Husqvarna 250 TE

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
go with the flow

Heeft er iemand ervaring met deze moto ?
Ik ben van plan mij er een aan te schaffen
Husqvarna 250 TE bj 2005.

Wat zijn de plus en min punten ??

Greetz
adje

go with the flow schreef:Heeft er iemand ervaring met deze moto ?
Ik ben van plan mij er een aan te schaffen
Husqvarna 250 TE bj 2005.

Wat zijn de plus en min punten ??

Greetz
Hier kan Helen prima antwoord op geven lijkt mij :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Helen

Hehe :D
Ik heb het laatste half jaar inderdaad alleen maar met lof gezwaaid over mijn heerlijk machientje, de Husqvarna TE 250, die ik sinds december in mijn bezit heb.
Het is inderdaad modelletje 2005, en op veel vlakken nóg beter dan model 2004, en die had me zelfs al direct overtuigd! Ik was van plan geweest om een KTM 200 te kopen, maar een half uurtje op de rug van die Huskie was genoeg. Lyrische bewoordingen vind je in het topic Op een roze wolk.
De 2005 heeft nog meer koppel, is nog soepeler. Enig (klein) minpuntje is de grotere tank, waardoor hij een ietsje breder is vooraan dan de 2004. Van de andere kant rij je dan wel nog verder met een tank, maar dat was al geen probleem.
Hij rijdt erg stabiel, trekt je overal door, geeft veel vertrouwen.
De startknop doet prima zijn werk. (Ik heb me er zelfs niet mee beziggehouden met te proberen hem in gang te kicken, maar dat kan dus wel - ik heb het zien doen door anderen met langere benen, meer kracht en viertaktgevoel)
Enig écht minpuntje is het gewicht. Zolang je rijdt voel je dit hélemaal niet, enkel om hem terug recht te zetten voel ik wel dat er meer kilootjes aanhangen dan aan mijn KDX. Ik heb het er graag voor over, want ik hoef tenminste niet meer te kicken. En tenslotte rij je toch meer dan dat je de moto rechtzet hé. :lol:

Een zwak punt was de broze plastiek, maar dit bleek een fabricagefout te zijn bij Acerbis. De nieuwe plastiek doet het goed, dus als je nu een nieuwe bestelt zul je daar geen last van hebben.
Op technisch gebied heb ik nog geen grote problemen ondervonden. De meeste kosten waren te wijten aan mijn veelvuldig bodemonderzoek :? (kapotte plastiek) en gewone slijtage (ketting en tandwielen, remblokjes)
Vorige maand moest er een oliekeerring vervangen, omdat die wat olie lekte. Dat was het zowat. (Ik rij vrijwel elke zondag, en heb nu een 3000 km gebold met de TE)
Voor mijn onderhoud ga ik naar een dealer in Geel, die zo goed als geen werkuren aanrekent. Ik weet niet in hoeverre je zelf wil sleutelen aan je machientje. Ikzelf heb daar te weinig tijd, interesse en kennis voor, en ben daarom aangewezen op een dealer die mijn moto als de zijne behandelt en als een goede huisvader in het oog houdt of alles nog ok is, of iets vervangen moet worden, en dit werk dan quasi-gratis doet.
Ik weet natuurlijk niet waar je woont...

Groetjes

Helen
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Plaats reactie