motor valt weg bij volgas in neutraal

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
RHoek
Berichten: 5
Lid geworden op: zo feb 27, 2005 19:46
Locatie: Drenthe

Met rijden geen probleem
Gaat om yamaha yz 125 cc
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

volgas neutraal??? niet meer doen!!
Wat de oorzaak zou kunnen zijn? Heb geen idee, want ik geef nooit volgas in neutraal. Ik wil graag wat langer op mijn motor rijden dan 5 minuten.
Als je met rijden geen problemen hebt, dan is het misschien een hele slimme motor, met een soort van veiligheids idee..
Wat het zou kunnen zijn: te kort aan brandstof.. dus vlotter niet op juiste hoogte.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JoeBaR
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

als eerste : waarom zou je volgas geven in de neutraal stand?

maar oke , het zou goed kunnen dat er een toeren begrenzer o i d op zit die de ontsteking stopt bij een te hoog motortoerental , je motor draait onbelast (dus in neutraal) altijd meer toeren als dan waneer je er mee rijd
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
RHoek
Berichten: 5
Lid geworden op: zo feb 27, 2005 19:46
Locatie: Drenthe

Bij de strart geef je toch altijd de laatste 5 seconden vol gas en dan laat je de koppeling los?
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

ja, dat is zo :D , maar dan denk ik nu dus zeker aan een brandstof probleem. Je trekt als het ware je vlotterkamer leeg en krijgt daardoor een te arm mengsel, met het dumpen van de koppeling heeft je motor dan kracht nodig en dat heeft hij dan niet(doordat te arme mengsel).
Heb je er nooit eerder last van gehad? Misschien gevallen?
Geen vuil in de tank, waardoor die een beetje doorsijpelt....?
Vlotternaald komt niet goed vrij etc etc.
Schoonmaken die boel.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
RHoek
Berichten: 5
Lid geworden op: zo feb 27, 2005 19:46
Locatie: Drenthe

heeft het misschien te maken met de bougie?
Had hiervoor een met een warmtegraad 9, maar nu een met een 8, omdat hij steeds doorsloeg. Standaard hoort er een 9 in.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

welk type bougie is het nu? En van welk jaar is die yamaha. Want als het een digitale ontsteking heeft en je probeert het nu met een bougie zonder resistor dan gaat hij uit bij volgas.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
RHoek
Berichten: 5
Lid geworden op: zo feb 27, 2005 19:46
Locatie: Drenthe

Ik zal morgen even kijken wat voor bougie erin zit
Gebruikersavatar
mxrider#28
Berichten: 436
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16

RHoek schreef:Ik zal morgen even kijken wat voor bougie erin zit
Hittegraad 8 met dit weer? :shock:
Gooi die 9 er maar weer in, 8 gebruik ik alleen als het echt koud is.

En jou probleem zit denk ik in de afstelling van je carburateur (zeg ik het goed? :D ) met de luchtschroef kun je het wel een eind goed krijgen denk ik, had ik teminste...
RHoek
Berichten: 5
Lid geworden op: zo feb 27, 2005 19:46
Locatie: Drenthe

sorry voor de late reactie, maar ik heb er een br9eg in gedaan en nu is het goed. Hiervoor had ik een br8eg.

Crosszaken zeggen dat er wel een br8eg in kan. Kun je toch zien dat je het soms beter weet.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Hoi Rhoek, blijft een vreemd verhaal. Een 8 of 9 is slechts een verschil van 30 graden of daaromtrent. En aangezien de motor bij de start nog koud is, heeft de warmtegraad geen effect. Wel als de bougie al vet zou zijn, was dat soms het geval? Maar dan gebeurt het straks met een 9 nog vlugger. Laat even weten komende weken of het goed gaat, oke?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie