verschil tussen YZF en WR
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
- Locatie: Omg. Arnhem
Op o.a. Marktplaats, bij JTX-Racing en bij Gebben Motoren wordt een Yamaha YZF aangeboden omgebouwd naar een WR? Wat is precies het verschil?
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
- Locatie: Omg. Arnhem
Is het ook zo dat de YZF 2-takt en de WR 4-takt is?stimpie schreef:een yzf is de cross versie
en de wrf is de enduro versie
dus de wrf heeft papieren en de yzf niet
nee zijn alletwee 4takt
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
Kijk een op:
http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... =68&Page=1
Leuke praktijktest om vooral het verschil in karakter te ontdekken.
Ps ik heb zelf een YZ400F met lampjes en een kenteken (maatje van me ook) en ze bevallen goed. Ik denk wel dat op het korte werk, zoals bv in Bilstain, een WR wat makkelijker te rijden is.
http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... =68&Page=1
Leuke praktijktest om vooral het verschil in karakter te ontdekken.
Ps ik heb zelf een YZ400F met lampjes en een kenteken (maatje van me ook) en ze bevallen goed. Ik denk wel dat op het korte werk, zoals bv in Bilstain, een WR wat makkelijker te rijden is.
Laatst gewijzigd door Ger op do feb 17, 2005 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
F staat voor Four stroke, dus viertaktxr250_1988 schreef:Is het ook zo dat de YZF 2-takt en de WR 4-takt is?stimpie schreef:een yzf is de cross versie
en de wrf is de enduro versie
dus de wrf heeft papieren en de yzf niet
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma sep 01, 2003 17:44
- Locatie: Omg. Arnhem
Hoe kan ik bij een KTM dan het verschil zien (aan het typenummer) of het een 2-takt of een 4-takt is. Bijv. het verschil tussen EXE en EXC.mxrider#28 schreef:F staat voor Four stroke, dus viertaktxr250_1988 schreef:Is het ook zo dat de YZF 2-takt en de WR 4-takt is?stimpie schreef:een yzf is de cross versie
en de wrf is de enduro versie
dus de wrf heeft papieren en de yzf niet
YZF heeft een van de nokkenassen anders staan dan de WRF, vanaf 2004 of 2005 is het een andere nokkenas.
De "oudere" WRFen kun je dus de nokkenas zo op YZF timing zetten, de nieuwste niet. (en andersom...)
Standaard uitlaat is natuurlijk anders.
Een YZF omgebouwd heeft natuurlijk ook papieren en verlichting.
Rwin
De "oudere" WRFen kun je dus de nokkenas zo op YZF timing zetten, de nieuwste niet. (en andersom...)
Standaard uitlaat is natuurlijk anders.
Een YZF omgebouwd heeft natuurlijk ook papieren en verlichting.
Rwin
WR staat voor wide range. Het verschil zit hem inderdaad in de versnellingsbak. De eindoverbrenging is anders. Nieuwe yzf's hebben een 4 bak, terwijl de WR nog een 5 bak heeft. ook de kleptiming is iets anders om een soepeler rijgedrag op de weg te realiseren.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Bedankt Ger! ik heb de duotest gelezen. Zoals verwacht heeft de WR meer trailachtige capaciteiten en de Y meer racecapaciteiten. De testrijders vinden dat de WR genoeg "bruikbare" power heeft en een jump niet geschuwd hoeft te worden. Eindconclusie v/d test; de WR is de betere all rounder de Y is de betere racer! we wisten dit natuurlijk allemaal al maar het is leuk om 't weer bevestigd te zien.Ger schreef:Kijk een op:
http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... =68&Page=1
Leuke praktijktest om vooral het verschil in karakter te ontdekken.
Ps ik heb zelf een YZ400F met lampjes en een kenteken (maatje van me ook) en ze bevallen goed. Ik denk wel dat op het korte werk, zoals bv in Bilstain, een WR wat makkelijker te rijden is.