Rem-Schijven

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
PD-OSCAR
Berichten: 23
Lid geworden op: di aug 31, 2004 19:00

Mijne heren, dames,

In het kader van de zeer geslaagde zoekactie van Leo naar een fietsenrekje, en de Euro-inflatie, hier mijn zoekactie: Afgelopen week mijn remschijven (BIG 1989 dus voor èn achter gecheckt, worden toch wel erg dun (± 3 mm, 5.5 voorgeschreven, wie kan mij helpen aan met name een goede remschijf achter, voor gaat nog wel even maar als je die er ook bij hebt / weet, beter van wel misschien ? SAFETY 1st. !!!!!!!

Alvast een goede eindmeeting en mooi weer gewenst ! Hoort toch wel bij een goede afsluiting vind ik. Tot in juni !
GO ! ! ! ! ! ! !
PD-O S C A R
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Dit is maar een voorbeeldje. Er zal in NL ook zeker imitatie schijven te leveren zijn maar dan heb je een richtprijs ( +/- 60 euro per schijf )

http://www.world-of-cross.de/product_in ... age=status

LEO
baartie
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 22:46
Locatie: eindhoven

ik kan je niet helpen maar ben erg benieuwd naar de imitatieschijven voor die prijs .zouden ze ook niet naar nederland verzenden?
aart
JeeWee
Berichten: 64
Lid geworden op: ma nov 01, 2004 12:59
Locatie: Elst (gelderland)
Contacteer:

Jawel hoor, die sturen ze ook naar Nederland.
Alleen wel vooruitbetaling en het duurde bij mij een week of twee voordat ik hem in huis had.
( de bank is ook vrij langzaam met overboeken naar het buitenland )

Ik heb er een remschijf voor een DR 350 gekocht (voor) en blokken.

HEEEE OSCAR! hoe is het verder?
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
PD-OSCAR
Berichten: 23
Lid geworden op: di aug 31, 2004 19:00

Mijn dealer was nog even aan het zoeken naar die imi-schijven en de bijbehorende prijs. Hou jullie op de hoogte, zal echter wel meer zijn dan die € 60,-.

JW: alles goed verder, in afwachting van toegang tot de rit van 5 juni, en hopend op droog weer (mijn slick-banden namelijk weer gemonteerd in het kader van het wegtoeren)

Groeten
GO ! ! ! ! ! ! !
PD-O S C A R
PD-OSCAR
Berichten: 23
Lid geworden op: di aug 31, 2004 19:00

Mooi, ga gelijk even kijken. Prijs originele achterschijf € 234 Incl. !!!!!!!!!
Imitatieprijs had m´n dealer nog niet, maar die gaat niet onder die 60 Euro komen (hij schatte de helft van origineel dus ± Euro 120

Bedankt voor de tip (jij ook trouwens Leo)

Groeten !
GO ! ! ! ! ! ! !
PD-O S C A R
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Oene had zijn schijven besteld in Groningen
maar ik ben de naam van die zaak vergeten

heb het weer gevonden http://www.siccamasales.nl/
voor de beoordeling en prijs moet je oene even contacten
have BIG fun

D.F.M.T.
PD-OSCAR
Berichten: 23
Lid geworden op: di aug 31, 2004 19:00

Toch maar bij dat adres van jou (Leo) gekocht, veel goedkoper kan niet:Euro 70 incl. verzendkosten !. Gemonteerd en ziet er goed uit voorlopig. Als het tegenvalt qua slijtage / kromtrekken laat ik het wel weten.
GO ! ! ! ! ! ! !
PD-O S C A R
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

PD-OSCAR schreef:Toch maar bij dat adres van jou (Leo) gekocht, veel goedkoper kan niet:Euro 70 incl. verzendkosten !. Gemonteerd en ziet er goed uit voorlopig. Als het tegenvalt qua slijtage / kromtrekken laat ik het wel weten.
Nu ik verder rij op de DR van Oscar kan ik mijn bevindingen met deze schijfrem delen met jullie:
Het is een tamelijk goedkope schijf en dit merk je goed, de slijtage lijkt aanzienelijk te zijn en het ergste, hij is niet recht afgesleten. Dat wil zeggen als je de baan bekijkt en je vinger erop legt dan voel je een kommetje van binnen naar buiten.

Ik ga ervan uit dat deze 'scheve' slijtage komt door een niet al te beste kwaliteit van de schijfrem.

