Kan het dat er maar 2 vijzen zijn?eentje van de hoofdsproeier en eentje van de luchttoevoer?
Weet iemand een goeie standaardsafstelling?
mengsel staat veeel te rijk.
Is een keihin,bouwjaar '90 ofzo,met trommelrem achter.
cr250 carburateur afstellen
Moderator: ghulst
Een CR250 met trommelrem achter is ouder dan 1987 toen Honda voor het eerst met schijfrem achter kwam.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
30 stationair, 380 hoofdsproeier.
Weet niet precies waar het voor staat maar dit betreft mijn honda 250 03'
Weet niet precies waar het voor staat maar dit betreft mijn honda 250 03'
de sproeiers zullen wel nog goed zijn,maar hoeveel slagen moeten ze allemaal open staan?JBassie schreef:30 stationair, 380 hoofdsproeier.
Weet niet precies waar het voor staat maar dit betreft mijn honda 250 03'
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo dec 14, 2003 22:57
- Locatie: dr350
k denk dat je met de hoofdsproeier origineel tussen de 160 en 175 moet zitten(Keihin) die 380 wie JBassie zegt zal wel voor een mikuni zijn.
en met de luchtschroef kan je hem niet zo gek veel mee stellen hoor, als hij echt veel te rijk staat moet je eerst een sproeier in de goede richting hebben en de gasnaald goed hebben staan en dan pas een beetje fijn stellen met de luchtschroef.
en ik neem aan dat je al naar je luchtfilter gekeken hebt of deze niet te vies is of te vet dat zorgt namelijk ook voor minder lucht, oftewel rijkere afstelling.
en met de luchtschroef kan je hem niet zo gek veel mee stellen hoor, als hij echt veel te rijk staat moet je eerst een sproeier in de goede richting hebben en de gasnaald goed hebben staan en dan pas een beetje fijn stellen met de luchtschroef.
en ik neem aan dat je al naar je luchtfilter gekeken hebt of deze niet te vies is of te vet dat zorgt namelijk ook voor minder lucht, oftewel rijkere afstelling.
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
De juiste afstelling kun je natuurlijk altijd krijgen van een cross shop.
Bij zo'n oude motor is het altijd verstandig het gehele inwendige van de carburateur te inspecteren en eventueel te vervangen. Ikzelf vervang altijd alles als ik twijfel.
In mijn oude aantekeningen vind ik de volgende afstel gegevens.
CROSS
Stationair: 58
Hoofdsproeier: 175
Gasnaald: 1367R 2e van boven
Luchtschroef: 1.5 tot 2 slagen open
ENDURO
Stationair: 55
Hoofdsproeier: 185
Gasnaald: 1369L midden
Luchtschroef: 1.5 tot 2 slagen open
Succes en groeten,
Fr@venture
Bij zo'n oude motor is het altijd verstandig het gehele inwendige van de carburateur te inspecteren en eventueel te vervangen. Ikzelf vervang altijd alles als ik twijfel.
In mijn oude aantekeningen vind ik de volgende afstel gegevens.
CROSS
Stationair: 58
Hoofdsproeier: 175
Gasnaald: 1367R 2e van boven
Luchtschroef: 1.5 tot 2 slagen open
ENDURO
Stationair: 55
Hoofdsproeier: 185
Gasnaald: 1369L midden
Luchtschroef: 1.5 tot 2 slagen open
Succes en groeten,
Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Ik had destijds 165 hoofdsproeier op een oude CR met schijfrem; toen had de bougie pas een mooie kleur. Ik reed vooral enduro en het kostte teveel bougies met de originele 185. Die waren zwart ipv beige/wit.Fr@venture schreef:De juiste afstelling kun je natuurlijk altijd krijgen van een cross shop.
Bij zo'n oude motor is het altijd verstandig het gehele inwendige van de carburateur te inspecteren en eventueel te vervangen. Ikzelf vervang altijd alles als ik twijfel.
In mijn oude aantekeningen vind ik de volgende afstel gegevens.
CROSS
Stationair: 58
Hoofdsproeier: 175
Gasnaald: 1367R 2e van boven
Luchtschroef: 1.5 tot 2 slagen open
ENDURO
Stationair: 55
Hoofdsproeier: 185
Gasnaald: 1369L midden
Luchtschroef: 1.5 tot 2 slagen open
Succes en groeten,
Fr@venture
Bij crossen zou ik juist iets groter zetten; meer volgas; atthans minder deellast rijden (ja, ja ik weet het de hoofdsproeier regelt vooral het volgasdeel, maar mij beviel het toch.) In enduro zit ook wel volgas rijden maar ook veel "tokkelen", in cross niet.
Beige/wit is ook niet echt de goede kleur voor een bougie! Eerder koffie bruin!