Het moet me ff van het hart...

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Noppy

Vandaag kon ik helaas niet bij de Enclaverit zijn...

...maar geen spijt; ik heb zo waanzinnig lekker gereden in het Utrechtse, waanzinnig lekker weer, alles ging goed.

Lekker weer wat boomstammetjes geoefend en nu mijn voorkantje wat lichter is, maakt hij makkelijk een wheelie (heb ook een nieuwe achterband).

In 't zand ging 't lekker, in de modder ging 't vet. Topdaggie :!: :!:

Dát wou ik ff kwijt :lol:
:toost:
huskie

fijn te horen Noppy, dat je een lekkere dag had.
Ik ben gisteren laatste geworden van de clubtrial. :cry:
Maar heb minder punten dan m'n eerste clubtrial, dus het gaat ook met mij de goede kant op.
Over een jaar of 5 kan ik om de prijzen mee gaan doen :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Joop

huskie schreef:Over een jaar of 5 kan ik om de prijzen mee gaan doen :lol:
Huskie ben je dan nog niet te oud :D
speedphreax

Noppy schreef: ...maar geen spijt; ik heb zo waanzinnig lekker gereden in het Utrechtse, waanzinnig lekker weer, alles ging goed.
Ik heb ook in de provincie Utrecht rondgereden en het erg naar mijn zin gehad. Eerst langs het spoor tussen Maarn en Driebergen Zeist een leuke route met veel hoogteverschil en daarna ook nog bij het treinknooppuntje tussen de lijnen Utrecht-Arnhem en Utrecht-Rhenen wezen rijden over het traject waar vroeger de zogenaamde Pon lijn lag tussen Amersfoort en Kesteren. Daar kun je helemaal tot aan Leusden komen.

En weer geen boete :D
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Noppy

Ik hoorde al van Jan;-) dat jij flink wat ervaring hebt in onze provincie. Ik woon zelf in Nieuwegein en heb daar diverse vermakelijke ritjes uitgezet.

Ben ook al eens op basis van Mapsource en de ANWB-stafkaarten de Utrechtse heuvelrug ingereden. Ondanks alle verhalen, kon ik daar toch nog prima rijden!

Ik zou graag eens wat stukjes met jou meerijden en indien het mag ook opnemen op GPS :roll:

Groetjes,

Noppy
Hein van Buuren

huskie schreef:Maar heb minder punten dan m'n eerste clubtrial, dus het gaat ook met mij de goede kant op.
Over een jaar of 5 kan ik om de prijzen mee gaan doen :lol:
Doorgaan Huskie, je hebt er de aanleg en feeling voor (heb het gisteren zelf kunnen aanschouwen).
Nog een beetje de fijne kneepjes te pakken krijgen en je zit eerder in de top 3 dan je denkt :wink:
speedphreax

Noppy schreef:Ik zou graag eens wat stukjes met jou meerijden en indien het mag ook opnemen op GPS :roll:
Dat kan wel een keer. De routes die ik nu ken zijn nog wel een beetje losse stukjes dus vaak kom je twee keer over een stuk. Op zich niet zo erg maar het zou leuker zijn als het een rondje was. We blijven zoeken... Ik rij ook pas sinds januari rond dus ik vind nog vaak nieuwe weggetjes.

A.s. weekend komt een vriend van me waarschijnlijk ook rijden dus dan kan je wel mee. Nog even kijken wat het weer doet etc. Het kan ook nog zijn dat we naar het havengebied gaan.
Noppy

Gaan jullie daar rijdend op twee wielen naar toe of met zes wielen (4 van het koekblik en 2 van de aanhanger)?

Mijn aanhanger heb ik vorige week helaas gesloopt en nog niet gerepareerd. In de bocht zag ik ineens mijn motor langs komen. Hagelnieuwe Ufo handkappen tot op het been weggesleten. Verder gelukkig geen schade. Dissel volledig vernieuwd, was ook al heel erg oud.

Rijdend is ook goed, maar dan misschien lekker binnendoor?

Gaan jullie op de zaterdag of op de zondag?

Noppy
huskie

In de bocht zag ik ineens mijn motor langs komen.
:shock:
Je ziet soms aanhanger langskomen :wink: , daar lusten de honden geen brood van. Dat ze daar een trouwe tweewielers op durfen vervoeren: barbaars :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
speedphreax

Noppy schreef:Gaan jullie daar rijdend op twee wielen naar toe of met zes wielen (4 van het koekblik en 2 van de aanhanger)?

