Gisteren Zondag, Wij met zijn vieren, net voor we een bosweg wilden binnerijden, sprongen twee mannen uit de struiken. En deden teken om halt te houden, op het eerste ogenblik (aangezien het jachtseizoen)zag dat er onschuldig uit. terwijl ze naar ons toe kwamen. Voor we het maar al te goed beseften kwamen ze uit alle hoeken met de jeep. POLICE UAB
met 12 man rondom ons, zijn we dan maar beleefd gebleven.
Na controle van papieren en nr platen... ja zelfs chassisnr, En natuurlijk ons namen in het boekje... Ze dreigen wel indien we ons riskeerden in de bos weg sloegen ze onze broms aan. Kan da wettelijk? Is het al gebeurd?
Ik weet de meinigen zullen verdeeld zijn..Wegrijden!! Graag wat reaktie
Police UAB
Moderator: ghulst
wegrijden zou ik niet doen, want dan hebben ze je kenteken toch al
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr okt 01, 2004 13:39
- Locatie: antwerpen
waarom denk je dat ik een fullcross heb
maar ik vind het wel dom dat ze tegenwoordig overal staan en zelfs legale enduro rijders het leven onaangenaam maken vandaar dat ik het best wel eens ben met die wildcross acties in nederland om meer circuits te eisen
spijtig dat ze dit in belgie nog niet doen
maar ik vind het wel dom dat ze tegenwoordig overal staan en zelfs legale enduro rijders het leven onaangenaam maken vandaar dat ik het best wel eens ben met die wildcross acties in nederland om meer circuits te eisen
spijtig dat ze dit in belgie nog niet doen
there ain't no hill to high
Ik denk dat ze alle rechten hebben om je aan te houden en al je papieren en je motor te controleren, maar zolang je alles in orde hebt is er geen probleem, zolang het een openbaar toegankelijk pad is.Ddd schreef:Gisteren Zondag, Wij met zijn vieren, net voor we een bosweg wilden binnerijden, sprongen twee mannen uit de struiken. En deden teken om halt te houden, op het eerste ogenblik (aangezien het jachtseizoen)zag dat er onschuldig uit. terwijl ze naar ons toe kwamen. Voor we het maar al te goed beseften kwamen ze uit alle hoeken met de jeep. POLICE UAB
met 12 man rondom ons, zijn we dan maar beleefd gebleven.
Na controle van papieren en nr platen... ja zelfs chassisnr, En natuurlijk ons namen in het boekje... Ze dreigen wel indien we ons riskeerden in de bos weg sloegen ze onze broms aan. Kan da wettelijk? Is het al gebeurd?
Ik weet de meinigen zullen verdeeld zijn..Wegrijden!! Graag wat reaktie
Ik weet alleen niet wat broms aanslaan is
Wegrijden lijkt me de slechtste optie
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: zo dec 28, 2003 12:23
- Locatie: België
Wegrijden -> silly person! nooit doen!!
Als alle papieren in orde zijn kunnen ze weinig zeggen. Je motor in beslag nemen omdat je in een weg rijdt waar je niet mag rijden is ronduit belachelijk... dan moeten ze paarden e.d. ook in beslag gaan nemen.
Wettelijk... mag het helaas vrees ik
Als alle papieren in orde zijn kunnen ze weinig zeggen. Je motor in beslag nemen omdat je in een weg rijdt waar je niet mag rijden is ronduit belachelijk... dan moeten ze paarden e.d. ook in beslag gaan nemen.
Wettelijk... mag het helaas vrees ik
Ik denk dat ze alle rechten hebben om je aan te houden en al je papieren en je motor te controleren, maar zolang je alles in orde hebt is er geen probleem, zolang het een openbaar toegankelijk pad is.
Ik weet alleen niet wat broms aanslaan is
Wegrijden lijkt me de slechtste optie[/quote]
Met broms aanslaan, Bedoel ik De moto's in beslag nemen.
Ik weet alleen niet wat broms aanslaan is
Wegrijden lijkt me de slechtste optie[/quote]
Met broms aanslaan, Bedoel ik De moto's in beslag nemen.
Misschien ook een domme vraag van mij maar wat betekent die UAB achter police
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
UAB?????
Motor die niet is verzekerd mag IN BESLAG WORDEN GENOMEN (MOET ZELFS), en voor de rest een voertuig "aanslaan" gewoon om op een verkeerd baantje te rijden.......Nog niet van gehoord en ik zit ook in het "vak".....
Om eerlijk te zijn, ik heb al enkele aanvaringen gehad met boswachters, boeren en consoorten en als er één ding is dat ik heb geleerd: als er iemand teken doet om te stoppen, negeren en doorrijden!!!! Als "goede voorbeeld" zou ik dit niet mogen zeggen, maar zo vermijd je vele problemen en onnodige discussies waarbij de "in zijn gat gebeten" persoon meestal opgewonden is door onnozele crossers die op het veld rijden e.d. Jij wordt dan verweten voor stront, terwijl je er niks mee te maken hebt!!!!! (al meerdere keren meegemaakt!!)
Als er natuurlijk twee smurfen staan te zwaaien......(hier heb ik ook mijn gedacht over, maar dat houd ik voor mezelf )
Motor die niet is verzekerd mag IN BESLAG WORDEN GENOMEN (MOET ZELFS), en voor de rest een voertuig "aanslaan" gewoon om op een verkeerd baantje te rijden.......Nog niet van gehoord en ik zit ook in het "vak".....
