Op motorforum.nl aangetroffen:
Ik ben gisteren in oirschot op de mountainbikeroute wezen fietsen.
Ik zag dat er op meerdere plaatsen politie in de struiken lagen die een touw over de grond hadden liggen om dit op het moment dat er een motorrijder aankomt strak te trekken. ook haden ze op de mountainbikeroute om de bocht een touw gespannen. Gelukkig zag ik dit net op tijd want anders was ik er met mijn nek in gereden. Hieruit blijkt maar weer dat je bij de politie erg weinig verstand hoeft te heben, een normaal mens bedenkt zoiets toch niet Blijkbaar is een bon uitschrijven voor de politie veel belangrijker dan een mensenleven. Ik zag dat ze ook een paar rijders hadden aangehouden.
Ik vraag me af of ik hier ergens een klacht over kan indienen.
k heb zojuist mijn excollega gesproken die ze daar hebben aangehouden.
Hij zei dat hij dat hij rustig door hetzandpad naar huis reed (nog geen 100meter bij hem thuis vandaan) en opeens sprongen ze met wel 15 man op zijn motor af.
Hij kreeg een bekeuring voor zijn ketekenplaat die een beetje geknikt was en omdat hij geen spiegels had en ook omdat hij daar niet mocht rijden. Toen hij weer wegreed dacht nhij, ik zal toch eens gaan vragen hoedat ik dan mag rijden om in ons weiland te komen. Meteen werd hij weer besprongen door diezelfde 15 agenten. Ook zag hij dat een van hen heel zijn hand kapot had (waarschijnlijk toch door dat touw.
Ad Ketelaars weet wellicht welk bos dat dit is en waarom ze daar controleren. Wij rijden elke september daar met de Tenere-club wat roadbookritjes, maar dat zou toch al een gevaarlijke bezigheid kunnen worden?
Take care,
Noppy
Politiecontrole in Oirschot?
Moderator: ghulst
Was dit vorige week zaterdag ?
Wij hebben zondagsmorgens wel sporen gezien waar die touwen ingegraven waren geweest , dus ik weet waarschijnlijk wel over welk zandpad het gaat
We zijn ook nog eens terug gereden naar de ingang van dat pad en er stond nergens geen bord dat je daar niet mocht rijden
Wij hebben zondagsmorgens wel sporen gezien waar die touwen ingegraven waren geweest , dus ik weet waarschijnlijk wel over welk zandpad het gaat

We zijn ook nog eens terug gereden naar de ingang van dat pad en er stond nergens geen bord dat je daar niet mocht rijden

Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
-
- Site Admin
- Contacteer:
Als de politie je in gevaar brengt of anders onredelijk behandelt, zou ik zeker een klacht indienen.
www.ombudsman.nl
In Duitsland is een paar jaar geleden een motorrijder verongelukt door een touwtje over de weg.
www.ombudsman.nl
In Duitsland is een paar jaar geleden een motorrijder verongelukt door een touwtje over de weg.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
door de politieIn Duitsland is een paar jaar geleden een motorrijder verongelukt door een touwtje over de weg.

-
- Contacteer:
Het zou kunnen dat je op door mij uitgezette stukken gereden hebt . Mijn routes zijn uitgezet over openbare wegen. Zeker voor de Tenereclub, omdat de routes voor de Tenereclub in de regel meer over doorgaande routes gaan. In de andere routes zit meer kruip-door-sluip-door werk.Maar ik bel Adje wel even voor meer informatie. Dan kun je beter in de Lozere rijden (waar ik net van terug kom), kilometers single tracks in de bergen, zonder touwen en politie.................. 

Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Kan ik uit eerste hand kontroleren of dat waar is....Over 3 uurtjes vertrekken we daar naar toeAd Ketelaars schreef:Dan kun je beter in de Lozere rijden (waar ik net van terug kom), kilometers single tracks in de bergen, zonder touwen en politie..................
-
- Contacteer:
Als de politie dit soort dingen gaat doen dan ga ik weer denken wat hebben we van de woII geleerd, vlammenwerpers
Jammer dat ze mensen inzetten voor zulke nutteloze doelen

