Help ik zit met een probleem.
Ik heb een tijdje met een 125cc takt gereden,dit ging wel goed.
Maar ik heb het gevoel dat ik te zwaar ben voor de motor,ik weeg 90kg.
Wat is nu de beste keus???
Aanschaf 250cc 2takt??
Aanschaf 250cc 2takt???
Wat zou de beste optie zijn,ben gewoon een hobby rijder.
Heeft iemand wat ideen of ervaringen evt met welke merk motor en bouwjaar???
ik hoop dat iemnad wat info heeft
Advies gevraagt ivm aanschaf crossmotor
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Nou Marco, omdat je er om smeekt dan maar.
Ik zou ook voor een 250 cc 2T kiezen. Dat heb ik zelf ook gedaan.
En hoewel ik helemaal geen Honda fan ben denk ik dat een Honda CR 250 van na '91 een hele goede keus is. Ga maar 's kijken op wat cross banen en enduro ritjes. Oude motoren zijn vrijwel altijd Honda's. Hiermee is overigens niets gezegd over de kwaliteit van andere merken maar er is wel mee aangetoond dat die van Honda nog goed is. Ik heb overigens grote problemen gehad met mijn CR250 '94, maar nu dat allemaal is opgelost heb ik een perfect motortje dat nog jaren mee kan.
Verder zijn de Honda's uit die tijd ook nu nog steeds competatief. Vermogen en handelbaarheid staan ook naar huidige maatstaven op een hoog niveau.
Succes en groeten,
Fr@venture
Ik zou ook voor een 250 cc 2T kiezen. Dat heb ik zelf ook gedaan.
En hoewel ik helemaal geen Honda fan ben denk ik dat een Honda CR 250 van na '91 een hele goede keus is. Ga maar 's kijken op wat cross banen en enduro ritjes. Oude motoren zijn vrijwel altijd Honda's. Hiermee is overigens niets gezegd over de kwaliteit van andere merken maar er is wel mee aangetoond dat die van Honda nog goed is. Ik heb overigens grote problemen gehad met mijn CR250 '94, maar nu dat allemaal is opgelost heb ik een perfect motortje dat nog jaren mee kan.
Verder zijn de Honda's uit die tijd ook nu nog steeds competatief. Vermogen en handelbaarheid staan ook naar huidige maatstaven op een hoog niveau.
Succes en groeten,
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Wat ga je er mee doen??
Crossen /Enduro / Off Road / wedstrijd??
Wedstijden zijn meestal gebonden aan een bepaalde cyl. inhoud.
Recreatief , dat een 300 2T (KTM) , lees de vele positieve reacties elders op dit forum.
Deze nl heeft een soort 4T karakter.
Als de 125er vermogenscurve beviel, dan moet je bij een 250 blijven.
Als je naar een 4T gaat zal vooral het gewicht in het begin tegenvallen.
250 4T moet je qua vermogen met een 125 vergelijken (al is vergelijken niet echt mogelijk). Ik bedoel ,daar schiet je niet veel mee op als je wat meer vermogen wil hebben.
Veul Suc6
Crossen /Enduro / Off Road / wedstrijd??
Wedstijden zijn meestal gebonden aan een bepaalde cyl. inhoud.
Recreatief , dat een 300 2T (KTM) , lees de vele positieve reacties elders op dit forum.
Deze nl heeft een soort 4T karakter.
Als de 125er vermogenscurve beviel, dan moet je bij een 250 blijven.
Als je naar een 4T gaat zal vooral het gewicht in het begin tegenvallen.
250 4T moet je qua vermogen met een 125 vergelijken (al is vergelijken niet echt mogelijk). Ik bedoel ,daar schiet je niet veel mee op als je wat meer vermogen wil hebben.
