verschil tussen YZF en WR

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
xr250_1988
Berichten: 87
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
Locatie: Omg. Arnhem

Op o.a. Marktplaats, bij JTX-Racing en bij Gebben Motoren wordt een Yamaha YZF aangeboden omgebouwd naar een WR? Wat is precies het verschil?
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

een yzf is de cross versie
en de wrf is de enduro versie
dus de wrf heeft papieren en de yzf niet
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
xr250_1988
Berichten: 87
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
Locatie: Omg. Arnhem

stimpie schreef:een yzf is de cross versie
en de wrf is de enduro versie
dus de wrf heeft papieren en de yzf niet
Is het ook zo dat de YZF 2-takt en de WR 4-takt is?
kiwi
Berichten: 79
Lid geworden op: di mei 04, 2004 16:33
Locatie: limburg
Contacteer:

nee zijn alletwee 4takt
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

idd alle 2 4 takt
maar een wr kna ook 2 takt zijn maar dan zit je al bij ouder modellen
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Hansie
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 13:09
Locatie: Almelo

Een YZF kan ook wel met kenteken uitgevoerd zijn. Vaak heeft een crosser een andere "bak" als een enduro.
Ger
Berichten: 273
Lid geworden op: wo jun 02, 2004 18:51

Kijk een op:
http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... =68&Page=1

Leuke praktijktest om vooral het verschil in karakter te ontdekken.

Ps ik heb zelf een YZ400F met lampjes en een kenteken (maatje van me ook) en ze bevallen goed. Ik denk wel dat op het korte werk, zoals bv in Bilstain, een WR wat makkelijker te rijden is.
Laatst gewijzigd door Ger op do feb 17, 2005 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

en yz heeft ook een ander versnellings bak
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Gebruikersavatar
mxrider#28
Berichten: 436
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16

xr250_1988 schreef:
stimpie schreef:een yzf is de cross versie
en de wrf is de enduro versie
dus de wrf heeft papieren en de yzf niet
Is het ook zo dat de YZF 2-takt en de WR 4-takt is?
F staat voor Four stroke, dus viertakt :wink:
xr250_1988
Berichten: 87
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
Locatie: Omg. Arnhem

mxrider#28 schreef:
xr250_1988 schreef:
stimpie schreef:een yzf is de cross versie
en de wrf is de enduro versie
dus de wrf heeft papieren en de yzf niet
Is het ook zo dat de YZF 2-takt en de WR 4-takt is?
F staat voor Four stroke, dus viertakt :wink:
Hoe kan ik bij een KTM dan het verschil zien (aan het typenummer) of het een 2-takt of een 4-takt is. Bijv. het verschil tussen EXE en EXC.
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

250 EXC racing = 4 takt
400 EXC racing = 4 takt
250 EXC = 2 takt
dus bij de 4takten staat er racign bij volgens de KTM site
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

YZF heeft een van de nokkenassen anders staan dan de WRF, vanaf 2004 of 2005 is het een andere nokkenas.
De "oudere" WRFen kun je dus de nokkenas zo op YZF timing zetten, de nieuwste niet. (en andersom...)

Standaard uitlaat is natuurlijk anders.

Een YZF omgebouwd heeft natuurlijk ook papieren en verlichting.

Rwin
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

WR staat voor wide range. Het verschil zit hem inderdaad in de versnellingsbak. De eindoverbrenging is anders. Nieuwe yzf's hebben een 4 bak, terwijl de WR nog een 5 bak heeft. ook de kleptiming is iets anders om een soepeler rijgedrag op de weg te realiseren.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
nupke
Berichten: 280
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 22:54
Locatie: Deurne

Ger schreef:Kijk een op:
http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... =68&Page=1

Leuke praktijktest om vooral het verschil in karakter te ontdekken.

Ps ik heb zelf een YZ400F met lampjes en een kenteken (maatje van me ook) en ze bevallen goed. Ik denk wel dat op het korte werk, zoals bv in Bilstain, een WR wat makkelijker te rijden is.
Bedankt Ger! ik heb de duotest gelezen. Zoals verwacht heeft de WR meer trailachtige capaciteiten en de Y meer racecapaciteiten. De testrijders vinden dat de WR genoeg "bruikbare" power heeft en een jump niet geschuwd hoeft te worden. Eindconclusie v/d test; de WR is de betere all rounder de Y is de betere racer! we wisten dit natuurlijk allemaal al maar het is leuk om 't weer bevestigd te zien.
Plaats reactie