Dyna chain

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
mike

Deze ketting is te koop met en zonder O ring. Wie heeft ervaring met de kwaliteit? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Nooit van gehoord.

Ik heb net een D.I.D. gemonteerd; die heeft volgens Freek de beste prijs/prestatieverhouding, wel met O-ringen en een klinkslot. Visje heb ik bijgekocht.

Check eens op www.motordealer.info en zoek eens op Dynachain of iemand daar al slechte garantie-ervaringen mee gehad heeft?

Grx,

Noppy
:toost:
adrenaline seeker
Berichten: 42
Lid geworden op: vr okt 01, 2004 13:39
Locatie: antwerpen

ik heb een dyna chain op men sportmotor liggen en daarvoor is ie zeker goed genoeg maar voor offroad gebruik weet ik het niet maar zal wel goed zijn denk ik
en dat van die met of zonder o ring dat is om nog een beetje extra pk's naar je achterwiel te krijgen met oring blijft de olie beter in de rollementjes van de ketting zittem maar krijgt ie iets meer vrijving vandaar dat je een klein beetje pk's verliest en zonder o ring moet je hem dus meer smeren dan slijt ie iets sneller maar ben je minder pk's kwijt van je krukas tot je achterwiel maar dit gaat over zon klein verschil dat je het in wezen amper voelt
there ain't no hill to high
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

dynachain ken je wel hoor denk ik. Is zo'n logo met dikke, rode "DC" letters...

http://www.dynachains.com/ (site is al 3 jaar onder constructie denk ik...

Stijn
Montesa Cota 315R
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

DC = een OEM-merk van Takasago Japan, ook wel gekend van de RK-kettingen (die dus hetzelfde zijn...)

Jo VdB
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Staat TaKasago dan voor TK?
Ik heb vroeger nl ontzettend veel met ,volgens mij, TK gereden en was hier uitermate tevreden over.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

gassen schreef:Staat TaKasago dan voor TK?
Ik heb vroeger nl ontzettend veel met ,volgens mij, TK gereden en was hier uitermate tevreden over.
Ik was vroeger helemaal niet tevreden over TK kettingen, ik heb namelijk in mijn lange cross/enduro carriere 2x een gebroken ketting gehad :( en beide keren was dit een TK ketting. Dit was echter wel in 1982.
gassen (ni)

Joop,

dat had ik in die jaren met een Tsubaki in de eduros, daarom ging ik naar TK.
Vreemd of zou het toch RK geweest zijn?
Plaats reactie