koude start XR 400 R

Moderators: ghulst, Zot

Plaats reactie
malle eppie

Wie kan mij een goede tip geven hoe je het best de XR aan de praat krijgt als hij koud is
erwindob

Zet de choke open
Daai het stationair een paar slagen omhoog (3x wat je haalt in een keer met je vingers, zal wel 3 halve slagen zijn)
Trap een keer of 5 gewoon door met het gas open, niet teveel energie in zetten zodat er geen startneiging ontstaat (krijg je een schop terug)
Zet de zuiger bovenin (voorzichtig doortrappen tot het zwaar gaat en dan kickstarter weer omhoog) het is niet nodig om nog een klein stukje door te trappen.

Een flinke trap, lopen... (of de motor, anders jij :D )

Rwin

PS. Mijne start altijd zo. Met name het stationair verhogen heeft mij veel geholpen. Later als ie warm is zet je dat weer terug.
xr-manu

Normaal wordt het afgeraden om een te hoog stationair toerental nemen ivm koud start..maarja als het voor jou werkt :lol:

Je motor even plat leggen (kant uitlaat) zodat er benzine stroomt langs de overlopen en er verse in de carbu komt ,helpt ook ..Ook kijken of je mengselvijs of stationairsproeier niet te arm staat :wink: Of een Mikuni TM36 met pomp monteren(MET open airbox 8) ).Gaat hij als een speer :slaan:
omega

ik zal je een goed antwoord geven:
als de motor in goedse conditie is:

- verlichting uit, niet in rem knijpen
-choke zetten
-motor met decompresseur 2 keer rondtrappen
-motor op compressie zetten en dan start de motor de 1ste of 2de keer.
-na 30 sec, choke weer in en rijden maar.

mocht hij dan afslaan, moet je de stationaire afstelling rijker zetten, voor onder de caburateur/vlotterkamer een halve slag met de vingers uitdraaien.
dan is het goed.
erwindob

Met de TTR scheelde licht uit of aan altijd heel veel.

De XR heeft volgens mij een aparte spoel voor licht en ontsteking. Heb nooit verschil gemerkt met licht aan of uit.

Rwin
Dr_Bean
Contacteer:

erwindob schreef:Met de TTR scheelde licht uit of aan altijd heel veel.

De XR heeft volgens mij een aparte spoel voor licht en ontsteking. Heb nooit verschil gemerkt met licht aan of uit.

Rwin
Klopt Erwin, is een aparte spoel. Het maakt echter toch wel uit, licht uit gaat het makkelijker; hoe precies begrijp ik niet, zou kunnen dat de dynamo gewoonweg wat van je trap-energie opneemt en je dus minder fel kan trappen.

Ik heb op de 600 een tijdrelais aan de koplamp het licht zitten: start zonder licht, na 5 seconden automatisch het licht aan. Lichtschakelaars eraf gesloopt.

groet.
erwindob

Da's handig, zo'n relais.

Ik reed ook zonder alle knoppen. En zo lijkt het net een amerikaanse foolproof auto. Ding ding erbij voor als je je helm vergeet en zo... :)
Gast

Idd. met TTR maakt het een wereld van verschil!!! Konden ze daar gewoon geen spoelke bij steken??
Harry Voortman

Choke bovenste stand....4 x trkken aan de gashendel...goeje punt zoeken op je kickstarter...dan in 1 keer doortrappen...werkt altijd bij die van mij...let op!! elke xr heeft een andere wijze van starten..de clue is om deze te vinden en te herhalen, dan heb je nooit geen problemen meer..
xr-manu

Motor even "plat" leggen zodat er verse benzine in de carbu komt (en de oude er uit-> overlopen) helpt ook altijd ,zeker bij een XR400 die een tijdje stil stond.
multiballs

Harry Voortman schreef:Choke bovenste stand....4 x trkken aan de gashendel...goeje punt zoeken op je kickstarter...dan in 1 keer doortrappen...werkt altijd bij die van mij...let op!! elke xr heeft een andere wijze van starten..de clue is om deze te vinden en te herhalen, dan heb je nooit geen problemen meer..

de laaste regel : nooit geen ..... is altijd.... :roll: :P :shock: :lol: 8) :cry: :twisted: :!: :lol: :lol: :lol:
adje

multiballs schreef:
Harry Voortman schreef:Choke bovenste stand....4 x trkken aan de gashendel...goeje punt zoeken op je kickstarter...dan in 1 keer doortrappen...werkt altijd bij die van mij...let op!! elke xr heeft een andere wijze van starten..de clue is om deze te vinden en te herhalen, dan heb je nooit geen problemen meer..

de laaste regel : nooit geen ..... is altijd.... :roll: :P :shock: :lol: 8) :cry: :twisted: :!: :lol: :lol: :lol:
ZEIKERD :evil:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
gast

Ik start mijn xr 600 r als die lang stilstaat als volgt:

Benzinekraan open
Choke half dicht
Met de decompressiehendel aan en de gasschuif volledig open
6 x pompen.
Compressie opzoeken,dan een klein beetje doorkicken met de
decompressiehendel aan het stuur kun je dit precies regelen.
Starten maar.

Staat die 1 of 2 dagen stil hetzelfde als boven maar nu 1/3 van de
choke open.

Dit werkt perfect nooit problemen met terugslaan.
Gast

hoy, wat bijna altijd werkt..kleppenlifter in nijpen, 5 a' 6 x pompen dan recht voor zijn startpunt zetten en kicken maar! de shoke niet aan !

succes jonge! moet werken..
kyle0505

hey,
wat ik altijd doe:
eerst een keer of zes trappen met de decompresiehendel ingetrokken,
daarna de kraan open en gelijk met de kraan de choke een 10sec. volledig open zetten, daarna choke trug toe compressie punt zoeken daar een klein beetje voorbij gaan en dan na 2 a 3 kicken moet die aan slaan.
Teminste zo krijg ik die van mij toch altijd aan de praat bij koud weer.
greetz
kyle0505

hey,
wat ik altijd doe:
eerst een keer of zes trappen met de decompresiehendel ingetrokken,
daarna de kraan open en gelijk met de kraan de choke een 10sec. volledig open zetten, daarna choke trug toe compressie punt zoeken daar een klein beetje voorbij gaan en dan na 2 a 3 kicken moet die aan slaan.
Teminste zo krijg ik die van mij toch altijd aan de praat bij koud weer.
greetz
Plaats reactie