Zijn er hier mensen die met een knie brace rijden?Zo ja welk merk en waarom.?
Knie brace
Moderator: ghulst
Ik rij met een CTI kniebrace, omdat in 1988 de voorste kruisband van mijn linkerknie afgescheurd is en dit nooit gerepareed is. Helaas blijkt nu dat ik een versleten knie heb omdat het kraakbeen weggesleten is (zware artrose). Ik hoop dus dat er snel nieuwe technieken zijn om nieuw kraakbeen in een knie te zetten, anders wordt het een kunstknie. Dus als er iemand info heeft hou ik mij van harte aanbevolen.
-
Ik dacht dat er wel meer mensen met een brace rond rijden, ter voorkoming of ter versteviging?
Ik ga denk ik voor die evs brace.
Niemand hier, buiten Joop met zo'n ding?
Ik ga denk ik voor die evs brace.
Niemand hier, buiten Joop met zo'n ding?
Hoi,
men voorste(of achterste,weet het al niet meer) kruisbanden zijn volledig afgescheurd en moet normaal ook zo'n brace dragen,ik heb hem 1 keer gedragen en het duurde 1 ronde eer die brace terug in de remork lag
maar ben van plan hem terug te dragen want je weet maar nooit eh
het is de deze ,met 1 scharnier ,kan me nu iemand zeggen wat de bedoeling is van deze brace??behalve steun dan
men voorste(of achterste,weet het al niet meer) kruisbanden zijn volledig afgescheurd en moet normaal ook zo'n brace dragen,ik heb hem 1 keer gedragen en het duurde 1 ronde eer die brace terug in de remork lag
maar ben van plan hem terug te dragen want je weet maar nooit eh
het is de deze ,met 1 scharnier ,kan me nu iemand zeggen wat de bedoeling is van deze brace??behalve steun dan
-
Buiten de steun beperkt de brace ook de beweging die je knie maakt,overstrekken is verleden tijd.Ik ben wel beniewd.Van de week ga ik hem passen, ergens in Tiel bij Rademakers, een enduro senior.
Ik rijd altijd met Asterisk braces, geeft veel steun en hebben een goede kniebeschermer verwekt in de brace. Ik heb ook het gevoel met braces de motor beter vast te kunnen houden met de knieen. Knieen zijn bij mij niet kapot maar voorkomen is beter dan genezen. Zelfde geld ook voor alle bescherming, zeker laarzen en helm.
Ik heb ook een op maat gemaakte CTI2 brace (mediale band afgescheurd)
Ik ben daar zeer tevreden over, hindert me absoluut niet, en geeft een veilig gevoel... Een aanrader...
Nadeel : het is niet goedkoop...
Mijn mening over die plastieken "brace" van EVS --> t' is brol...
Als je dan toch zo'n brace-ke wilt, koop dan een Asterisk (dat is m.i. de beste standaard brace, die toch nog betaalbaar is)
De rest kan nooit een op maat gemaakte brace vervangen : het zijn getunede kniekappen
Jo VdB
Ik ben daar zeer tevreden over, hindert me absoluut niet, en geeft een veilig gevoel... Een aanrader...
Nadeel : het is niet goedkoop...
Mijn mening over die plastieken "brace" van EVS --> t' is brol...
Als je dan toch zo'n brace-ke wilt, koop dan een Asterisk (dat is m.i. de beste standaard brace, die toch nog betaalbaar is)
De rest kan nooit een op maat gemaakte brace vervangen : het zijn getunede kniekappen
Jo VdB
Asterisk braces zijn wel moeilijk aan te komen, ik heb mijne in amerika gehaald. Hier zijn ze volgens de CTI importeur nog niet te krijgen. Misschien dat je ze kan bestellen bij je motorzaak? Op internet is goed terug te vinden welke maat je moet hebben. www.asterisk.com
Kwaliteit is super van deze en ze kosten ongeveer $ 500.- dus nu ongeveer € 350,-
Kwaliteit is super van deze en ze kosten ongeveer $ 500.- dus nu ongeveer € 350,-
Heb onlangs een Dynamic Ultimate toegewezen gekregen, dit omdat (vooral) mijn achterste kniebanden opgerekt zijn.
Voorste zijn bijna weg, en meniscus is foetsie (oude operatiemethode)
De brace is van dezelfde vorm als op het plaatje van crualA, echter het dragen ervan is zwaar klote, door de banden aan de achterzijde kun je je knie niet meer geheel krom (lastig zitten dus),
ook is de voorkant geheel open dus er kan nog makkelijk een tak oid tegen aan komen.
