Bridgestone ED 663 voor MX worden aan de tand gevoeld:
Eindconclusie? Zie filmpje: http://www.motorradmagazin.at/__C1256EF ... _modem.wmv
Noppy
Bandentest MX
Moderator: ghulst
ingewikkelde manier om te zeggen wat je van een band vindt.
Maar euhm: Vollgastauglich... dat wil ik nog wel eens zien als ie achterop de LC8 ligt!
(ps: Michelin Baja = Vollgastauglich, ook met 100ps, Pirelli MT21 ook, hoewel er dan wel veeeel rubber heel snel af gaat)
Maar euhm: Vollgastauglich... dat wil ik nog wel eens zien als ie achterop de LC8 ligt!
(ps: Michelin Baja = Vollgastauglich, ook met 100ps, Pirelli MT21 ook, hoewel er dan wel veeeel rubber heel snel af gaat)
Dr. Bean,
Ik heb vandaag op de website van Michelin zitten koekeloeren naar de Baja en een aantal andere types.
Wat me opvalt is dat een aantal types maar geschikt zijn tot 650 CC, wat jouw LC8 dus duidelijk uitlsuit.
Maar ook dat de slijtvastere banden zoals de Baja en de Desert slecht scoren op 'modder' en die laatste zou ik al helemaal niet willen rijden ivm het slechte grip in bochten bij nat weer.
Zou de Baja enigszins geschikt zijn om als achterband méér kilometers te halen, modder en stenen te vreten én een beejte zand.
Met een Michelin Enduro Competition doen ik nu zo'n 2000 km. Ik ben erg tevreden over Michelin dus ben nieuwsgierig of ik eens de Baja zou kunnen proberen (zonder zware teleurstellingen).
Graag jouw advies!
Noppy
Ik heb vandaag op de website van Michelin zitten koekeloeren naar de Baja en een aantal andere types.
Wat me opvalt is dat een aantal types maar geschikt zijn tot 650 CC, wat jouw LC8 dus duidelijk uitlsuit.
Maar ook dat de slijtvastere banden zoals de Baja en de Desert slecht scoren op 'modder' en die laatste zou ik al helemaal niet willen rijden ivm het slechte grip in bochten bij nat weer.
Zou de Baja enigszins geschikt zijn om als achterband méér kilometers te halen, modder en stenen te vreten én een beejte zand.
Met een Michelin Enduro Competition doen ik nu zo'n 2000 km. Ik ben erg tevreden over Michelin dus ben nieuwsgierig of ik eens de Baja zou kunnen proberen (zonder zware teleurstellingen).
Graag jouw advies!
Noppy
Baja brengt je ongetwijfeld verder als een Enduro III
Ik heb zo'n 2000 km mee gereden op de LC8, waarvan zo'n 400 op de weg rest 0ff road ritjes (met ook weg erbij) en bandje is nog niet op. Had met een Enduro III niet gelukt op de LC8
Ik heb zo'n 2000 km mee gereden op de LC8, waarvan zo'n 400 op de weg rest 0ff road ritjes (met ook weg erbij) en bandje is nog niet op. Had met een Enduro III niet gelukt op de LC8
Erwin,
Hoe is het grip met de Baja op de Nederlandse wegen?
Ik heb voor jullie beiden de béste LC8-band gevonden.
Deze firma adverteert met "bigbore noppen". Hij schijnt wat zwaarder te zijn dan een Michelin Desert, maar véél langer mee te gaan, zowel op woestijnondergrond maar is ook geschikt voor in de modder. Komt in twee types profiel, dus je kunt nog kiezen ook !
http://www.intercotire.com/html/tera-flex.htm
Zou er een Nederlandse importeur van zijn? Of bestellen we ze via eBay?
Noppy
P.S. Dit komt van dezelfde fabrikant; zou ik ook wel onder mijn lease auto willen:
Hoe is het grip met de Baja op de Nederlandse wegen?
Ik heb voor jullie beiden de béste LC8-band gevonden.
Deze firma adverteert met "bigbore noppen". Hij schijnt wat zwaarder te zijn dan een Michelin Desert, maar véél langer mee te gaan, zowel op woestijnondergrond maar is ook geschikt voor in de modder. Komt in twee types profiel, dus je kunt nog kiezen ook !
http://www.intercotire.com/html/tera-flex.htm
Zou er een Nederlandse importeur van zijn? Of bestellen we ze via eBay?
Noppy
P.S. Dit komt van dezelfde fabrikant; zou ik ook wel onder mijn lease auto willen:
Noppy,
ik vond de Baja verrassend goed (voor een noppenband) op nat asfalt. Duidelijk beter dan een MT21. Michelin heeft de nat weer grip echt beter onder controle.
Baja is rond de 70 Euro te koop in duitsland. Baja mag je ook nog 170km/h mee rijden!
Op stenen met de LC8 zal ie wel erg hard slijten. Dan is denk ik eeen MT21 beter, maar superieur is een Desert dan natuurlijk...
En euhm.. leuke link, leuke band, maar ik denk dat ie niet echt dot-approved is, anders zouden die amerikanen dat er zeker bij zeggen!
En gelazer met de verzekering wil ik niet hebben.
ik vond de Baja verrassend goed (voor een noppenband) op nat asfalt. Duidelijk beter dan een MT21. Michelin heeft de nat weer grip echt beter onder controle.
Baja is rond de 70 Euro te koop in duitsland. Baja mag je ook nog 170km/h mee rijden!
Op stenen met de LC8 zal ie wel erg hard slijten. Dan is denk ik eeen MT21 beter, maar superieur is een Desert dan natuurlijk...
En euhm.. leuke link, leuke band, maar ik denk dat ie niet echt dot-approved is, anders zouden die amerikanen dat er zeker bij zeggen!
En gelazer met de verzekering wil ik niet hebben.