Wat wordt er zoal op het gebied van bodyprotector door jullie gebruikt (bovenlijf, ellebogen, knieen)?. Ik heb gehoord dat sommige rijders bepaalde beschermingen wel of juist niet kiezen. Misschien heeft dat met het draagcomfort te maken, ik weet het niet.
Ik vraag het omdat ik zelf ook wat aan wil schaffen. Ik wil mezelf niet onnodig in de kreukels rijden. Alle tips of adviezen zijn dus welkom.
Bodyprotector?
Moderator: ghulst
- mxrider#28
ik gebruik eigeluk alleen een bodyprotector (van hard plastic) zonder armstukken, die dingen mogen ze er van mij af laten
maar ja de 1 wil ze juist wel en de ander niet... het is maar net wat je lekker vind zitten... kniebeschermers draag ik wel, op het begin zitten ze niet echt lekker maar op ten duur wil je niet meer zonder 

Ik draag ook zo'n harde bodyprotector, geen elleboogbeschermers, geen niergordel, wel kniekappen.
Ik wil in de loop van dit jaar zo 'n vest aanschaffen, met alles eraan vast (ook een niergordel en elleboogbescherming), dit zit comfortabeler als een harnas..
Ik wil in de loop van dit jaar zo 'n vest aanschaffen, met alles eraan vast (ook een niergordel en elleboogbescherming), dit zit comfortabeler als een harnas..
Kniekappen draag ik altijd, als ik ze zou vergeten zou ik niet eens gaan crossen/offroad rijden (te link). In het buitenland draag ik altijd een vest met onderarmstukken. Als je een keer valt op een rotsachtige ondergrond weet je de onderarmstukken wel heel erg te waarderen.
In Nederland draag ik afwisselend een harde bodyprotecter of mijn vest. Ook gebruik ik altijd een niergordel. 

-
Waar kan ik info (internet) vinden over vesten, kniekappen, e.d. Is er een zaak in de buurt van Eindhoven die een ruim assortiment heeft waar ik me kan laten voorlichten?
hier op het forum
ik gebruik ook een bodyprotector en voel me niet verhinderd ein mijn bewegingsvrijheid.

ik gebruik ook een bodyprotector en voel me niet verhinderd ein mijn bewegingsvrijheid.
Natuurlijk ben ik op dit forum voor advies op het juiste adres. Ik ben blij met bestaan van het Noppenforum, ik heb er al veel aan gehad. Maar wat ik bedoel is dat als ik eens wat merken wil poberen/passes, het wel makkelijk is als ik niet het halve land door moet om allerlei winkels te bezoeken, maar het fijn is om 1 adres terecht te kunnen.
Hoe moet ik me trouwens zo'n vest voorstellen. Is er een plaatje van te vinden? En ik was in de veronderstellling dat een niergordel iets is waarover (zoals met een helm) geen discussie bestond. Blijkbaar is dat wel zo.
Hoe moet ik me trouwens zo'n vest voorstellen. Is er een plaatje van te vinden? En ik was in de veronderstellling dat een niergordel iets is waarover (zoals met een helm) geen discussie bestond. Blijkbaar is dat wel zo.
Bij een crosswinkel kun je vaak wel passen en proberen, maar natuurlijk niet alle beschikbare merken en modellen
Dit is wat ik bedoel met een harnas. Aantrekken door het over je hoofd te gooien, harde plastic platen op schouders, voor en achterkant zorgen voor bescherming, het zit niet strak om je lichaam. kost een euro of 75-100

... en dit is zo'n vest.je trekt t aan als een .....vest, dus. het zit nauw om je bovenlichaam en daar moet je aan wennen. Sommigen vinden dit prettiger. kost wel wat meer, eurootje of 180-200

Ik ga tzt over op zo'n vest, omdat ik het idee heb dat op de lange duur het prettiger zit. Ik irriteer me soms aan al die platen om me heen, ik lijk wel een ridder.
Dit is wat ik bedoel met een harnas. Aantrekken door het over je hoofd te gooien, harde plastic platen op schouders, voor en achterkant zorgen voor bescherming, het zit niet strak om je lichaam. kost een euro of 75-100

... en dit is zo'n vest.je trekt t aan als een .....vest, dus. het zit nauw om je bovenlichaam en daar moet je aan wennen. Sommigen vinden dit prettiger. kost wel wat meer, eurootje of 180-200

