Nou hij doet het eindelijk,de stand van de nokkenas was niet goed,vanwege een verkeerde werkplaatstekening.......
Nu moet ik hem nog afstellen.....Hij start als ik de choke openzet en de stelschroef helemaal ingedraaid is,dan loopt tie heel snel stationair.Als ik de choke uitzet start tie niet,ook niet warm,dus wie kan me vertellen hoe ik hem nu mooi afgesteld krijg?? dat moet geen probleem zijn volgens mij??
Alvast bedankt,
Gijs.
Hij doet het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moderator: ghulst
Ow ja het gaat dus om een Husky TE610 uit 1996.......
Die niet wilde lopen dus..................
Die niet wilde lopen dus..................
gijssie, die stelschroef helemaal ingedraaid? Is dat die bezine stelschroef aan de motor kant van de carburateur?
Zo ja, dan 3 slagen uitdraaien en starten. Als je hem helemaal ingedraaid heb staan komt er geen mengsel de motor in. Vandaar dat je de choke nodig hebt suc6.
Zo ja, dan 3 slagen uitdraaien en starten. Als je hem helemaal ingedraaid heb staan komt er geen mengsel de motor in. Vandaar dat je de choke nodig hebt suc6.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
En dan nu het gleufschroefje 3 slagen los draaien (anderhalve omwenteling) en dan heb je je mengsel in ieder geval op de fabrieks standaard instelling staan. Daarna kun je hem starten en met de stelschroef die je met de hand stelt het stationair toerental terugstellen tot ie normaal loopt, Ik zou overigens niet beginnen met die schroef helemaal ingedraaid. Het is voldoende als hij de gasschuif net iets naar boven duwt.gijssie2 schreef:Er zit een gewoon gleufschroefje en een stelschroef die je met de hand stelt...........Ik heb ze alletwee dichtstaan......
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
de schroef die je met de schroevendraaier moet verzetten die zet je op 1,5 toer open, en draai het handschroefje ook maar een beetje terug los,
3 slagen is veel te veel!!!
stationaire sproeier 65
hoofdsproeier 175 naald in 2e streepje van vanbove te tellen
succes verzekerd
HUSKY TC450 is the best!!!
3 slagen is veel te veel!!!
stationaire sproeier 65
hoofdsproeier 175 naald in 2e streepje van vanbove te tellen
succes verzekerd
HUSKY TC450 is the best!!!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Zei ik dat niet al?husky#4 schreef:de schroef die je met de schroevendraaier moet verzetten die zet je op 1,5 toer open, en draai het handschroefje ook maar een beetje terug los,
3 slagen is veel te veel!!!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
nou..............ik heb het allemaal geprobeerd,maar nu wil die niet meer starten..........Hij heeft al gelopen gelukkig,dus dat geeft hoop.......
Ik word zenuwziek van dat ding..........Iemand nog tips?? voor de zoveelste keer...........
Ik word zenuwziek van dat ding..........Iemand nog tips?? voor de zoveelste keer...........
Een Husky koop je maar éénmaal,nl enkel de 1e keer.....gijssie2 schreef:nou..............ik heb het allemaal geprobeerd,maar nu wil die niet meer starten..........Hij heeft al gelopen gelukkig,dus dat geeft hoop.......
Ik word zenuwziek van dat ding..........Iemand nog tips?? voor de zoveelste keer...........
Een husky 610 is juist heel betrouwbaar ... als ik me niet vergis is alles begonne na dat er aan de moto geprutst is ...
Laat toch iemand aan je moto werken die er iets van kent ...
Dit heeft niks met het merk te maken ...
En eens een husky altijd een husky!!!
P.S.: Gast je mag je bekend maken ... ...
Laat toch iemand aan je moto werken die er iets van kent ...
Dit heeft niks met het merk te maken ...
En eens een husky altijd een husky!!!
P.S.: Gast je mag je bekend maken ... ...
Prima voor mij! Als niemand anders nog een Husky koopt ben ik de enige die op dit heerlijke prachtige zaaaaalige machientje kan rondbollen!!!Anonymous schreef:Een Husky koop je maar éénmaal,nl enkel de 1e keer.....
