ik ben op zoek naar een kilometerteller voor mijn honda xr400,
nu wil ik graag wat advies hebben,
kan ik het beste op zoek gaan naar een origineel setje met kabel naar voorwiel,
of kan ik beter een digitale fietsteller nemen met magneetblokje aan wiel,
hebben jullie daar goede ervaringen mee?
en welk type is dan het beste? en eenvoudigste te bedienen?
en betrouwbaar en waterdicht?
ik ben benieuwd....
alvast bedankt
snelheidsmeter digitaal? of kabel?
Moderator: ghulst
sorry, verkeerde link.
http://www.quadtech.co.uk/index.php?section_id=21402
Hier zijn ze te zien.
Fox-kid
http://www.quadtech.co.uk/index.php?section_id=21402
Hier zijn ze te zien.
Fox-kid
Als KM teller; een gewone Sigma teller met 3 "digits", goedkoop, waterdicht en degelijk.
Alleen zit er geen licht op (wat eigelijk verplicht is).
Ik heb alleen het kabeltje vervangen door recht een telefoonsnoer, dat is veel sterker , zit inmiddels alweer meer dan 10 jaar gemonteerd.
De magneet is een selfmade ,zoals iedereen dat doet met zo'n teller (keuze te over) zit in de schijf of zoals bij mij in de naaf.
Teller zit met een O-ring om de stuurrol bevestigd.
Als je veel op een crossterrein rijdt ,gebruik dan geen mechanische teller met een kabel die zal op den duur breken of met de noppen worden meegetrokken.
Btw, ik vind die tellers op die link wel leuk (mooi) maar voor mij onnodig.
Als ik weet wat mijn "openbare weg snelheid" is en hoever ik nog met mijn tankie benzine kan komen , dan weet ik genoeg.
Alleen zit er geen licht op (wat eigelijk verplicht is).
Ik heb alleen het kabeltje vervangen door recht een telefoonsnoer, dat is veel sterker , zit inmiddels alweer meer dan 10 jaar gemonteerd.
De magneet is een selfmade ,zoals iedereen dat doet met zo'n teller (keuze te over) zit in de schijf of zoals bij mij in de naaf.
Teller zit met een O-ring om de stuurrol bevestigd.
Als je veel op een crossterrein rijdt ,gebruik dan geen mechanische teller met een kabel die zal op den duur breken of met de noppen worden meegetrokken.
Btw, ik vind die tellers op die link wel leuk (mooi) maar voor mij onnodig.
Als ik weet wat mijn "openbare weg snelheid" is en hoever ik nog met mijn tankie benzine kan komen , dan weet ik genoeg.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250