probleem met carburateurs

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
mike

hallo,
ik ben al sinds een paar jaar een blije dr 800 rijder maar nu heb ik een probleem waar ik toch echt niet meer uit kom. mijn dr 800 sr42a loopt heel slecht. de uitlaat rookt (zwarte rook) en de bougies zijn ook zwart.
volgens een lokale garage blijft mijn chokekabel hangen (de buitenkabel is ook bij de carburateur stuk) en moeten mijn carburateurs vervangen worden. persoonlijk geloof ik hier niet zo in. ik ben er wel achter gekomen dat de vorige eigenaar er aan heeft lopen kloten o.a. veel te rijk gezet (kon hem zonder choke starten), ergens een bout ingedraaid i.v.m. choke. ook lekt hij bij de koperen verbinding tussen de carburateurs. ALS IEMAND EEN OPLOSSING WEET OF EVT. ANDERE CARBURATEURS HEEFT HOOR IK HET GRAAG.

bij voorbaat bedankt,
mike
Bart M

Mijn Big uit '89 knalt ook bij gas loslaten. Met een open demper is het wel veel minder heb ik gemerkt.
Ik heb echter niets veranderd aan de instellingen van de carburateurs, ik vind het wel leuk klinken eigenlijk 8) En kwaad kan het niet, denk ik.
Keep on smiling!
Noppy

Knallen bij de uitlaat wijst op een arm mengel, maar niet noodzakelijk té arm.

Wat gebeurt er nl: een arm mengsel ontbrandt aanzienlijk trager dan een normaal mengsel. Zelfs zo traag dat de ontbranding nog niet afgelopen is terwijl de uitlaatklep al open gaat.

En zo pruttelt hij nog wat na. Het zijn dus geen steekvlammen die uit de uitlaat schieten, want dan is er meestal iets met je CDI aan de hand.

Te arm of te rijk? Zodra hij niet meer pruttelt en ploft bij het gasloslaten, dan moet je hem armer zetten, hij staat dan te rijk en hij zal dan ook heel wat benzine zuipen.

Dus alles is OK bij jullie!

Sorry voor de late reactie; ik rij geen DR-B maar een DR-Z en kom hier zelden in dit gedeelte van het forum!

Noppy
:toost:
BIG88

alles wijst er op dat je nog nooit een BIG meeting hebt bezocht
als je namelijk met een groep BIG's heuvel/berg af gaat met het gas dicht en er een hoop met sportdempers rijden
dan lijkt het wel oorlog met al die knallen in de uitlaat 8)
alleen de originele uitlaten zijn zo geknepen dat je het bijna niet hoort
de meeste andere uitlaten ploffen er lustig op los en hebben ook minder weerstand waardoor je meer lucht door je cylinder pompt en het mengsel juist armer word
carburateurs staan regelmatig te koop bij Ebay duitsland zoals
http://cgi.ebay.de/Suzuki-DR-800-Vergas ... dZViewItem
of anders bij http://www.mobile.de/
er komt in mei 2006 een interresante meeting
dus houd het hier in de gaten :shock:
have BIG fun

D.F.M.T.
Freubel

Hoi allemaal.
Ik ben sinds afgelopen vrijdag ook de trotse eigenaar van een dr750.
Na de afgelopen tien jaar in een autootje te hebben gereden werd het toch weer eens tijd voor wat afwisseling.
Toch een vraagje...
Volgens de vorige eigenaar van de fiets kan ik maar 200 km rijden op de tank.
Klopt dit ? lijkt me wat aan de weinige kant :roll:
Greets Freubel.
DR-Big
Contacteer:

Nieuwe carbs lijkt me erg overdreven. Als ze fysiek niet stuk zijn (gaten of zo) kan elke carburateur worden afgesteld. Zelf heb ik de naald van de gasschuif wat laten zakken, waardoor hij beter op het gas reageerde.

Zoek een goede motorzaak op waar ze je carburateurs kunnen afstellen. Ik ga met mijn old-timer Yamaha naar Jerry vd Heiden. Zoek maar op Heiden Tuning.

Oene
ntx650

mike schreef:hallo,
ik ben al sinds een paar jaar een blije dr 800 rijder maar nu heb ik een probleem waar ik toch echt niet meer uit kom. mijn dr 800 sr42a loopt heel slecht. de uitlaat rookt (zwarte rook) en de bougies zijn ook zwart.
volgens een lokale garage blijft mijn chokekabel hangen (de buitenkabel is ook bij de carburateur stuk) en moeten mijn carburateurs vervangen worden. persoonlijk geloof ik hier niet zo in. ik ben er wel achter gekomen dat de vorige eigenaar er aan heeft lopen kloten o.a. veel te rijk gezet (kon hem zonder choke starten), ergens een bout ingedraaid i.v.m. choke. ook lekt hij bij de koperen verbinding tussen de carburateurs. ALS IEMAND EEN OPLOSSING WEET OF EVT. ANDERE CARBURATEURS HEEFT HOOR IK HET GRAAG.

bij voorbaat bedankt,
mike
heb ik ook gehad
remedie een nieuwe kabel +aansluiting
om te proberen heb ik nog een noodreperatie gemaakt en dat werkt ook goed
btw,ik heb je nog nooit zien rijden in het dorp :?:
Honda SH300i, Quad Segway Snarler AT5 SE
BIG88

Ik heb één van jullie twee wel eens zien rijden denk ik
bij de afslag landsmeer linksaf door de bus sluis :mrgreen:
gelukkig ben ik geen agent :wink:
het word druk hier in de buurt, volendam,2Xoostzaan en landsmeer
moesten we maar eens gebruik van maken als ik weer kan rijden
have BIG fun

D.F.M.T.
ntx650

wordt het toch nog gezellig in de buurt.
met een dr kom je ergens :roll:
Honda SH300i, Quad Segway Snarler AT5 SE
Plaats reactie