Veervoorspanning KTM 525 '03
Geplaatst: za jan 15, 2005 11:30
Heeft er iemand ervaring met de volgende waardes voor de statische en dynamische doorhang of "sag" van de achter veer?
KTM adviseert in het instructieboekje een statische doorhang van 35mm en een dynamische doorhang van 90 mm.
Maar... op ktmtalk.com wordt "de Golden Rule" gepropageerd die uit gaat van een statische doorhang van 45-50mm en een dynamische doorhang van 115-120mm.
Aangezien hier nogal wat verschil tussen zit vroeg ik mij af wat hier gebruikelijk is.
Overigens is mijn fiets bij hoge snelheden op korte hobbels iets onrustig in het stuur en dan heb je toch de neiging om de voorspanning van de achterdemper te verhogen om zodoende de "kont" omhoog te krijgen. Met de voorvork heb ik ook al geexperimenteerd; bijv lager/hoger in de kroonplaat, demping instellingen enzo maar dat gaf weinig tot geen effect.
Bij voorbaat dank voor een snel antwoord...
KTM adviseert in het instructieboekje een statische doorhang van 35mm en een dynamische doorhang van 90 mm.
Maar... op ktmtalk.com wordt "de Golden Rule" gepropageerd die uit gaat van een statische doorhang van 45-50mm en een dynamische doorhang van 115-120mm.
Aangezien hier nogal wat verschil tussen zit vroeg ik mij af wat hier gebruikelijk is.
Overigens is mijn fiets bij hoge snelheden op korte hobbels iets onrustig in het stuur en dan heb je toch de neiging om de voorspanning van de achterdemper te verhogen om zodoende de "kont" omhoog te krijgen. Met de voorvork heb ik ook al geexperimenteerd; bijv lager/hoger in de kroonplaat, demping instellingen enzo maar dat gaf weinig tot geen effect.
Bij voorbaat dank voor een snel antwoord...