Veul Suc6
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
ik ga er alleen mee crossen op de baan,geen wedstrijden is puur hobby.
de 125 bevalt wel maar dat veel toeren draaien en iedere keer de koppeling erbij pakken vind ik niks.
dus ik denk dat een 250 2t de beste keus is.
kan ook nog naar een 450 4t gaan, maar is een stuk minder handelbaar en meer koppel dan een 250 2t.
is gewoon een moeilijke keuze
de 125 bevalt wel maar dat veel toeren draaien en iedere keer de koppeling erbij pakken vind ik niks.
dus ik denk dat een 250 2t de beste keus is.
kan ook nog naar een 450 4t gaan, maar is een stuk minder handelbaar en meer koppel dan een 250 2t.
is gewoon een moeilijke keuze
Probeer anders ergens een proefrit te maken op de baan, op de motor van een crosscollega o.i.d.marco w schreef:ik ga er alleen mee crossen op de baan,geen wedstrijden is puur hobby.
de 125 bevalt wel maar dat veel toeren draaien en iedere keer de koppeling erbij pakken vind ik niks.
dus ik denk dat een 250 2t de beste keus is.
kan ook nog naar een 450 4t gaan, maar is een stuk minder handelbaar en meer koppel dan een 250 2t.
is gewoon een moeilijke keuze
Maar ik zou gewoon voor de 250 2takt gaan. Ook als je kijkt naar onderhoudskosten e.d.
Je kunt voor ruim 1000 euro al een goede 250 c.c. Honda CR250 van 1993 kopen.
Is gewoon een hele goede motor met veel power en goede stuur eigenschappen. Modellen 97 en 98 zijn af te raden omdat ze veel minder sturen en nog jonger heeft ook weer een ander prijskaartje.
Ik weeg zelf ook ruim 90 kg. en een 250 lukt dan gewoon goed.
Een 250 c.c. viertakt heeft inderdaad ongeveer net zoveel vermogen als een 125 2t, maar is in de aanschaf een stuk duurder, omdat ze alleen heel jong verkrijgbaar zijn en je moet ook wel iets meer verstand hebben van de techniek i.v.m. kleppen, distributie e.d.
Is gewoon een hele goede motor met veel power en goede stuur eigenschappen. Modellen 97 en 98 zijn af te raden omdat ze veel minder sturen en nog jonger heeft ook weer een ander prijskaartje.
Ik weeg zelf ook ruim 90 kg. en een 250 lukt dan gewoon goed.
Een 250 c.c. viertakt heeft inderdaad ongeveer net zoveel vermogen als een 125 2t, maar is in de aanschaf een stuk duurder, omdat ze alleen heel jong verkrijgbaar zijn en je moet ook wel iets meer verstand hebben van de techniek i.v.m. kleppen, distributie e.d.
kijk daar heb ik wat aan.
ik heb dus mijn 125 al verkocht,deze was van 2002
ik wil dus rond dat bouwjaar blijven of jonger,maar wil graag voor een honda gaan dan.
de prijzen van een honda liggen wel wat hoger als bv een kawa,maarja dan heb je ook wat.
dus ik denk dat de 250 2t de beste keus is ja,zoals er veel zeggen.
ik heb dus mijn 125 al verkocht,deze was van 2002
ik wil dus rond dat bouwjaar blijven of jonger,maar wil graag voor een honda gaan dan.
de prijzen van een honda liggen wel wat hoger als bv een kawa,maarja dan heb je ook wat.
dus ik denk dat de 250 2t de beste keus is ja,zoals er veel zeggen.
Ik zie niet in waarom een honda van 2002 kwalitatief beter zou zijn dan een kawasaki (die dan nog een stuk goedkoper is) of een yamaha. Die drie merken maken allen zeer goede 250 2T motoren. De honda bestrijkt een groter marktaandeel en kan hierdoor langer zijn tweedehandswaarde behouden. Maar als klant is dat uiteraard een nadeel. Ik zou uitkijken naar een kawasaki. En zeker niet ouder dan drie jaar. Anders veel te veel kans op ellende.
"He is the One" The Matrix