Helen (nog steeds op een roze wolk - hoewel met dit koude weer de plastiek zo bros is dat er bij mijn "vallingen" geregeld stukken afbreken )
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Er is niet aan "geprutst',we hebben het boek erbij,alleen goede dure onderdelen gekocht en nemen overal de tijd voor.Het enigste probleem is dat diegene die me helpt een 2-takt man is,en geen 4-takten gewend,dus het is logisch dat het dan misschien niet lukt.We zijn er gewoon serieus mee bezig.Ik wel ondertussen een 2takt erbij gekocht,kan ik ik ieder geval rijden.Maar nogmaals als er tips zijn?? ik hou me aanbevolen,want de keren dat ik op de Husky gereden heb,vond ik het een superfiets,en die wil ik ook graag weer hebben............
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik vind dat niet zo logisch hoor. Weet je zeker dat het niet gewoon een matige monteur is? Als je een goede monteur bent dan kom je door je verstand van zaken een heel end op beide systemen.gijssie2 schreef:Het enigste probleem is dat diegene die me helpt een 2-takt man is,en geen 4-takten gewend,dus het is logisch dat het dan misschien niet lukt
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Tja,ik weet wel dat hij altijd aan Honda's heeft gesleuteld..........Ik heb nu ook een CR250R gekocht voor erbij,die krijgt tie altijd aan de praat,hahahaha............
Het is waarschijnlijk ook gewoon een afstelprobleem,die carburateurs zijn nagenoeg hetzelfde natuurlijk van een 2-of4 takt......
Het is waarschijnlijk ook gewoon een afstelprobleem,die carburateurs zijn nagenoeg hetzelfde natuurlijk van een 2-of4 takt......
Om te draaien heeft ne moteur 3 dingen nodig op 't juiste moment:
1) een brandbaar mengsel
2) onsteking
3) compressie
Probeer eventueel eens of em start als je eerst met een spuitje wat benzine via het bougiegat in de cilinder spuit (klein beetje maar).
Of is je bougie zeiknat als je ze eruit draait => verzopen : bougie schoon maken, paar keer kicken met bougie eruit om naft uit cilinder te krijgen en dan proberen starten zonder choke en met volgas (niet pompen met gas)
1) een brandbaar mengsel
2) onsteking
3) compressie
Probeer eventueel eens of em start als je eerst met een spuitje wat benzine via het bougiegat in de cilinder spuit (klein beetje maar).
Of is je bougie zeiknat als je ze eruit draait => verzopen : bougie schoon maken, paar keer kicken met bougie eruit om naft uit cilinder te krijgen en dan proberen starten zonder choke en met volgas (niet pompen met gas)
RMX250 '98
hahaha dat ken ikgijssie2 schreef: Ik word zenuwziek van dat ding..........Iemand nog tips?? voor de zoveelste keer...........
gr. Joep (die lacht als een boer met kiespijn)
Het verhaal wordt maar langer en langer
IJmuiden is niet zo ver bij mij vandaan dus misschien moeten we eens wat afspreken. Zet je hem op de aanhanger en kom je naar mij toe.
Wel even wachten tot het wat warmer is, goed?
Kun je aangegeven wat je allemaal al geprobeert hebt. Graag zo accuraat mogelijk opgeven zodat we misschien nog wat tips kunnen geven.
IJmuiden is niet zo ver bij mij vandaan dus misschien moeten we eens wat afspreken. Zet je hem op de aanhanger en kom je naar mij toe.
Wel even wachten tot het wat warmer is, goed?
Kun je aangegeven wat je allemaal al geprobeert hebt. Graag zo accuraat mogelijk opgeven zodat we misschien nog wat tips kunnen geven.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Is niet echt uniek voor een Huskie of bij "vallingen" (steentjes doen ook wonderen), heb ik met dit weertje ook geregeld last van (hoewel, tis al weer even geleden, onder de +5 graden gewoon naar de zwemles........van dochterlief).Helen schreef: hoewel met dit koude weer de plastiek zo bros is dat er bij mijn "vallingen" geregeld stukken afbreken )
Krediet opbouwen noemen ze dat hier (voor als het langdurig mooi weer wordt)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!