Het punt is nu dat ik mijn achterwiel niet of nauwlijks nog kan blokkeren met een setje nieuwe gesinterde achterremblokjes. Dus de remkwaliteit gaan ook achteruit (al zal hij wellicht wel beter remmen als de remblokjes zijn ingesleten, maar ze zullen hierdoor óók weer sneller op zijn)

De schijf is dus nog wel recht en trilt niet bij het remmen.
Als ik de schijf vergelijk met de voorschijf dan voelt deze recht en juist afgesleten aan, niet zoals de achterschijf dus.

Hierbij mijn ervaringen van deze schijf.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Shifty,
het gebrek aan remkracht komt volgens mij niet door de kwaliteit van je remschijf, maar door de povere kwaliteit van de originele remleidingen. Die zetten te veel uit bij het remmen en dat resulteert in verminderde remkracht. Gewoon vervangen door stalen remleidingen en het probleem is opgelost.
Mijn originele remschijven slijten trouwens op dezelfde manier als jouw imitatie-schijven.
Keep on smiling!
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

slecht remmen met nieuwe remlokken op een hol gesleten schijf is normaal[ die van mij orgineel maar ook hol ] moeten eerst in remmen en daarna in slijten
staal remt inderdaad een stuk beeter, laatst een voor geplaats en heb er een voor achter liggen ga deze een deze dagen monteren.
schijnt alleen dat het moeilijk[er] is om de a-rem te ontluchten..
iemand nog tips??

maak hem beter
zappa
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Hey,

Oscar de vorige eigenaar had gelukkig al stalen leidingen gemonteerd.
Ik had wel eens iets gehoord over inremmen maar hier eigenlijk nooit gedetaileerde informatie over gehoord. Iemand tips?

Jammer dat originele schijfremmen ook hol slijten, vreemd eigenlijk waarom mijn voorschijfrem (welke volgens mij nog origineel is) wel veel platter is afgesleten?

Ontluchten van de achterem schijnt inderdaad moeilijker te zijn omdat de slang niet recht naar boven loopt waardoor de lucht minder makkelijk naar boven loopt.

Wat een goede manier schijnt te zijn is een grote spuit aan te sluiten op je ontluchtings ventiel en vanaf onderaf je remvloeistof in je achterremsysteem te spuiten, zo druk je vanzelf de lucht naar boven.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

rem blokken is zachtjes in remmen, daarna steeds harder, wel rem laten koelen tussen door..
rem ontluchten van andere kant ook al eens tegen gekomen, gaan we binnen kort proberen..
holle schijf komt denk ik door dat je meer kracht zet met je voet, terwijl de vertraging van de a-rem minder is dan voor[gewicht gaat naar voren+
dat je de a-rem in het zand gebruikt in plaats van voor
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Nou de immitatie schijfrem is alweer voorbij het service limit versleten.

Hoe lang doen jullie met een achter-schijf-rem?

Wat zal ik doen? met deze rijden tot de winter en daarna vervangen?
Origineel hoort de schijfrem op 6.2mm te zitten, de service limit is bij 5.5mm en die van mij zit in het midden van de rembaan waar die het dunst is op 5mm.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

oeps, m'n orginele is nog wel duner.. gok het er maar op..
ga er maar van uit dat er een veiligheidsmarge op zit ..
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Oscar was zo vriendelijk geweest om alle oude onderdelen er ook bij te doen.

Ik heb dus even de de oude originele schijfrem bekeken, deze was toch echt een stuk mooier, egaler en beter afgesleten dan mijn huidige.

Als je kijkt naar mijn huidige immitatie schijfrem dan zitten de gaatjes niet even gelijk en evenwijdig erin. In het midden zitten grote gaten en aan de binnenkant zitten wat kleine. Aan de buitenkant van de baan zit echter weer helemaal niets. Het lijkt erop dat hij bij de gaten harder is gesleten dan weer kleinere of geen gaten zitten. Dus dat is mischien iets om op te letten bij het zoeken van een nieuwe schijf.

Afbeelding
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Het nadeel van de ongelijke gaten in de schijf is dus dat de schijf bol over de baan afslijt.

Het gevolg is dat je remblokjes ook bol afslijten en uitendelijk is je remblokje op één stuk op terwijl er op het andere nog zo'n 2mm op zit.

Een ander nadeel is dat wanneer je nieuwe remblokjes installeert het remvermogen eerst afneemt omdat het contactoppervlak veel kleiner is totdat deze helemaal is ingesleten. (dit zal bij normale remblokjes ook een beetje voorkomen maar lang niet in deze mate.)
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Plaats reactie