma verander je namelijk niet de lengte van de slag mee...

al heb je hem op de kop zitten, dan maakt die nog steeds zelfde slag.

trouwens nog iets, ik zie deze gashendels op vele andere crossers zitten, maar daar hoor ik niks over... ligt dat dan echt aan mij? :?
Ik heb het ook vaak, dan heb ik net niet volgas, gewoon je pols iets meer naar voren draaien als je minder gas hebt.
Yamaha YZF 250!!

www.tt600plus.nl
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

pols meer naar voren draaien of het
gashendel iets naar voren draaien op het stuur
het effect is hetzelfde
het vergt wel enige gewenning

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Gashandel iets naar voren draaien? :?
Dat gaat echt niet helpen, de slag blijft even lang. Je kunt:

- overpakken
- pols iets meer naar voren draaien voordat je je gashandel vastpak
- snelgas monteren

Meer mogelijkheden zie ik effe niet...
Alp
Berichten: 56
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 21:15
Locatie: Grolsch

Gery400 schreef:het gashendel iets meer naar voor draaien op het stuur

Gery
Dat maakt niets uit.

Ooit had ik het zelfde probleem, ik kocht toen een Hagon (grasbaan) snelgas handle
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Barry, mogelijkerwijs heeft dit gashandvat een enduro en een cross stand en staat hij nu in de enduro stand :idea: In de enduro stand is de slag iets langer dan dan in de cross stand.
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

een 525 kopen helpt ook. Dat volgas heb je niet vaak nodig :)

Beste werkt om i.d.d. je gashendel wat verder te pakken. Dat ie als je pols "neutraal" is al wat openstaat. Helpt meteen om je armen hoog te houden.

Heeft maar een nadeel... gaat het effe mis en "hang" je aan het stuur dan krijg je het gas niet dicht. Al een paar scary moments meegemaakt :twisted:
smurf.
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Het viel me trouwens op bij de tweetakten die ik weleens bereden hebt dat als je eenmaal in de powerband zat het verschil in vermogen tussen half gas en volgas maar erg weinig was.

maar het voelt gewoon niet leuk als de aanslag van het gas te ver zit, dat snap ik.
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

ja juist, eenmaal in mijn powerband merk ik er dus niet veel van, driekwart of volgas... maar op gevoel wil ik toch het liefst gewoon vol gas geven...

maar met handvat verpakken zal ik eens op letten als ik weer ga crossen
bedankt voor de reacties iedergeval!
verstand op nul en nadenken
Plaats reactie