Welke brandstof voor XR250?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
xr250_1988

op dit moment tank ik nog Super PLus Benzine (octaan 98 ) met loodvervanger. Nu zie ik dat er bij veel tankstations deze benzine niet meer te verkrijgen is. Welke benzine kan ik het best tanken als deze Super Plus er niet meer is. Ik heb ook al eens gehoord van een loodtoevoeging in de brandstof. Is dit wat?
gassen

IK rij dan wel met een 2 takt, en daarbij is het zelf uit den boze om met loodvervanger te rijden (olie mengt niet of anders).
Dus gewone super erin. Maar ik denk dat die honda het zelfs op Euro uitstekend doet.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Dr_Bean
Contacteer:

xr250_1988 schreef:op dit moment tank ik nog Super PLus Benzine (octaan 98 ) met loodvervanger. Nu zie ik dat er bij veel tankstations deze benzine niet meer te verkrijgen is. Welke benzine kan ik het best tanken als deze Super Plus er niet meer is. Ik heb ook al eens gehoord van een loodtoevoeging in de brandstof. Is dit wat?
allemaal rommel die loodvervangers.
XR kan gewoon op euro95 zonder lood lopen.
Met '98 loopt ie misschien iets mooier rond, en bij warm weer kan je met 95 onderin iets pingelen krijgen als ie krap afgesteld staat.

Kortom: ongelood, 95 of 98.
Steven B.
Contacteer:

Volgens mij si dei loodvervanger geen troep, een kennis van me gebruikt het.Hij heeft altijd zo'n klein flesje met dat spul bij zich bij hem werkt hert perfect!Maar waarom die moeite doen als het makkelijk kan?
the rednas

lood vervanger hoeft niet, met nog oudere xr500's met een zachtere cilinderkop dacht ik wel, maar een xr250 heeft al hardere klepzittingen dus niet nodig, met een xr250 moet je gewoon euro 95 kunnen tanken hoor, deed ik ook altijd met me vorige xr250.1:98 8is alleen nodig bij hogere compressie verhoudingen en aangezien de compressie verhouding niet zo gek hoog is hoeft dat niet.
Plaats reactie