wanneer gaat 2T eronderdoor?

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gast

Is het stom om me af te vragen of 2T binnen enkele jaren volledig zou kunnen verdwijnen/bezwijken onder de druk van de 4Takters?? Wegens commercieel niet interessant genoeg?? Of blijven ze de 2T nog jaren ontwikkelen????
JBassie
Contacteer:

hornet911 schreef:Is het stom om me af te vragen of 2T binnen enkele jaren volledig zou kunnen verdwijnen/bezwijken onder de druk van de 4Takters?? Wegens commercieel niet interessant genoeg?? Of blijven ze de 2T nog jaren ontwikkelen????
Er is wel een 4 takt invasie geweest heb ik het idee gehad dit jaar. Maar zoals je ook op dit forum hebt kunnen lezen zijn er zat rijders die maar al te graag weer een 2takt (blijven) rijden. 4takt is niet zo goedkoop gebleken.
(maar de 250 2takten zijn wel wat minder populair aan het worden, heb ik het idee :cry: )
STTEVE
Contacteer:

Volgens mij heeft het vooral te maken met milieu-eisen. De uitstoot van schijnt vervuilender te zijn dan die van 4-takten. Bovendien heeft de Amerikaanse markt met zijn strenge milieu-eisen, vooral in Californie, waar weer veel crossers worden verkocht) een hoop te vertellen. Daarom zijn destijds 4-takt crossers ontwikkeld, niet omdat t moet, maar omdat straks geen markt meer is voor 2-takten...
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Gast

Heb gezien dat de mengverhouding van 2T in amerika anders is (bij KTM's dan toch), hoe kan dit?? De milieu eisen waren in amerika toch niet zo strikt dacht ik?? Uit deze gegevens blijkt dat ze in amerika toch wat "vervuilender" mogen draaien........En 1/60? Toch zéééér scherp, niet?

Engine

Lubrication mixture oil lubrication 1:60
Transmission lubrication 0.7 l Motorex Top Speed 15W50

USA
Lubrication mixture oil lubrication 1:32
Ignition Kokusan digital 2K-2
TTT

die milieu eisen in de USA zijn een beeeeeetje hypocriet....

Ze rijden bij voorkeur in een pickup van 2000kg met een 5.7L motor maar dat moet dan wel aan de milieu eisen voldoen :roll:
En dat kost daar dan nog in verhouding niks ook.
smurf.
Plaats reactie