Om eerlijk te zijn, ik heb al enkele aanvaringen gehad met boswachters, boeren en consoorten en als er één ding is dat ik heb geleerd: als er iemand teken doet om te stoppen, negeren en doorrijden!!!! Als "goede voorbeeld" zou ik dit niet mogen zeggen, maar zo vermijd je vele problemen en onnodige discussies waarbij de "in zijn gat gebeten" persoon meestal opgewonden is door onnozele crossers die op het veld rijden e.d. Jij wordt dan verweten voor stront, terwijl je er niks mee te maken hebt!!!!! (al meerdere keren meegemaakt!!)
Als er natuurlijk twee smurfen staan te zwaaien......(hier heb ik ook mijn gedacht over, maar dat houd ik voor mezelf )
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Er gebeuren momenteel hele rare dingen in Belgie (op noppengebied welteverstaan). Over bovenstaand verhaal kan ik meedelen dat hetzelfde al meerdere malen gebeurd is. Motoren in beslag genomen en schriftelijk in beslag genomen. Gewoon op punten waar geen verbodsborden staan en waar zelfs zijpaden wel afgesloten zijn door slagbomen en borden "waters en bossen". Er lopen momenteel diverse rechtzaken. Meestal trekken de motorrijders aan het kortste eind doordat ze slecht op de hoogte zijn van hun rechten. Ook aangetrokken advocaten verdiepen zich slecht in de materie. De rechter oordeelt vervolgens dat de "pakkemannen"wel gelijk zullen hebben. De tendens is momenteel zo, dat men rijders aan probeert te houden, terwijl men weet dat ze eigenlijk niet illegaal rijden. Onder het mom van het bosdecreet, moeten ze hun gelijk gaan halen bij de rechter. Zorg daarom dat je goed op de hoogte bent, van wat wel en niet mag en zorg dat je een standaard verklaring op zak hebt, zodat je een gedegen verklaring kunt afleggen. Dit bespaard je een verweerschrift aan de Pr. des Konings. Hoogstwaarschijnlijk laten ze het dan ook niet op een rechtzaak aankomen. Ik ben in het bezit van een dergelijke degelijke standaardverklaring, maar heb deze verkregen via Enduroclub Grensland. Ik kan me indenken dat ze deze alleen aan leden bekend willen maken. Een jurist heeft dit opgesteld en hier misschien veel werk mee gehad. mijn advies: blijf in Belgie zoveel mogelijk uit de aaneengesloten bossen. Bospercelen is niet zo'n probleem. Veldwegen en bosranden ook niet.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
UAB Is, weet ik nu ook ondertussen. de ANTISTROPERSCELadje schreef:Misschien ook een domme vraag van mij maar wat betekent die UAB achter police
Wat wel mogelijk is, is dat je motor "aangeslagen" wordt omdat je middelen gebruikt om de vaststellingen te ontlopen....bij mijn weten wordt dit enkel toegepast in het district DENDERMONDE.
Dit kan gaan van een plaat plooien om niet geflitst te worden, tot het kleven van een sticker(tje) van uw nummerplaat of het horizontaal bevestigen van een nummerplaat........
Maar lijkt me sterk dat ze de crossers zo erg gaan ambeteren, tenzij er ERGE klachten van buurtbewoners zijn........
Dit kan gaan van een plaat plooien om niet geflitst te worden, tot het kleven van een sticker(tje) van uw nummerplaat of het horizontaal bevestigen van een nummerplaat........
Maar lijkt me sterk dat ze de crossers zo erg gaan ambeteren, tenzij er ERGE klachten van buurtbewoners zijn........
Dank u Ad, Heb de boodschap begrepen, we zoeken naar bronnen om ons goed te informeren zodoende we toch al met beide benen op de grond blijven.Ad Ketelaars schreef:Er gebeuren momenteel hele rare dingen in Belgie (op noppengebied welteverstaan). Over bovenstaand verhaal kan ik meedelen dat hetzelfde al meerdere malen gebeurd is. Motoren in beslag genomen en schriftelijk in beslag genomen. Gewoon op punten waar geen verbodsborden staan en waar zelfs zijpaden wel afgesloten zijn door slagbomen en borden "waters en bossen". Er lopen momenteel diverse rechtzaken. Meestal trekken de motorrijders aan het kortste eind doordat ze slecht op de hoogte zijn van hun rechten. Ook aangetrokken advocaten verdiepen zich slecht in de materie. De rechter oordeelt vervolgens dat de "pakkemannen"wel gelijk zullen hebben. De tendens is momenteel zo, dat men rijders aan probeert te houden, terwijl men weet dat ze eigenlijk niet illegaal rijden. Onder het mom van het bosdecreet, moeten ze hun gelijk gaan halen bij de rechter. Zorg daarom dat je goed op de hoogte bent, van wat wel en niet mag en zorg dat je een standaard verklaring op zak hebt, zodat je een gedegen verklaring kunt afleggen. Dit bespaard je een verweerschrift aan de Pr. des Konings. Hoogstwaarschijnlijk laten ze het dan ook niet op een rechtzaak aankomen. Ik ben in het bezit van een dergelijke degelijke standaardverklaring, maar heb deze verkregen via Enduroclub Grensland. Ik kan me indenken dat ze deze alleen aan leden bekend willen maken. Een jurist heeft dit opgesteld en hier misschien veel werk mee gehad. mijn advies: blijf in Belgie zoveel mogelijk uit de aaneengesloten bossen. Bospercelen is niet zo'n probleem. Veldwegen en bosranden ook niet.
Help!
strax moet ik nog een helm op
en een gordel om in de auto
Ga niet buiten de wet
Word wakker in je eigen bed
Groet,
Rob
strax moet ik nog een helm op
en een gordel om in de auto
Ga niet buiten de wet
Word wakker in je eigen bed
Groet,
Rob