Wie gaat er 15 Januari naar Enter ???

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
exc 380
Berichten: 95
Lid geworden op: vr jun 18, 2004 17:21

Ik ga wel maar doe niet mee. Heb de laaste tijd niet getraind ivm de feestdagen. Ik ga wel kijken was vorig jaar ook heel mooi met name bij de eerste proef waar het zo nat was. :roll: :roll: .
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Yep, ik ben d'r bij.

Rijden is ook trainen :)

Rwin
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Ik zou het wel willen,maar weet niet of ik al genoeg ervaring en rijtechniek heb. Ga eerst maar eens kijken.
JE
Berichten: 35
Lid geworden op: di okt 14, 2003 22:21

Een klein beetje info bij Enduro.nl.

http://www.enduro.nl/book/guestbook.html

JE
Tutu
Berichten: 13
Lid geworden op: do okt 28, 2004 00:01
Contacteer:

Yep,...ik kom met Houten Klaas mee. Eens kijken bij een voor mij nieuwe tak van motorsport :)
Big, bold and very capable
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

weet iemand waar de start is, of is deze duidelijk aangegeven als je Enter inrijdt / naar Enter toerijdt?
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Er staan pijlen naar start/finish. Dorp in en rechtsaf het industrieterrein op; zo ver mogelijk doorrijden en verder lopen naar het clubhuis: Start bij het clubhuis, Krompatte 4, 7468 AS Enter; om 08.30 uur
Het programmaboekje geeft aan waar de proeven te vinden zijn.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Wordt een lekkere droge enduro. :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

henkzelf schreef:Er staan pijlen naar start/finish. Dorp in en rechtsaf het industrieterrein op; zo ver mogelijk doorrijden en verder lopen naar het clubhuis: Start bij het clubhuis, Krompatte 4, 7468 AS Enter; om 08.30 uur
Het programmaboekje geeft aan waar de proeven te vinden zijn.
Dankjewel.

Ik ga m'n best doen daar.
exc 380
Berichten: 95
Lid geworden op: vr jun 18, 2004 17:21

Het was geen goede start van het jaar voor de EMC. De tijden waren namelijk veel en veel te kort op het stuk van de start naar de TC1.
Zelfs de inters kwamen nog tijd te kort. Hierdoor is ook besloten dat de rijders bij de doorkomst op start / finisch een nieuwe startijd kregen. Ook is er een stuk route uit het parcours gehaald.
Voor de rest was het volgens mij goed te doen alleen wel een beetje glad op sommige plaatsen. Geen modderpoelen zoals vorig jaar wel jammer voor de toeschouwers maar voor de rijders wel leuker.
Meer nieuws kan ik jullie ook niet vertellen en nu is het wachten op de uitslagen. :roll: :roll:
Gast

Uitslagen staanop de site van de knmv
Klasse A tragter
Klasse B Van Rees
Klasse c E Davids. :roll: :roll:
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

dus ik hoef me niet helemaal rot te schamen met m'n 25 minuten te laat.. :oops:
26 837 Erwin Dobbelaar 1:13:33,11 0:09 06:28,50 05:14,60 09:20,64 06:45,82 05:04,42 09:24,30 07:14,10 05:06,69 09:54,04

't was wel weer erg lekker. En inderdaad een prachtige dag. De weg was, zeker 's ochtends, wel eng glad.

Rwin
defd90
Berichten: 39
Lid geworden op: zo nov 28, 2004 02:01
Locatie: Purmerend

Hoi Rwin,

Wat is het gebeuren in Enter ?Heb het helaas moeten missen.Is het één in een serie ?Zjn er meer gelijksoortige evenementen?Welk niveau ?Is het iets voor mij of moet ik voorlopig nog lekker een beetje oefenen in het Amsterdamse zand?


asse ge maar leut het

groet,

Rob :D
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Hoi Rob,

Da's echt leuk oefenen. Je moet wel een beetje stressbestening zijn in het bos als je een horde van die tweetakthorsels achter je aan hebt :lol:

Nu ff zonder dollen: het zijn inderdaad series: het nieuwe KNMV enduroseizoen is begonnen en voor de recreaten wordt die route, exclusief een aantal bijzonder zware proeven, gelijktijdig of later, gereden door de recreanten; dan heet het ineens een off-road rit!