Ik ga tzt over op zo'n vest, omdat ik het idee heb dat op de lange duur het prettiger zit. Ik irriteer me soms aan al die platen om me heen, ik lijk wel een ridder.
Ik ga het dit jaar proberen zonder harnas maar met jas met elleboog, schouder en rug protectie, de borst offer ik maar op. Meer bewegingsvrijheid maar heb nog een beetje angst voor het borstje.
Iemand ervaring???
Uiteraard wel niergordel, en knie kappen.
En is het te warm, dan weer de protector aan.
Iemand ervaring???
Uiteraard wel niergordel, en knie kappen.
En is het te warm, dan weer de protector aan.
Ik heb 1 x zo'n niergordel aangehad, en daarna nooit meer.Anonymous schreef: En ik was in de veronderstellling dat een niergordel iets is waarover (zoals met een helm) geen discussie bestond. Blijkbaar is dat wel zo.
Ik zie er het nut niet van in...
Jo VdB
zoek maar eens op ebay.de daar vindt je van ufo en andere merken verschillende soorten.
Ik heb zo'n compleet vest met rugbescherming en met vaste niergordel,
kostte mij nog geen 100 euro, normaal het dubbel
je hebt maar één rug,,,,
Ik heb zo'n compleet vest met rugbescherming en met vaste niergordel,
kostte mij nog geen 100 euro, normaal het dubbel
je hebt maar één rug,,,,
Ik rij nooit zonder niergordel. Een niergordel geeft ook bij een valpartij weer extra bescherming.Jo VdB schreef:Ik heb 1 x zo'n niergordel aangehad, en daarna nooit meer.Anonymous schreef: En ik was in de veronderstellling dat een niergordel iets is waarover (zoals met een helm) geen discussie bestond. Blijkbaar is dat wel zo.
Ik zie er het nut niet van in...Jo VdB

maar je moet hem wel goed omdoen want anders helpt het ook niks. En dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. 

-
Het lijkt erop dat in een vest een niergordel geintegreerd is. Klopt dit? En wat zijn goede merken voor dit soort vesten?
Ik denk ook dat ik zeker iets aan kniebescherming wil gaan doen. Ik heb al op dit forum de nodige verhalen gelezen van afgescheurde kruisbanden e.d. Daar zit ik dus ECHT niet op te wachten! Kan iemand mij ook wat dit punt betreft in de goede richting helpen (waar moet ik op letten, wat is een goed merk (of omgekeerd).
Ik denk ook dat ik zeker iets aan kniebescherming wil gaan doen. Ik heb al op dit forum de nodige verhalen gelezen van afgescheurde kruisbanden e.d. Daar zit ik dus ECHT niet op te wachten! Kan iemand mij ook wat dit punt betreft in de goede richting helpen (waar moet ik op letten, wat is een goed merk (of omgekeerd).
De beste kniebeschermers zijn natuurlijk braces zoals CTI (er zijn ook nog wel andere merken), maar zijn ook erg duur
. Een firma als EVS biedt naast beschermende vesten ook kniebescherming aan. Mijn indruk is dat deze wel een redelijke bescherming van het kniegewricht geven. Ook op dit niveau zijn wel andere merken te koop en zijn al wel eens ergens op het forum besproken
Zelf heb ik een Dainese vest met rugbescherming en voor zover ik weet is er de vesten een niegordel geintegreerd.

Zelf heb ik een Dainese vest met rugbescherming en voor zover ik weet is er de vesten een niegordel geintegreerd.
Je kunt eens gaan kijken naar die ijshockeyers, die hebben een stoffen bescherming , misschien dat dat lekker zit 

-
Die gaan ook niet met 100+ over een knollenveldje met bomen ernaast.Anonymous schreef:Je kunt eens gaan kijken naar die ijshockeyers, die hebben een stoffen bescherming , misschien dat dat lekker zit
Ik heb een aantal jaar op het ijs gestaan, maar we hadden een volledige bodyprotector hoor. Mijn Acerbis protector heeft niet echt op de kop van de schouder een schild, en die heb je bij ijshockey wel.
Ik heb in de junioren gespeeld, dus niet bij de profs.
Ik heb in de junioren gespeeld, dus niet bij de profs.
€ 119,= in de nieuwe catalogus van Moto Diffusion (zat bij de nieuwe Moto Verte).STTEVE schreef:... en dit is zo'n vest.je trekt t aan als een .....vest, dus. het zit nauw om je bovenlichaam en daar moet je aan wennen. Sommigen vinden dit prettiger. kost wel wat meer, eurootje of 180-200
Merk 221 (nooit van gehoord trouwens)...............nee, niet 661

Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
Nog even verder borduren op de protector, mijn maatje is nu tot 2 keer gevallen met gekneusde ribben tot gevolg. Welke protector is het meest effectief tegen dit soort valpartijtjes?Ik heb zelf een vest van Kenny,deze zal ook geen bescherming geven tegen letsel aan zijkant en daar net achter.
Laatst gewijzigd door Houten Klaas op ma jun 06, 2005 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Het soepele "vest" zoals hierboven beschreven, beschermd niet voldoende tegen gekneusde ribben (eigen ervaring). Qua draagcomfort vind ik het véél beter dan een harnas. Je ziet er weliswaar uit als een ridder in nachtkledij, maar het zit wel lekkerder dan een harnas, je voelt het niet.
Het "harnas" beschermt misschien beter tegen gekneusde ribben. Zoals mijn broertje gisteren helaas bewezen heeft, kan het wel nuttig zijn om aanvullend elleboogbeschermers aan te doen.
Ach ja, het vel op zijn ellebogen groeit wel weer. Het stuk plastiek van mijn Huskie dan wel niet, maar allez, we hebben toch lol gehad!
Het "harnas" beschermt misschien beter tegen gekneusde ribben. Zoals mijn broertje gisteren helaas bewezen heeft, kan het wel nuttig zijn om aanvullend elleboogbeschermers aan te doen.
Ach ja, het vel op zijn ellebogen groeit wel weer. Het stuk plastiek van mijn Huskie dan wel niet, maar allez, we hebben toch lol gehad!

Beter een slecht karakter dan geen karakter