Met rijden geen probleem
Gaat om yamaha yz 125 cc
motor valt weg bij volgas in neutraal
Moderator: ghulst
volgas neutraal??? niet meer doen!!
Wat de oorzaak zou kunnen zijn? Heb geen idee, want ik geef nooit volgas in neutraal. Ik wil graag wat langer op mijn motor rijden dan 5 minuten.
Als je met rijden geen problemen hebt, dan is het misschien een hele slimme motor, met een soort van veiligheids idee..
Wat het zou kunnen zijn: te kort aan brandstof.. dus vlotter niet op juiste hoogte.
Wat de oorzaak zou kunnen zijn? Heb geen idee, want ik geef nooit volgas in neutraal. Ik wil graag wat langer op mijn motor rijden dan 5 minuten.
Als je met rijden geen problemen hebt, dan is het misschien een hele slimme motor, met een soort van veiligheids idee..
Wat het zou kunnen zijn: te kort aan brandstof.. dus vlotter niet op juiste hoogte.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
als eerste : waarom zou je volgas geven in de neutraal stand?
maar oke , het zou goed kunnen dat er een toeren begrenzer o i d op zit die de ontsteking stopt bij een te hoog motortoerental , je motor draait onbelast (dus in neutraal) altijd meer toeren als dan waneer je er mee rijd
maar oke , het zou goed kunnen dat er een toeren begrenzer o i d op zit die de ontsteking stopt bij een te hoog motortoerental , je motor draait onbelast (dus in neutraal) altijd meer toeren als dan waneer je er mee rijd
BIERTAKT crossen en zuupn
ja, dat is zo , maar dan denk ik nu dus zeker aan een brandstof probleem. Je trekt als het ware je vlotterkamer leeg en krijgt daardoor een te arm mengsel, met het dumpen van de koppeling heeft je motor dan kracht nodig en dat heeft hij dan niet(doordat te arme mengsel).
Heb je er nooit eerder last van gehad? Misschien gevallen?
Geen vuil in de tank, waardoor die een beetje doorsijpelt....?
Vlotternaald komt niet goed vrij etc etc.
Schoonmaken die boel.
Heb je er nooit eerder last van gehad? Misschien gevallen?
Geen vuil in de tank, waardoor die een beetje doorsijpelt....?
Vlotternaald komt niet goed vrij etc etc.
Schoonmaken die boel.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
welk type bougie is het nu? En van welk jaar is die yamaha. Want als het een digitale ontsteking heeft en je probeert het nu met een bougie zonder resistor dan gaat hij uit bij volgas.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Hittegraad 8 met dit weer?RHoek schreef:Ik zal morgen even kijken wat voor bougie erin zit
Gooi die 9 er maar weer in, 8 gebruik ik alleen als het echt koud is.
En jou probleem zit denk ik in de afstelling van je carburateur (zeg ik het goed? ) met de luchtschroef kun je het wel een eind goed krijgen denk ik, had ik teminste...
Hoi Rhoek, blijft een vreemd verhaal. Een 8 of 9 is slechts een verschil van 30 graden of daaromtrent. En aangezien de motor bij de start nog koud is, heeft de warmtegraad geen effect. Wel als de bougie al vet zou zijn, was dat soms het geval? Maar dan gebeurt het straks met een 9 nog vlugger. Laat even weten komende weken of het goed gaat, oke?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?