Jammer dat ze mensen inzetten voor zulke nutteloze doelen

http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
ai, heeze,mierlo,geldrop ben ik ook regelmatig op doorreis......adde schreef:waar ergens in oirschot is dit dan?
kom daar ook geregeld langs gereden
heb gehoord dat ze bij heeze de laatste tijd ook weer an het controleren zijn
zelfde verhaal in mierlo en geldrop
Ik vraag me af hoe hoog die touwen gingen komen als ze aangetrokken worden ??
Alleen om de extra gevaarszetting te weten, hoe dan ook is dit niet "proportioneel".
Het geweld dat politie mag inzetten mag harder zijn naarmate het doel hoger ligt en het geweld dat door de tegenpartij gebruikt is ook hoger zou liggen. Een touw over de weg spannen bij een wegrijdende gewapende bankovervaller zou een prima gepast middel kunnen zijn.
Voor het rijden op een bospad waar dat eventueel niet zou mogen is dit natuurlijk buiten alle proportie's.
Klacht indienen kan bij elk politieburo, gewoon mondeling en dan vragen om een terugkoppeling van wat ermee gedaan is.
Of schriftelijk bij een leidinggevende van die betreffende werkomgeving, je zet dan wel heel wat in werk, met eventueel een officiele berisping voor die agent icl aantekening in zijn persoonlijk dossier.
Ombudsman is in nog te vroeg, die zal pas in actie willen komen als je al de interne klachtenprocedure hebt doorlopen en er dan nog steeds niet uitkomt met de betreffende overheidsinstantie. Pas als echt alles lijnrecht tegenover elkaar blijft staan kan de ombudsman zich er nog eens mee gaan bemoeien.
Alleen om de extra gevaarszetting te weten, hoe dan ook is dit niet "proportioneel".
Het geweld dat politie mag inzetten mag harder zijn naarmate het doel hoger ligt en het geweld dat door de tegenpartij gebruikt is ook hoger zou liggen. Een touw over de weg spannen bij een wegrijdende gewapende bankovervaller zou een prima gepast middel kunnen zijn.
Voor het rijden op een bospad waar dat eventueel niet zou mogen is dit natuurlijk buiten alle proportie's.
Klacht indienen kan bij elk politieburo, gewoon mondeling en dan vragen om een terugkoppeling van wat ermee gedaan is.
Of schriftelijk bij een leidinggevende van die betreffende werkomgeving, je zet dan wel heel wat in werk, met eventueel een officiele berisping voor die agent icl aantekening in zijn persoonlijk dossier.
Ombudsman is in nog te vroeg, die zal pas in actie willen komen als je al de interne klachtenprocedure hebt doorlopen en er dan nog steeds niet uitkomt met de betreffende overheidsinstantie. Pas als echt alles lijnrecht tegenover elkaar blijft staan kan de ombudsman zich er nog eens mee gaan bemoeien.
Onder ashoogte heeft geen nut.
Bovenashoogte is al levensgevaarlijk; Mocht hij net het spatbord missen dan zou hij bij mij op mijn Acerbis koplamp komen en die is naar boventoe engiszins rond (met zo'n beschermkapje tegen steenslag).
Daarna komt mijn borst, maar die zal door de borstprotector niet dubbelklappen. Daarna is automatisch mijn tere nekje aan de beurt en die is onbeschermd.
Touw blijft ook mooi hangen onder mijn helm.
Als ze nu een vangnet zouden gebruiken, dan zou ik hun 'opsporingsmethode' nog kunnen billijken.
Maar ja, laten we eerst eens bewijzen verzamelen, alvorens we de soep gaan opdienen, laat staan eten.
Is er iemand bereid, om met een aantal mensen, zonder motor, ATB bijv. met camera's op die lokatie te gaan posten? We zetten die flikken dan gewoon op de foto. Mochten er dan discussies komen over dat ons fotograferen van boobytrappende dienders onwettig is, dan wil ik de discussie met hen wel aangaan.
Vervolgens stappen we met het vergaarde beeldmateriaal (video?) eventueel naar de schrijvende pers om het geheel wat landelijk 'uit te vergroten'. Peter R. de Vries zou smullen van deze onwettelijke opsporingsmethodes.
Noppy
Bovenashoogte is al levensgevaarlijk; Mocht hij net het spatbord missen dan zou hij bij mij op mijn Acerbis koplamp komen en die is naar boventoe engiszins rond (met zo'n beschermkapje tegen steenslag).
Daarna komt mijn borst, maar die zal door de borstprotector niet dubbelklappen. Daarna is automatisch mijn tere nekje aan de beurt en die is onbeschermd.
Touw blijft ook mooi hangen onder mijn helm.
Als ze nu een vangnet zouden gebruiken, dan zou ik hun 'opsporingsmethode' nog kunnen billijken.
Maar ja, laten we eerst eens bewijzen verzamelen, alvorens we de soep gaan opdienen, laat staan eten.
Is er iemand bereid, om met een aantal mensen, zonder motor, ATB bijv. met camera's op die lokatie te gaan posten? We zetten die flikken dan gewoon op de foto. Mochten er dan discussies komen over dat ons fotograferen van boobytrappende dienders onwettig is, dan wil ik de discussie met hen wel aangaan.
Vervolgens stappen we met het vergaarde beeldmateriaal (video?) eventueel naar de schrijvende pers om het geheel wat landelijk 'uit te vergroten'. Peter R. de Vries zou smullen van deze onwettelijke opsporingsmethodes.
Noppy