Mijn aanhanger heb ik vorige week helaas gesloopt en nog niet gerepareerd. In de bocht zag ik ineens mijn motor langs komen. Hagelnieuwe Ufo handkappen tot op het been weggesleten. Verder gelukkig geen schade. Dissel volledig vernieuwd, was ook al heel erg oud.

Rijdend is ook goed, maar dan misschien lekker binnendoor?

Gaan jullie op de zaterdag of op de zondag?

Noppy
Ik denk dat we zondag gaan. Vrijdag ben ik ook vrij maar dan wilde ik eigenlijk al APK-en voor de auto. Als we bij mij in de buurt gaan rijden, dan vertrek ik altijd gewoon met de motor van huis.
Zot
Contacteer:

Dat stukje tussen snelweg en spoor bij Bunnik loopt dood met de Adventure. Binnenkort eens met de CR250 proberen een spoortje te maken.
Afbeelding
TTT

die zandbak met plas bij Maarn aan de zuidkant van de snelweg.... daar ging ik vroeger wel eens mountainbiken.
Daar zou je heel leuk kunnen rijden. Al eens gedaan?
smurf.
Noppy

Helaas Toine,

Het stukje dat Zot bedoelde ligt ten noorden van de snelweg, maar idd, vanaf de snelweg ziet dat plasje er heerlijk uit.

Waar zou je er in kunnen? Was er daar niet iets met drijfzand of was het een zwemverbod :?: :lol:

Noppy
speedphreax

Noppy schreef:Helaas Toine,

Het stukje dat Zot bedoelde ligt ten noorden van de snelweg, maar idd, vanaf de snelweg ziet dat plasje er heerlijk uit.

Waar zou je er in kunnen? Was er daar niet iets met drijfzand of was het een zwemverbod :?: :lol:

Noppy
Je kunt inderdaad ook bij dat meertje komen. Ik zal eens aan een vriend van me vragen die daar eens met zijn mountainbike is beland. Ik weet alleen al wel dat het behoorlijk omheind is en dat er een hoop recreanten lopen.
huskie

Ja je kunt erbij komen :D dat lukte mij tenminste tig jaar geleden. En er is maar een in- uitgang. De hellingen ernaast zijn best wel steil :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy

Ik heb de weg ten noorden van het spoor en de A12 getest. Hij is er nog steeds, maar is afgesloten met een balk. De sufferds zijn het bord "verboden in te rijden" vergeten, óf dit is een weg die van Pro-rail is.

Enfin, deze weg ben ik aan de Oostzijde binnengereden en 2km later kom je bij Bornia uit, dat zijn wat huizen met wat grindwegen.

Leuk om te doen, maar pas op voor de laaghangende takken.

Toen ten zuiden van de A12 geweest, bij het meertje. Vanaf het fietspad kan je oversteken naar de vangrail van de A12, daar langs wat boompjes gereden naar het oosten. Dan steil omlaag naar een soort open plek.

Hier wás duidelijk de ingang. Het was een viaduct onder de A12 door, vermoedelijk voor het zware verkeer. Dit viaduct is volgestort met boomstronken. De weg die ik moest hebben was vol met omgekapte bomen van 40 cm in doorsnede, met de takken er nog aan. Ideaal voor een trialmotor Husky!

Het gebied zelf is zelfs met de trialmotor helaas onbereikbaar gemaakt; een aarden wal, met daarachter een hek van roestig betonijzer met punten, daarvoor opgestapelde boomwortels tot 2.50 m hoog.

Ze hebben hun best gedaan moet ik zeggen. Het betonijzer zit met één roestige band vast aan een oud betonnen paaltje. Die band zou zomaar eens door kunnen slijten door roest of achterstallig onderhoud. Wie zou het zeggen. Vervolgens rij je zó naar binnen!

Voor wandelaars móet er ergens een andere ingang zijn, aangezien ik gehoord heb dat er toch regelmatig mensen op het terrein wandelen!

Noppy
P.S. De klim terug naar boven luisterde nauw; ik moest eerst de helling ontdoen van dooie takken, aanloop was zeer kort, korte gearing kwam zeer van pas!
TTT

10 jaar geleden wandelde je daar zo naar binnen. Als ik me goed herinner vanaf plattenberg, over de bergweg. Er staan (stonden?) daar nog een paar huizen waar je omheen moet.

Hoe is het eigenlijk met het oefenterrein leusderhei? net als hier op de Oirschotse hei en in Budel. Zo van het mag niet maar er mag zoveel niet :)
smurf.
Plaats reactie