problemen met mijn BIGgie, wie helpt?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gast

BIG BEK schreef:...Hij startte weer perfect, maar halverwege begon hij in te houden en te knallen (duidelijk dat hij nauwelijks ontsteking kreeg). Afgeslagen en weer niet willen starten....
Wat mij ooit genekt hebben waren de zijstandaard beveiliging / neutraal stand beveiliging die soms wel en soms niet het juiste signaal doorgaven aan de ontsteking. Heb je die al eens nagekeken ?

LEO
Gast

BIG BEK schreef:natuurlijk had ik als eerste een wijze tip van jou kunnen verwachten (is volgens mij standaard op dit forum); mijn dank daarvoor.?
En dan ben ik de minst technische van het hele bigforum :?

Stom toevallig 2 technische storingsvragen achter elkaar die ik met mijn bigs ook heb gehad en waar ik de oplossingen op kan noemen die het voor mij toen deden. Meer niet.

Succes met het verder zoeken naar de oplossing.

LEO
BIG88

de cdi maakt massa via jiffy schakelaar en/of de neutraal schakelaar
als beide uitstaan (of doen alsof) dus jiffy naar beneden en motor in versnelling slaat hij af / slaat niet aan bij starten
ik heb de draad naar de jiffy aan massa gelegd na het overlijden van de schakelaar,maar nu is het dus mogelijk weg te rijden met de standaard uit (opletten!!)
Afbeelding
met contact puntjes wordt meestal een deel van de onsteking bedoeld dat tot ongeveer 1983 gebruikt werd , bij de big word dat werk gedaan door een sensor op het vliegwiel (en ja die kan ook stuk maar meestal blijvend en niet soms wel/niet)
Laatst gewijzigd door BIG88 op di mar 22, 2005 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
have BIG fun

D.F.M.T.
BIG88

contactslot kan
ik heb er zeker al 3 big rijders over gehoord
de 1ste was Oene (DR-BIG)die heeft volgens mij alle contactjes aan de onderkant opnieuw gesoldeerd
wie de anderen waren weet ik niet meer
Afbeelding
dit is het start schema
klopt inderdaad denk ik,maar bij mij is de beveiliging kortgesloten dus ik kan het niet proberen
jiffy is trouwen het engelse woord voor zijstandaard maar sneller te typen
je kunt op de foto's klikken voor een grotere versie (clickable thumbnail)
op deze manier houden we een beetje ruimte en snelheid op de site
p.s. ik had een foutje gemaakt bij de foto,je kon hem echt niet klikken :oops:
have BIG fun

D.F.M.T.
BIG88

o.k.
succes en tot april²
lukt vast wel :zwaaien:
have BIG fun

D.F.M.T.
Peter

hallo,

Ik herken de symptomen. Ik zou bijna durven zweren dat het veroorzaakt wordt door het contactslot. IK heb veel problemen gehad met starten/uitvallen etc etc. Nieuw contactslotje gekocht (struik leiden). Alle problemen de wereld uit!!

Succes!!

Peter
Plaats reactie