Gaten dichten

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Sjokske

Volgens mij heb ik er ergens al eens iets over gelezen, maar hoe brei ik verschillende tracks aan elkaar in Mapsource als er een gaatje is gevallen wegens te veel dichtgegroeide bomen (en ja, programma EasyGPS track van ASAAC is al besteld) :?:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
erwindob

ene track openen, alle punten selecteren (op eentje klikken en dan CTRL-A) en kopieren (CTRL-C). Dan andere track openen aan goeie eind gaan staan (begin of eind afhankelijk van of je net het stuk ervoor of erna gekopieerd hebt) en plakken (CTRL-V)
TTT

externe antenne eraan. Dan heb je niet zoveel verschillende tracks meer.
smurf.
Sjokske

En waar laat ik die externe antenne ?
Gelogde track was een experimentje, moeders had de GPS bij tijdens de avondvierdaagse :wink:
Plak ik dan die antenne het best boven op haar voorhoofd of moet dochterlief hem als een soort van paraplu vasthouden :lol:

En dan nu serieus (ik ?) : waar laat je in het geval van gebruik op de tweewieler dat ding, op het achterspatbord, of ergens bij de koplampunit (= dus gevoelig voor kaaien e.d.) :?:
Freek
Site Admin
Contacteer:

Een hoge positie geeft de beste ontvangst.

Theoretisch zou het dus helemaal niet zo gek zijn, om het ding boven op je helm te plakken.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Sjokske

erwindob schreef:ene track openen, alle punten selecteren (op eentje klikken en dan CTRL-A) en kopieren (CTRL-C). Dan andere track openen aan goeie eind gaan staan (begin of eind afhankelijk van of je net het stuk ervoor of erna gekopieerd hebt) en plakken (CTRL-V)
En ja hoor, ook dit grote kind kan weer de was doen :!:
Bedankt Rwin (of moet ik je Huskie #2 noemen ?) :toost:

Wat is er nog mooier dan een GPSTM :idea: :?:
JE

Noppy

Sjokske schreef:En waar laat ik die externe antenne ?

Plak ik dan die antenne het best boven op haar voorhoofd of moet dochterlief hem als een soort van paraplu vasthouden :lol:

En dan nu serieus (ik ?) : waar laat je in het geval van gebruik op de tweewieler dat ding, op het achterspatbord, of ergens bij de koplampunit (= dus gevoelig voor kaaien e.d.) :?:
Op het achterspatbord, maar niet om de 'kaaien'. Je antenne bij de cockpit laat normaal maar zicht toe van een graad of 90 naar de hemel, omdat je, mits je altijd in de goede positie rijdt met je hoofd boven je stuur, het zicht naar de hemel blokkeerd.

Op het achterspatbord pakt hij over je rug wel 140 graden en dat scheelt absoluut. Ik laat voor de midsummernight mijn tracklog meelopen (aangezien ik op direct routes ga rijden) en het zal mij niets verbazen indien ik op de hele rit maar 2 of 3 maal een onderbreking heb (meestal bij tankstation :lol: )

Noppy
:toost:
Sjokske

JE schreef:http://www3.telus.net/olund/antenna/
zo kan het ook :)
JE
De klep van mijn butsmuts ziet er nu al niet zo ongeschonden meer uit door veelvuldig en soms ook te laat bukken voor overstekende takken (ikke lang bovenlijf, net als vriend aapmans) :(
Zelfs de afzuig (?)openingen aan de boven-/achterzijde hebben hier onder te lijden :x
Plaats reactie