Ik zat eens te browsen op de dynojet site en toen zag ik dat ze ook kitjes voor een hoop offroads hebben, waaronder ook de KTM 525 (laat ik die nou net zelf hebben). Als ik de voorbeeldgrafiek bekijk dan lijkt hij er onderin een behoorlijk stuk beter door te worden.
Nu weet ik ook wel dat dit soort grafiekjes bedoeld zijn om producten te verkopen en niet om ook echt de waarheid te weerspiegelen dus ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die zo'n kitje eens geprobeerd hebben op een KTM 525...
Dynojet op KTM 525
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Standaard heeft de KTM een "niet zo optimale" afstelling i.v.m. milieu eisen.
Bij mij zit er nu een 185 hoofdsproeier en een 48 stationair sproeier in.
Hoe dat op een rollenbank uitziet weet ik niet.
Ik heb een tijdje terug op een 525 met Vortex ontsteking en Akropovic uitlaat gereden. Die was echt een pak sterker onderin. Maar te lawaaig.
Bij mij zit er nu een 185 hoofdsproeier en een 48 stationair sproeier in.
Hoe dat op een rollenbank uitziet weet ik niet.
Ik heb een tijdje terug op een 525 met Vortex ontsteking en Akropovic uitlaat gereden. Die was echt een pak sterker onderin. Maar te lawaaig.
smurf.
Kijk hier eens http://jdjetting.server304.com/
Zij verkoppen een set met twee speciale naalden voor je motor een een aantal verschilende maten hoofdsproeiers. Zodat je de motor voor iedere temperatuur en hoogte kan afstellen.
Zij verkoppen een set met twee speciale naalden voor je motor een een aantal verschilende maten hoofdsproeiers. Zodat je de motor voor iedere temperatuur en hoogte kan afstellen.
Pffff... bij die opmerking heb ik nou behoorlijk tegenstrijdige gevoelens hoor...xander schreef:Zouden er wereldkampioenen in spé op dit forum zitten?
Hij die het originele vermogen van de 525 optimaal kan benutten is er volgens mij klaar voor.
Xander
Je opmerking is behoorlijk sarcastisch & negatief en niet echt gepast naar mijn gevoel, maar ergens begrijp ik ze wel. Er wordt dikwijls veel gezanikt over die allerlaaste Pk waar niemand (van ons) wat mee kan doen.
Waar het hier echter om gaat, is volgens mij het volgende: Er zijn ook behoorlijk wat mensen, die gewoon graag een optimaal blok willen hebben, omdat die technische kant van onze sport ook heel leuk is (o.a. tuning, carburatie afstelling, vering optimaliseren enz...)
Bovendien gaat het ook dikwijls over het "bruikbaarder" maken van het vermogen/koppel, en daarom niet per sé om extra Pk's...
Montesa Cota 315R
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Precies... ik heb er gewoon aardigheid in om dingen aan de motor te veranderen/verbeteren. Ik weet ook wel dat ik geen top rijder ben maar dat maakt wat mij betreft niets uit. Een hobby is een hobby.
Overigens ben ik van mening dat extra PK's altijd welkom zijn als je er ook SM mee rijdt. Op het rechte eind personen op puur vermogen inhalen is de makkelijkste manier van inhalen.
Overigens ben ik van mening dat extra PK's altijd welkom zijn als je er ook SM mee rijdt. Op het rechte eind personen op puur vermogen inhalen is de makkelijkste manier van inhalen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Echt heel indrukwekkend vind ik het vermogens verschil trouwens niet , een dikke pk meer topvermogen merk je helemaal niets van volgens mij. Ik denk dat het veel interessanter is nadat je b.v. een andere uitlaat gemonteerd hebt.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Heb je ook nog het verschil tussen verschillende ontstekings mappings geprobeerd?TTT schreef:Standaard heeft de KTM een "niet zo optimale" afstelling i.v.m. milieu eisen.
Bij mij zit er nu een 185 hoofdsproeier en een 48 stationair sproeier in.
Hoe dat op een rollenbank uitziet weet ik niet.
Ik heb een tijdje terug op een 525 met Vortex ontsteking en Akropovic uitlaat gereden. Die was echt een pak sterker onderin. Maar te lawaaig.
Linkje naar de Vortex ontsteking http://www.roteg.nl/nl_center.php?id=108
Het is je goed gelukt om wat reakties los te krijgen... Hoeveel vermogen iemand wilt is nogal afhankelijk van de ondergrond waar op gereden wordt. Op Belgische klei mag het van mij ook wel eens wat minder en op sommige maisvelden kan je niet genoeg hebben. Ben wel lid van de 0,1 ton clubxander schreef:Zouden er wereldkampioenen in spé op dit forum zitten?
Hij die het originele vermogen van de 525 optimaal kan benutten is er volgens mij klaar voor.
Xander
Met die naalden set heb ik een betere gasreactie van onderuit gekregen en niet onbelangrijk en gunstiger brandstof verbruik (Erg pretig bij langere ritten). Topvermogen merk ik geen verschil en was het mij ook niet om te doen.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Onderschat dat grafiekje niet. Het gaat niet om het topvermogen maar om het totale verschil aan oppervlak onder de lijn en dat is echt meer dan alleen die ene pk op topvermogen. Ik weet zeker dat je die 10+% aan vermogenswinst in de lage regionen zeker wel gaat merken. Het is natuurlijk een rooskleurig grafiekje maar ik weet zeker dat deze motor een stuk beter van onderuit oppakt.Rudy schreef:Echt heel indrukwekkend vind ik het vermogens verschil trouwens niet , een dikke pk meer topvermogen merk je helemaal niets van volgens mij. Ik denk dat het veel interessanter is nadat je b.v. een andere uitlaat gemonteerd hebt.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS