Geachte BIG brothers,
een beroep op jullie idee/ervaring/know how.
Sinds mijn 3e (en gelukkig laatste) bodemonderzoek (noodlanding ) bij rit 13 mrt jongsleden loopt mijn geliefde biggetje beroerd . Viel stationair uit (makkellijk hoger te stellen), af en toe vreemd krassend geluid waarbij hij acuut weg valt (wellicht vocht in carburateur) en vooral bij loslaten gas heel veel na-ontsteking (blijft ploffen) . Dit laatste deed hij altijd wel iets, de ene keer meer dan de andere, maar na de val extreem veel. Heb BIG nog niet weer geprobeerd, wellicht is het nu beter. Ben toch ook aan klep stellen, olie + -filter en luchtfilter vervangen toe. Hoop dat dan e.e.a. weer goed is (voor rit 02 april ook)! Maar dacht dat mijn BIG brothers misschien ook nog nuttige tips hadden....
Recalcitrante motor na 3e val...
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Deze combinatie herken ik wel en dat bleek na het schoonmaken van de kleppen ( heeeel veel aanslag ) + kleppen stellen + schoon luchtfilter + nieuwe bougies + carbs afstellen verholpen.DR Menno schreef:A Viel stationair uit (makkellijk hoger te stellen) + B
vooral bij loslaten gas heel veel na-ontsteking (blijft ploffen)
Maar dat krassende geluid erbij herken ik niet.
LEO