Nu weet ik ook wel dat dit soort grafiekjes bedoeld zijn om producten te verkopen en niet om ook echt de waarheid te weerspiegelen dus ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die zo'n kitje eens geprobeerd hebben op een KTM 525...

Moderator: ghulst
Pffff... bij die opmerking heb ik nou behoorlijk tegenstrijdige gevoelens hoor...xander schreef:Zouden er wereldkampioenen in spé op dit forum zitten?
Hij die het originele vermogen van de 525 optimaal kan benutten is er volgens mij klaar voor.
Xander
Heb je ook nog het verschil tussen verschillende ontstekings mappings geprobeerd?TTT schreef:Standaard heeft de KTM een "niet zo optimale" afstelling i.v.m. milieu eisen.
Bij mij zit er nu een 185 hoofdsproeier en een 48 stationair sproeier in.
Hoe dat op een rollenbank uitziet weet ik niet.
Ik heb een tijdje terug op een 525 met Vortex ontsteking en Akropovic uitlaat gereden. Die was echt een pak sterker onderin. Maar te lawaaig.
Het is je goed gelukt om wat reakties los te krijgen... Hoeveel vermogen iemand wilt is nogal afhankelijk van de ondergrond waar op gereden wordt. Op Belgische klei mag het van mij ook wel eens wat minder en op sommige maisvelden kan je niet genoeg hebben. Ben wel lid van de 0,1 ton clubxander schreef:Zouden er wereldkampioenen in spé op dit forum zitten?
Hij die het originele vermogen van de 525 optimaal kan benutten is er volgens mij klaar voor.
Xander
Onderschat dat grafiekje niet. Het gaat niet om het topvermogen maar om het totale verschil aan oppervlak onder de lijn en dat is echt meer dan alleen die ene pk op topvermogen. Ik weet zeker dat je die 10+% aan vermogenswinst in de lage regionen zeker wel gaat merken. Het is natuurlijk een rooskleurig grafiekje maar ik weet zeker dat deze motor een stuk beter van onderuit oppakt.Rudy schreef:Echt heel indrukwekkend vind ik het vermogens verschil trouwens niet, een dikke pk meer topvermogen merk je helemaal niets van volgens mij. Ik denk dat het veel interessanter is nadat je b.v. een andere uitlaat gemonteerd hebt.