ik wil een 97er Honda CR250 R kopen,wie heeft er ervaring??

databank van noppenmotoren en aanverwante artikelen.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy, Fr@venture

Plaats reactie
gijssie2
Berichten: 63
Lid geworden op: zo feb 08, 2004 00:14
Locatie: Beverwijk

ik wil een 97er Honda CR250 R kopen,wie heeft er ervaring??

Bericht door gijssie2 »

ik ben van plan een CR250 te kopen,een Endurouitvoering.Heeft iemand ervaring met dit type?? het is het type met het aluminium frame.Waar moet ik op letten??
Alvast bedankt...........
Ow ja,als alternatief een KTM EXC380......Welke kan ik beter kopen? :roll:
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Bericht door adje »

hier heb je misschien wat aan.
Dit is mijn ervaring met het eerste aluminium frame :x

http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... onda+cr250
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
gijssie2
Berichten: 63
Lid geworden op: zo feb 08, 2004 00:14
Locatie: Beverwijk

ik

Bericht door gijssie2 »

Ik hoop op nog wat meer reakties......Ik ben van plan hem alleen maar rekreatief te rijden,dat scheelt misschien?? Of is dan een KTM juist beter?
Niet zo hoopvol dat je geen goede herineringen hebt aan die Honda. Ik heb ooit een Honda CR125R gehad,en daar had ik nooit iets mee.Ik had ook een XR600 en die deed het ook goed,maar die is zo lomp.Mijn Husky bevalt ook goed(als tie loopt tenminste) die is en niet zwaar en power in overvloed.Ik wil eigenlijk een 2-takt als leuk speeltje erbij. :D
visser911
Berichten: 3
Lid geworden op: za mar 04, 2006 01:03
Locatie: BIJ ARNHEM

Bericht door visser911 »

EEN 96´MET STAAL FRAME IS DE BESTE GEMAAKT EN ANDERS ZOU IK VOOR EEN 2001 GAAN
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

Bericht door stimpie »

visser911 schreef:EEN 96´MET STAAL FRAME IS DE BESTE GEMAAKT EN ANDERS ZOU IK VOOR EEN 2001 GAAN
dit topic is al meer dan een jaartje oud. voor een 01 moet je nu ook weer niet gaan. neem dan een 2002 , toen hebben ze een ander (beter) frame gekregen.
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

cr 250 '97

Bericht door Erik V »

Het eerste aluminium model was veel te stijf : je voelt iedere oneffenheid in je stuur, en dat heeft niets met vering te maken. Verder was de motor erg hoogtoerig tov de vorige modellen '92 tem '96. De motor stuurde wel als een scheermes en topvermogen was ook dik in orde.
vleugelmoer
Berichten: 18
Lid geworden op: di mar 23, 2004 17:52
Locatie: Lichtenvoorde GLD (achterhoek)

Bericht door vleugelmoer »

ik heb zelf 2 jaar gereden met een cr250 bouwjaar 2001 : top motor, geen grote problemen mee gehad, 2x per week mee gereden, zowel cross al off the road, in de tijd dat ik de motor had heb 3x een nieuw zuiger er in gedaan en 1x de lagers van het link systeem vervangen voor de rest alleen maar olie en luchtfilter vervangen, als een cr 250 komt kan ik maar 1 tip geven neem de tijd en let er op dat het kenteken orgineel is. controleer het frame nummer met de papier en bekijk het frame goed, maak een testrit voelt dit goed en vertrouwt dan kan het bijna niet mis gaan het blijft immers toch een kwestie van geluk.

ps: indien je een cr250 gaat kopen koop geen'97 eerst jaar aluminium frame en neem er een met een werkende lichtspoel als je deze er later zelf op moet zetten kost het je €600 euro,

succes er mee
Plaats reactie