ik ben er niet bijgeweest tijdens het voorval in Oirschot maar mij lijkt me (ik praat de actie niet goed hoor!) dat de politie touwen heeft gebruikt als vangfuik (dus ruim van tevoren met bombarie de touwen omhoog voor de voorste rijders en meteen na de laatste rijders achter en zijwaards de touwen omhoog) zodat een soort kooi wordt gemaakt. Wanneer er bewust struikeldraden worden gebruikt dan @%$#*&^....................
kan ik me ook niet voorstellenWanneer er bewust struikeldraden worden gebruikt dan @%$#*&^...................
Hoe komt een diender dan aan ontvelde handen die lijken op brandsporen van een touw?
Misschien had hij wel de opdracht van zijn meerderen om los te laten indien ze poogden te ontsnappen, maar ik geloof daar niet in.
Ik denk toch eerder aan een illegale opsporingsmethode...
Noppy
Misschien had hij wel de opdracht van zijn meerderen om los te laten indien ze poogden te ontsnappen, maar ik geloof daar niet in.
Ik denk toch eerder aan een illegale opsporingsmethode...
Noppy

-
- Contacteer:
Bij een clublid (Taludrijders) werd onlangs een KTM in beslag genomen. Ik ga het voorval niet helemaal omschrijven, maar nadat ik hem enkele goede tips gegeven had, heeft hij vorige week twee officiele excuusbrieven van de politie gehad, motor is niet meer verbeurd verklaard en de betreffende "pakkeman" moet binnenkort op gedragscursus
Dus je hoeft niet altijd te wannhopen.............Als ze met touw werken, dan hangen daar duidelijke linten aan. Zodat de rijder tijdig kan zien dat hij moet stoppen. Blaren op de handen van een diender worden dus veroorzaakt doordat betreffende rijder probeert alsnog te ontkomen.

-
- Contacteer:
Elk geval staat op zichzelf. Maar als je je achter een "artikel 461" WvStrafrecht bevindt, dan wordt het lastiger. Maar ook daar zijn nog mazen te vinden.
Wat moet je dan zeggen zodra je op 'verboden terrein' bevindt?
Dat je er aan twijfelt of dit bordje wel aangemeld is bij de plaatselijke gemeente?
Hoeveel jaar heeft u dit bordje al? Bij 'herindeling' van de gemeente dat ze het opnieuw hadden moeten aanmelden?
Noppy
Dat je er aan twijfelt of dit bordje wel aangemeld is bij de plaatselijke gemeente?
Hoeveel jaar heeft u dit bordje al? Bij 'herindeling' van de gemeente dat ze het opnieuw hadden moeten aanmelden?
Noppy

-
- Contacteer:
Je moet aangehouden worden, achter bijv. zo'n groen bordje van Staatsbosbeheer. Dus bekeuren op kenteken kan niet. Dat is ook de reden dat er verwoede pogingen worden gedaan om je stil te zetten. Ik houd ook scherp in de gaten of er nieuwe bordjes bijkomen in mijn (wijde) omgeving. Als deze op een twijfelachtige plaats staan, check ik altijd even af bij de betreffende gemeente, of dit pad wel uit de wegenverkeerslegger ontrokken is. Dikwijls komt er geen reactie terug en weet je dus genoeg.
ik ben zelf bij de belgische wegpolitie, maar dit verhaal (zelf al zouden ze er FLUO lappen aanhangen vind ik persoonlijk volledig onverantwoord!!
Stel, je hebt een endurist die zijn motor niet is verzekerd (al even onverantwoord!!) en die rijdt door wanneer het touw is opgespannen (hoopt dat het touw het begeeft).... Touw begeeft niet en de bestuurder wordt zwaargekwetst door de impact..... Ga dat maar eens uitleggen!!!
Welke clowns zijn dat daar zeg??????
Stel, je hebt een endurist die zijn motor niet is verzekerd (al even onverantwoord!!) en die rijdt door wanneer het touw is opgespannen (hoopt dat het touw het begeeft).... Touw begeeft niet en de bestuurder wordt zwaargekwetst door de impact..... Ga dat maar eens uitleggen!!!

Welke clowns zijn dat daar zeg??????