remschijf XR

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
tony delasnek

mijn XR '86 remt vreselijk slecht. Lang niet genoeg voor sportief weggebruik.

Ik zit te denken aan een andere, grotere schijf, maar ik heb hiermee geen ervaring.

Heeft er iemand een idee welke schijf ik hiervoor zou kunnen gebruiken, zonder verder al te veel poespas. Ik ben niet van plan er een supermotard van te maken ofzo.

bedankt!
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

een staale rem leiding doet ook al veel en asl je een grotere schijf zet moet je ook een andaptor kopen/(laten)maken voor je klauw op te zetten
maar ik ozu eerst eens proberen voor een aandere remleiding

veel succes
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Andere remleiding veranderen meer het gevoel van remmen echt veel harder ga je er niet door remmen.
Heb je al een nieuwe remblokken etc geprobeerd? En je hebt neem ik aan geen lekke keerringen in de voorvork (olie lekkage).
Anders zal er wel niet veel op zitten dan echt grotere schijven monteren.
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

dat van die rem leiging klopt wat rudy zie
Dr_Bean
Berichten: 433
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 22:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

tony delasnek schreef:mijn XR '86 remt vreselijk slecht. Lang niet genoeg voor sportief weggebruik.

Ik zit te denken aan een andere, grotere schijf, maar ik heb hiermee geen ervaring.

Heeft er iemand een idee welke schijf ik hiervoor zou kunnen gebruiken, zonder verder al te veel poespas. Ik ben niet van plan er een supermotard van te maken ofzo.

bedankt!
Ik heb op mijn '91 XR 2 schijven uitgeprobeerd: (ik weet alleen niet helemaal zeker of deze hetzelfde zijn als de '86ers wbt schijfrem!)
Nadat ik er op de weg in de bergjes echt een keen 'doorheen'ging met de originele op zoek gegaan.

- Braking setje: Een vaste schijf, klauw displacement stuk en andere blokken (iets meer draagvlak). Ofschoon de schijf nauwelijk groter leek: echt VEEL winst aan remkracht. Blijkbaar maakt het andere remschijfmateriaal (meer staal, minder rvs) echt veel verschil. Deze schijf werd nog steeds best heet, maar koelt tussendoor sterker af!
i.c.m. sinterbronsblokken (o.a. van een CR past!) remt het nog harder. Stoppies zonder problemen!

- EBC 320mm zwemmende schijf: Dit remt nog wel wat harder, maar niet eens zo schokkend veel meer t.o.v de Braking. Het voordeel zit hem vooral in wat minder heet worden en kromtrekken van de schijf bij woeste remacties (in de bergen, evt met bagage). Heeft dus duidelijk meer capaciteit, en iets meer remkracht nog dan de Braking. Loop doordat ie zwevend is ook wat mooier vrij/gelijkmatiger slijtage van de blokken.

Verder: Stale remleiding helpt iets, origineel Honda XR is ook niet slecht. en vooral goed SCHONE, nieuwe remvleoistof! en goed ontluchten natuurlijk. Evt de rubbers van de hoofdremcilinder nog eens vervangen.

tot slot: Ik had net een nieuw Braking schijf gekocht, en toen die EBC gekregen. Braking schijf + displacement (destijds 550 gulden) is evt te koop. Stalen remleiding heb ik geloof ik ook nog nieuw en ongebruikt liggen (was te kort voor mijn '91er past geloof ik wel op ooudere model).
effe een PMetje als je interesse hebt.

grts
Plaats reactie