Veel liever had ik een cti2 brace gehad (die zou ik orgineel krijgen!) , maar die waren beter voor opgerekte voorste kniebanden, en dit was een nieuw type.. (2x dat ze die in dit ziekenhuis toewezen)
aankomende maand toch maar weer aansturen op iets anders, hopelijk gaan ze eindelijk een peesje verzetten...
mzzlz
Voorste zijn bijna weg, en meniscus is foetsie (oude operatiemethode)
De brace is van dezelfde vorm als op het plaatje van crualA, echter het dragen ervan is zwaar klote, door de banden aan de achterzijde kun je je knie niet meer geheel krom (lastig zitten dus),
ook is de voorkant geheel open dus er kan nog makkelijk een tak oid tegen aan komen.
Veel liever had ik een cti2 brace gehad (die zou ik orgineel krijgen!) , maar die waren beter voor opgerekte voorste kniebanden, en dit was een nieuw type.. (2x dat ze die in dit ziekenhuis toewezen)
aankomende maand toch maar weer aansturen op iets anders, hopelijk gaan ze eindelijk een peesje verzetten...
mzzlz
hee joop
mijn kraak been is ook gescheurd,
de chirurg die mij geopereert heeft is bezig met kraakbeentransplantaties, na mijn operatie na 3 weken terug aan het wer ... hij is echt goed!!!
kijk hier maar eens:
http://www.orthopedie-dr-mortele.be/kra ... deknie.htm
mijn kraak been is ook gescheurd,
de chirurg die mij geopereert heeft is bezig met kraakbeentransplantaties, na mijn operatie na 3 weken terug aan het wer ... hij is echt goed!!!
kijk hier maar eens:
http://www.orthopedie-dr-mortele.be/kra ... deknie.htm
Ivan,
Dat ziet er zeer interessant uit. Ik heb een zeer grote kraakbeen slijtage in de knie, dus of die kraakbeen transplantatie dan nog moelijk is? Maar het is in ieder geval interessant genoeg om het eens goed uit te zoeken. Mijn orthopeed voert ook wel kraakbeentransplantaties in de knie uit, ik geloof volgens een mozaiek systeem, alleen mijn knie was daar te ver voor versleten. Dat kraakbeen kweken lijkt mij heel mooie oplossing, echter dat is nog voor de (nabije) toekomst. Als je nog eens wat nieuws van Dr. Hans Mortele over knieen hoort, ben ik natuurlijk wel zeer geinteresseerd.
Dat ziet er zeer interessant uit. Ik heb een zeer grote kraakbeen slijtage in de knie, dus of die kraakbeen transplantatie dan nog moelijk is? Maar het is in ieder geval interessant genoeg om het eens goed uit te zoeken. Mijn orthopeed voert ook wel kraakbeentransplantaties in de knie uit, ik geloof volgens een mozaiek systeem, alleen mijn knie was daar te ver voor versleten. Dat kraakbeen kweken lijkt mij heel mooie oplossing, echter dat is nog voor de (nabije) toekomst. Als je nog eens wat nieuws van Dr. Hans Mortele over knieen hoort, ben ik natuurlijk wel zeer geinteresseerd.
-
Hoe kan ik in Nederland aan zo'n CTI brace komen(geraken)?
Iemand een link van dit merk?
Iemand een link van dit merk?
De meeste orthopedie bedrijven kunnen wel een CTI2 brace leveren. Een andere goede mogelijkheid is somas (vragen naar Joop Derks); www.somas.nl en de volgende link http://www.somas.nl/divisies/indexdivisie.php?id=1, kijken onder knie.Houten Klaas schreef:Hoe kan ik in Nederland aan zo'n CTI brace komen(geraken)? Iemand een link van dit merk?
-
Ik heb eens zitten kijken,maar dan mis je de knieprotectie.
Hoe plaats je dan de knieprotectoren?
Hoe plaats je dan de knieprotectoren?
Een knie protector kun je er zo bij kopen (de zgn. patella cup) en deze is eenvoudig aan de CTI brace te bevestigenHouten Klaas schreef:Ik heb eens zitten kijken,maar dan mis je de knieprotectie. Hoe plaats je dan de knieprotectoren?
-
In aanloop naar de scan, vorige week naar de fysio geweest, hij verwacht een bandje en geen meniscus.Meteen wezen hardlopen,wel met pijn maar het ging. Woensdag voor het eerst naar de sportschool geweest en tot de mri scan alleen cyclische bewegingen, fietsten en de crosstrainer. Meteen aan de fysio gevaagd naar die braces,het toeval wil dat hij vorige week wat gp crossers heeft ontmoet en hij heeft hen naar die braces gevraagd.Zij hadden de beste ervaringen met cti, de evs brace wil nog wel eens verschuiven,wat erg lastig is. Ik heb daarop meteen somas gebeld,zij verkochten niet direct maar via een innstrumenten maker.Ik rolde bijna achterover toen ík de prijs van 1 brace hoorde, 1100 eurootjes.
21 maart die scan,pff het wachten wordt beloond.
Iemand een goedkoper adresje.
21 maart die scan,pff het wachten wordt beloond.
Iemand een goedkoper adresje.
