remschijf XR

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
tony delasnek

mijn XR '86 remt vreselijk slecht. Lang niet genoeg voor sportief weggebruik.

Ik zit te denken aan een andere, grotere schijf, maar ik heb hiermee geen ervaring.

Heeft er iemand een idee welke schijf ik hiervoor zou kunnen gebruiken, zonder verder al te veel poespas. Ik ben niet van plan er een supermotard van te maken ofzo.

bedankt!
stimpie

een staale rem leiding doet ook al veel en asl je een grotere schijf zet moet je ook een andaptor kopen/(laten)maken voor je klauw op te zetten
maar ik ozu eerst eens proberen voor een aandere remleiding

veel succes
Rudy
Contacteer:

Andere remleiding veranderen meer het gevoel van remmen echt veel harder ga je er niet door remmen.
Heb je al een nieuwe remblokken etc geprobeerd? En je hebt neem ik aan geen lekke keerringen in de voorvork (olie lekkage).
Anders zal er wel niet veel op zitten dan echt grotere schijven monteren.
stimpie

dat van die rem leiging klopt wat rudy zie
Dr_Bean
Contacteer:

tony delasnek schreef:mijn XR '86 remt vreselijk slecht. Lang niet genoeg voor sportief weggebruik.

Ik zit te denken aan een andere, grotere schijf, maar ik heb hiermee geen ervaring.

Heeft er iemand een idee welke schijf ik hiervoor zou kunnen gebruiken, zonder verder al te veel poespas. Ik ben niet van plan er een supermotard van te maken ofzo.

bedankt!
Ik heb op mijn '91 XR 2 schijven uitgeprobeerd: (ik weet alleen niet helemaal zeker of deze hetzelfde zijn als de '86ers wbt schijfrem!)
Nadat ik er op de weg in de bergjes echt een keen 'doorheen'ging met de originele op zoek gegaan.

- Braking setje: Een vaste schijf, klauw displacement stuk en andere blokken (iets meer draagvlak). Ofschoon de schijf nauwelijk groter leek: echt VEEL winst aan remkracht. Blijkbaar maakt het andere remschijfmateriaal (meer staal, minder rvs) echt veel verschil. Deze schijf werd nog steeds best heet, maar koelt tussendoor sterker af!