Hallo, deze motor is van 2005 en ik heb na het inlopen (en het ongedaan maken van alle restricties) de olie ververst voor half synthetisch 10W40 maar ik wil bij de volgende verversing denk ik maar overgaan op vol synthetisch omdat dit mij beter lijkt voor een hoogtoerige machine met veel vermogen en een kleine olie voorraad.
In het boek geven ze aan: > 5 graden 20W40 is dit goede waarde? Er staan ook allerlei andere waarden in maar geen 5W50
Bij de motorzaak hebben ze 5W50 volsyntheet dit gebruiken ze voor KTM motoren is dit voor mij ook geschikt of kan ik beter wat anders nemen?
En waar kan ik die uitwasbare oliefilters het beste bestellen?
Welke synthetische olie WR450F gebruiken?
Moderator: ghulst
Mij is verteld dat volsyn. onzin is, gewoon minerale olie gebruiken en om de 5 bedrijfsuren compleet verversen.
En jij, gast, kapt er waarschijnlijk frituur-olie inAnonymous schreef:Mij is verteld dat volsyn. onzin is, gewoon minerale olie gebruiken en om de 5 bedrijfsuren compleet verversen.
Zo als reeds zo vaak verteld hier, olie moet voldoen aan JASO MA-norm.
That's all.
Jo VdB
5w50 is wel een dure olie, denk ik.
Vol syntheet is mooi, 10w40 of zoiets dergelijks, maar regelmatig olie verversen is belangrijker dan een 5w of 10w discussie.
Dat Jo over die Jaso indicatie praat is correct, maar ik zou me ook daar niet blind op staren
Hoe je met de motor rijdt is ook een belangrijk gegeven. Lekker de koppeling een middagje laten slippen etc gooi je olie maar weer weg Dan ruikt die olie dwars door het carter heen.
Vol syntheet is mooi, 10w40 of zoiets dergelijks, maar regelmatig olie verversen is belangrijker dan een 5w of 10w discussie.
Dat Jo over die Jaso indicatie praat is correct, maar ik zou me ook daar niet blind op staren
Hoe je met de motor rijdt is ook een belangrijk gegeven. Lekker de koppeling een middagje laten slippen etc gooi je olie maar weer weg Dan ruikt die olie dwars door het carter heen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ok dan gebruik ik de halfsynthetische wel daar staat ook JASO MA op, ik gebruik het in de GSXR1000 ook. Het is durablend van valvoline 10W40 en is heel voordelig.
Een uitwasbaar oliefilter heb ik ook gevonden inmiddels.
Een uitwasbaar oliefilter heb ik ook gevonden inmiddels.
- dennis blue magic
uitwasbare oliefilter : .WR450F schreef:?
En waar kan ik die uitwasbare oliefilters het beste bestellen?
gewoon 10w 40 semi synt. wel van een gekend merk.gebruiken en tss de 500 a 700 km verversen.
olie filter om de 2 oliebeurten vervangen.
Dit filter kun je met wasbenzine schoonmaken en met de compressor
uitblazen hoef je niet steeds een nieuwe te kopen. Dit moet je dan wel elke keer tijdens het verversen doen.
uitblazen hoef je niet steeds een nieuwe te kopen. Dit moet je dan wel elke keer tijdens het verversen doen.
dat kan ik bevestigen.Lekker de koppeling een middagje laten slippen etc gooi je olie maar weer weg Dan ruikt die olie dwars door het carter heen.