Houten Klaas ik ben ook bezig met een CTI brace, probeer hem te laten betalen door m'n verzekering want hier heb ik waarschijnlijk recht op. Je maakt kans dat je de brace (incl. kniekap) betaald krijgt wanneer de chirurg een formulier invult voor het aanvragen van een brace, deze moet dan samen met een offerte van een (door je verzekering goedgekeurde) leverancier van braces opgestuurd worden ter beoordeling. Wel moet er op het formulier staan dat het een kruisbandruptuur betreft en dat de brace voor dagelijks gebruik nodig is, geen ruptuur betekend zowieso geen verzekeringsgeld.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Ook hier in België +/- dezelfde weg af te leggen : de chirurg schrijft de brace voor, het grootste deel wordt betaald door het ziekenfonds, de rest (149 €) is voor de patiënt, tenzij je een hospitalisatieverzekering hebt : dan betaalt deze de overgebleven kosten . Dit gebeurt pas nadat het hele dossier is afgesloten (9 maanden na operatiedatum). Ik ben sinds gisteren bezitter van een DONJOY ARMOR XTRM, en die bevalt goed. Zelf had ik ook graag een CTI² gehad, maar volgens de dokter zou die DONJOY minstens evenwaardig zijn aan de CTI². Zolang ik er geen cent moet voor betalen maakt het me eigenlijk geen bal uit.nupke schreef:Houten Klaas ik ben ook bezig met een CTI brace, probeer hem te laten betalen door m'n verzekering want hier heb ik waarschijnlijk recht op. Je maakt kans dat je de brace (incl. kniekap) betaald krijgt wanneer de chirurg een formulier invult voor het aanvragen van een brace, deze moet dan samen met een offerte van een (door je verzekering goedgekeurde) leverancier van braces opgestuurd worden ter beoordeling. Wel moet er op het formulier staan dat het een kruisbandruptuur betreft en dat de brace voor dagelijks gebruik nodig is, geen ruptuur betekend zowieso geen verzekeringsgeld.
-
Afgelopen maandag naar de orthopeed geweest. Hij heeft 4 vragen gesteld en geconstateerd dat hij het nog wou aanzien.
Ik heb meteen de belasting in de sportschool opgeschroefd en been oefeningen erbij om die extra te belasten.
Als het nu goed gaat ,gaat het altijd goed.
Ik heb meteen de belasting in de sportschool opgeschroefd en been oefeningen erbij om die extra te belasten.
Als het nu goed gaat ,gaat het altijd goed.
Vraagje : ik heb vandaag mijn kniebrace wat aangepast (aantal graden dat de knie buigt kun je stelselmatig aanpassen). Nu vraag ik mij af hoe de meesten met die brace rijden :ingesteld tot 90° of minder ? Of moet de knie (+de brace) helemaal dicht kunnen plooien ?
Erik, ik heb mijn CTI brace alleen afgesteld mbt. tot het volledig doorstrekken van het been. Ik heb hem dus zodanig afgesteld dat ik hem niet volledig kan doorstrekken, wat toch extra bescherming is. Als ik de brace aan heb kan ik mijn knie verder doorbuigen dan 90°, maar hier heb ik verder nog nooit naar gekeken.
Vandaag m'n CTI Brace binnengekregen.Erik V schreef:Vraagje : ik heb vandaag mijn kniebrace wat aangepast (aantal graden dat de knie buigt kun je stelselmatig aanpassen). Nu vraag ik mij af hoe de meesten met die brace rijden :ingesteld tot 90° of minder ? Of moet de knie (+de brace) helemaal dicht kunnen plooien ?
Het lijkt me een fijn ding, van het weekend eens proberen.
Mijn Brace kan verder dan 90 graden geplooid worden maar ik kan hier niets aan stellen (ik kan dus verder dan 90 graden plooien niet voorkomen), wel kan ik het overstrekken middels meegeleverde pinnetjes (keuze uit; iets overstrekken / kaasrecht / net niet recht / licht gebogen) uitsluiten. in de gebruiksaanwijzing staat dat ik er levenslang garantie op heb.....................................(motorcross gebruik uitgesloten )
Ik heb een stel braces aangehad met aluminium beugels, een rond scharnier en verder neopreen.
De algemene pasvorm was redelijk goed, buigen ging ook nog heel makkelijk.
Maar ik had wél een drukpunt aan de zijkant van mijn knie; daar zit een-of-ander aanhechtingspunt.
Bij andere braces zie je we een scharnier die aan een halve cirkel zit, dus dat drukpunt omzeilt.
Hebben jullie daar ook last van en wat is de oplossing?
Grx,
Noppy
De algemene pasvorm was redelijk goed, buigen ging ook nog heel makkelijk.
Maar ik had wél een drukpunt aan de zijkant van mijn knie; daar zit een-of-ander aanhechtingspunt.
Bij andere braces zie je we een scharnier die aan een halve cirkel zit, dus dat drukpunt omzeilt.
Hebben jullie daar ook last van en wat is de oplossing?
Grx,
Noppy