Indien je lid wordt van de KNMV (of zelfs een motorverzekering via hen afsluit), dan kan je kiezen tussen daglicenties of een doorlopende licentie, zowel voor enduro (off-road met tijdsmeting) of off-road.

Als je een jaarlicentie voor off-road hebt gekocht, dan mag je éénmaal meerijden met de enduro's.

Het zou wel een sprong in het diepe (modder) zijn maar zo kan je het off-road rijden wel 'versneld' leren.

Barkbusters (handbeschermers) zijn wel een must! Die radiatorbeschermers, waar we het al eens over gehad hebben, in jouw geval ook.

Voor meer info of zelfs foto's: www.enduro.nl

Grx,

Noppy
P.S. Ik ben in November meegeweest met Erwin naar Lichtenvoorde (dacht ik) en dat was mijn kennismaking met de off-road ritjes. Het was vet kickuh!!
:toost:
exc 380
Berichten: 95
Lid geworden op: vr jun 18, 2004 17:21

Nu heb ik gister ook nog een gerucht opgevangen dat er volgend jaar in Heeswjk-Dinter ook weer een enduro wordt verreden.
Er zo ook sprake zijn de er in Beilen geprobeerd wordt om een enduro te organiseren maar wat er van waar is weet ik ook niet precies maar het zou wel mooi zijn. :roll: :roll: :) :) :)
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Ik zou eerst eens wat offroadritjes rijden.

Bij een enduro zit je - als je teveel achterloopt op schema - tijdens de crossproeven tussen de inters. Die rijden daar op de seconde en wil je dus niet ophouden.

BIj een offroad ritje boeit het niet als je iemand ophoudt. (alhoewel sommigen daar best wel anders over zullen denken als ze er niet langs kunnen)

Bovendien kun je bij een offroad ritje beter zien hoe anderen het doen. BIj Enduro rij je nagenoeg alleen omdat je netjes 4 per minuut start.
Als je dat (alleen) prettiger vind kun je ook iets later vertrekken bij de offroad. Als ik een 3e rondje doe heb ik ook vaak het idee alleen te zijn.

De uitleg waar noppy al naar verwees is idd erg goed. Lees die in ieder geval even door.

Rwin
die uiteindelijk maar 9 minuten straftijd had :-)
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Erwin, er rijden bij de nationalen een paar jongens langzamer dan jij hoor. Die 9 minuten netto (tijdstraf 1e deel 1e ronde is bij iedereen geschrapt) is wel jammer.
Offroad is natuurlijk een goeie oefening en als je de doorsnee rit in de Achterhoek drie rondjes achter elkaar kunt rijden dan ben je heus wel klaar voor enduro (omdat die enduro routes meestal beter blijven dan offroad routes: minder rijders, langere routes).
Enter was al met al wel mooi met drie afwisselende proeven.
De hele dag gruwelijk opletten want er bleven genoeg gladde plekken over en een vrij harde ondergrond. In de 2e en 3e ronde kwamen er ook gladde plekken bij waar de zon eerst wat had gesmolten en daarna weer schaduw enzo. Diverse sleutelbenen en polsen enzo. En twee man te water.
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Proeven waren zeker mooi, vooral de 2e door het bos allemaal single track.
Te water: er was een gruwelijk smal ijzeren 'rooster' bruggetje. (wel met leuning aan 1 kant) Daar zag ik nog een motor op z'n kop gezet op 't land staan. Is die erin gereden?
Ik heb er ook vreselijk voorzichtig gedaan.

En verderop vonden een stel koters het leuk om de houten redelijk brede oversteek zeiknat te maken. Die zal ook best glad geweest zijn. Ook maar heel voorzichtig gedaan.
Ben zelf 2x (zachtjes) onderuit gegeleden.
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Zowel bij het houten bruggetje als bij de ijzeren is er minstens 1 motor kopje onder gegaan.
Foto's op:
www.entersemotorclub.com
www.mxfoto.nl
www.vsfoto.nl
Ik heb zelf 1 zachte landing gemaakt en mijn linker knie verdraaid, maar niet ernstig.
De "oogst" was: 2 sleutelbenen, 1 knieschijf en 1 rijder met 2 gebroken polsen. Allemaal sterkte.
Plaats reactie